F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Runda WTCC w Buenos Aires zagrożona?

Tymczasem Volvo jest zadowolone ze swojego występu w Japonii.
Bartosz Pyciarz, 2 listopada 2010, wyświetlenia: 1952<< | lista | T- | T+ | >>
Prawdopodobnie zmianie ulegnie przyszłoroczny kalendarz WTCC. Mająca zadebiutować w sezonie 2011 runda w Buenos Aires jest zagrożona już przed rozegraniem pierwszego wyścigu na tym torze. Wszystko dla tego, że tor ma problemy z uzyskaniem homologacji FIA na rozgrywanie zawodów tej klasy na obiekcie Juan y Oscar Galvez, a ponadto południowoamerykański oddział Hondy zrezygnował ze swoich planów dotyczących WTCC.

Nie ma jednak obawy, że sezon zostanie skrócony do 11. rund tak jak miało to miejsce w tym roku, gdy po wykreśleniu z kalendarza Puebli nie udało się zapełnić powstałej luki. W tym roku gotowość do zastąpienia obiektu w Argentynie zgłosił tor Zolder, który został pominięty w tegorocznym kalendarzu.

Tymczasem stajnia Volvo, która w przyszłym roku zaliczy pełny sezon startów w WTCC jest zadowolona z najlepszego w historii swoich startów rezultatu podczas weekendu na torze Okayama. Przypomnijmy że w drugim wyścigu weekendu kierowca zespołu – Volvo Olsbergs Green Racing – Robert Dahlgren zajął 6. miejsce. „To wygląda bardzo dobrze, samochód miał świetne osiągi na torze i to wspaniały wstęp do przyszłego roku.” – powiedział po wyścigu szwedzki kierowca.

Volvo C30 kierowane przez Dahlgrena zaprezentowało świetną formę podczas sobotnich treningów, jednak podczas kwalifikacji uzyskał on zaledwie 14. wynik. Zespół doszukał się wtedy problemów z silnikiem i jego wymiana zepchnęła Szweda aż na 24. pole startowe. Jednak to nie zniechęciło go i po fantastycznym wyścigu dojechał do mety na 10. miejscu, a w drugim wyścigu awansował o kolejne cztery uzyskując najlepszy wynik w historii – 6. miejsce.

„Na torze był dosłownie ocean wody. Musiałem wykonywać 'podwójne hamowanie' najpierw przed, a potem za kałużą. Dzisiejsze wyniki są dobrym zakończeniem sezonu, nie tylko dla mnie, ale także dla każdego w Polestar Volvo. Mieliśmy kilka niepowodzeń we wcześniejszych startach w WTCC, ale ten wynik napawa nas optymizmem przed sezonem 2011.” – zakończył Dahlgren.

Zadowolony co zrozumiałe był również szef zespołu Polestar Volvo – Christian Dahl: „Jesteśmy więcej niż zadowoleni z weekendu. Każdy zaangażowany w ten projekt pracował bardzo ciężko i jest to potwierdzenie tego, że będziemy mogli walczyć o czołowe lokaty w WTCC. To oczywiście sprawia, że nasze apetyty są teraz większe i możemy czuć się dobrze przed kolejnym sezonem.”

Wyścig w Japonii był ostatnim występem Polestar Volvo przed pełnym sezonem w WTCC w 2011 roku, a od 2012 roku w serii ma zadebiutować fabryczny zespół Volvo. „Dobrze było widzieć jak Polestar Volvo nieprzerwanie dążyło do uzyskania tego rezultatu. Oni są więcej niż gotowi na swój rozwojowy rok w WTCC i nie możemy się doczekać oglądania naszych postępów na torze w przyszłym roku.”

Źródło: Italiaracing.net, TouringCarTimes.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
alfistamariusz, 03.11.2010 08:09[!]
Cieszę się, że oni się cieszą :-) A tak na poważnie, to każda nowa marka w tej serii, to dla niej (serii) duży skok jakościowy.
Adakar, 03.11.2010 15:24[!]
Ta tylko żeby nie było tak że Volvo po jednym (niepełnym) sezonie się zniechęci i wróci do swojej mroźnej Szwecji. Robert nareszcie ściągnął uwagę fabryki i dostanie zastrzyk kasy na rozwój. Ciekawe czy wystawią też fabryczne Volvo w STCC i DTC
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca