F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Brazylii: trening 3 - Kubica najszybszy na mokrym torze

Wyniki i opis sobotniej sesji treningowej na torze Interlagos.
Marek Roczniak, 6 listopada 2010, wyświetlenia: 9495<< | lista | T- | T+ | >>
Robert Kubica (Renault) czekał z ustanowieniem czasu na mokrym torze Interlagos do początku drugiej połowy sobotniej sesji treningowej, by zakończyć ją z najlepszym czasem 1:19,191 na przejściowych oponach. Polak okazał się szybszy o ponad 0,3 sekundy od Sebastiana Vettela (Red Bull) i Lewisa Hamiltona (McLaren). Pierwszą piątkę zamknęli kierowcy Ferrari – Felipe Massa i Fernando Alonso.

Początek sesji

Zgodnie z przewidywaniami pogoda uległa w sobotę dużemu pogorszeniu i już podczas porannej sesji treningowej tor był całkiem mokry. Po okrążeniach instalacyjnych zapanowała na chwilę cisza, którą przerwał Timo Glock, uzyskując w 12 minucie czas 1:25,972 na pełnych oponach deszczowych. Niemiec poprawił się na kolejnym kółku na 1:24,642 i powrócił do boksów, ale na torze zaczęli pojawiać się kolejni kierowcy.

Nick Heidfeld po pierwszym dość wolnym okrążeniu wykręcił 1:23,897 i wskoczył na pierwsze miejsce. W następnej kolejności na czele klasyfikacji pojawiali się Sebastien Buemi, Rubens Barrichello i Nico Hulkenberg, który miał już założone przejściowe opony, choć tor był nadal dość mokry, ale warunki ulegały powoli poprawie. Kierowca Williamsa po kilku okrążeniach legitymował się czasem 1:20,535, mając ponad 1,5 sekundy przewagi nad Witalijem Pietrowem.

Alonso z najlepszym czasem po 25 minutach

Po 25 minutach od rozpoczęcia sesji na szczycie tabeli czasowej zaczęli pojawiać się kierowcy z czołówki. Fernando Alonso wykręcił 1:20,200 i wskoczył na pierwsze miejsce, mając 0,137 sekundy przewagi nad Markiem Webberem. Hulkenberg spadł na trzecie miejsce, a za tuż za nim w tabeli znaleźli się kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Jenson Button. Po chwili rozdzielił ich Michael Schumacher. W tym momencie wszyscy kierowcy jeździli na przejściowych oponach.

Pierwsze okrążenie pomiarowe Kubicy za połową sesji

W połowie sesji bez czasu był tylko Robert Kubica, który przejechał do tego momentu tylko kilka okrążeń instalacyjnych. Polak wyjechał jednak właśnie na pierwszy szybki przejazd i po pierwszym okrążeniu pomiarowym plasował się tuż za pierwszą dziesiątką, a na kolejnym przesunął się na dziewiąte miejsce. W międzyczasie lokalny bohater Felipe Massa zrzucił Alonso z pierwszego miejsca po uzyskaniu czasu 1:19,735. Hamilton przesunął się na trzecie miejsce, a za nim znaleźli się Vettel i Kubica, który swój przejazd zakończył z czasem 1:20,078.

W 37 minucie przed Kubicą na piątej pozycji znalazł się Buemi (1:20,009), a tymczasem na pierwsze miejsce wskoczył Vettel po uzyskaniu czasu 1:19,500. Kwadrans przed końcem sesji na torze było już niewiele wody i to powodowało, że przejściowe opony ulegały szybko zużyciu. Z kolei na slicki było jeszcze nadal zbyt ślisko i w tej sytuacji nie było zbyt wielu chętnych do jazdy.

Kubica najszybszy na koniec sesji

W ostatnich minutach większość kierowców zdecydowało się jednak na wykonanie jeszcze jednego przejazdu. Hamilton wykręcił 1:19,536 i wskoczył na drugie miejsce. Kubica poprawił się z kolei na 1:19,761 i znalazł się na czwartej pozycji, po czym uzyskał najlepszy czas sesji – 1:19,191, którego nikt nie zdołał już poprawić.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.11Robert KubicaRenault R301:19,191--16
2.5Sebastian VettelRed Bull RB61:19,5000,3090,30917
3.2Lewis HamiltonMcLaren MP4-251:19,5360,3450,03619
4.7Felipe MassaFerrari F101:19,7350,5440,1999
5.8Fernando AlonsoFerrari F101:19,7910,6000,0569
6.12Witalij PietrowRenault R301:19,8870,6960,09622
7.16Sebastien BuemiToro Rosso STR51:20,0090,8180,12224
8.4Nico RosbergMercedes GP W011:20,0560,8650,04713
9.1Jenson ButtonMcLaren MP4-251:20,1640,9730,10824
10.9Rubens BarrichelloWilliams FW321:20,3201,1290,15613
11.6Mark WebberRed Bull RB61:20,3371,1460,0176
12.3Michael SchumacherMercedes GP W011:20,4211,2300,08418
13.23Kamui KobayashiBMW Sauber C291:20,4521,2610,03122
14.10Nico HulkenbergWilliams FW321:20,5351,3440,08312
15.17Jaime AlguersuariToro Rosso STR51:20,5411,3500,00627
16.15Vitantonio LiuzziForce India VJM031:20,5461,3550,00520
17.14Adrian SutilForce India VJM031:20,6131,4220,06720
18.22Nick HeidfeldBMW Sauber C291:20,9851,7940,37225
19.18Jarno TrulliLotus T1271:22,3263,1351,34118
20.24Timo GlockVirgin VR-011:22,4493,2580,12327
21.19Heikki KovalainenLotus T1271:22,8743,6830,42520
22.25Lucas di GrassiVirgin VR-011:23,1944,0030,32022
23.21Bruno SennaHRT F1101:23,3584,1670,16420
24.20Christian KlienHRT F1101:23,6504,4590,29219
107% najlepszego czasu: 1:24,734

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 4,7 m/s
Wilgotność powietrza: 84%
Mokro

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Interlagos
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
archibaldi, 06.11.2010 16:17[!]
@up
Moża powiedzięć w takim razie, że chyba wszyscy się czają jeśli Rakieta jest na P6 :P

A jeśli mam być drobiazgowy to wśród największych widzę też Webbera i Buttona..
mbwrobel, 06.11.2010 16:21[!]
Nie pogniewałbym się na taką kolejność na mecie wyścigu :)
tabibaboo, 06.11.2010 16:39[!]
9 kółek Ferrari ... uważają na silniki :)
paolo90pl, 06.11.2010 16:58[!]
Po profesorsku będzie P7
Sgt Pepper, 06.11.2010 18:42[!]
@up
prorok czy ... ?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca