F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

BMW wycofuje swój fabryczny zespół z WTCC

Jednakże prywatne zespoły będą mogły wystawiać BMW 320 TC w wyścigach tej serii.
Grzegorz Filiks, 5 grudnia 2010, wyświetlenia: 4326<< | lista | T- | T+ | >>
Koncern BMW ogłosił, że w przyszłorocznych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych nie wystawi swojego fabrycznego zespołu, chociaż nadal będzie dostarczał modele 320 TC prywatnym ekipom.

Ruch ten powoduje, iż w sezonie 2011 zobaczymy w WTCC tylko jedną fabryczną stajnię – Chevroleta. Wcześniej bowiem wycofał się SEAT, aczkolwiek jego była ekipa fabryczna jest nadal zaangażowana w tę serię jako częściowo niezależny zespół.

Odchodzący szef BMW Motorsport – Mario Theissen powiedział: „Model BMW 320 TC, napędzany nowym czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra, poszerzy naszą ofertę wyścigową dla klienta i zostanie wprowadzony do Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych przez prywatne ekipy”.

Program bawarskiego koncernu związany z WTCC już od jakiegoś czasu był przedmiotem spekulacji, ponieważ BMW zdecydowało się od 2012 roku startować w serii DTM. Ich dotychczasowi kierowcy tych mistrzostw – Andy Priaulx i Augusto Farfus w przyszłym roku skoncentrują swoje wysiłki na BMW GT, a model M3 GT2 ma uczestniczyć w Międzykontynentalnym Pucharze Le Mans.

BMW razem z Priaulxem w sezonach 2005-2007 zdobyło trzy pierwsze tytuły w reaktywowanej serii WTCC. Ostatnio jednak marka była nieco sfrustrowana próbami wyrównania osiągów ich silników z jednostkami napędowymi Chevroleta i SEATA, a ich walka o tegoroczny tytuł została przedwcześnie zakończona ze względu na dyskwalifikację podczas zawodów w Okayamie, co było spowodowane użyciem niehomologowanych przekładni.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2017  Mehdi Benani wygrał drugi wyścig WTCC na Węgrzech
14.05.2017  Monteiro wygrał pierwszy wyścig WTCC na Hungaroringu
30.04.2017  WTCC: Thed Bjork najlepszy w głównym wyścigu we Włoszech
30.04.2017  WTCC: Tom Chilton wygrał pierwszy wyścig na Monzy
09.04.2017  WTCC: Monteiro triumfatorem głównego wyścigu w Marrakeszu
Tagi:
WTCC
BMW

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adakar, 05.12.2010 15:17[!]
Oczywista oczywistość ... Bart Mampaey i tak bedzie dalej wystawial profabrzyczne BMW. Nawieksza szkoda dla serii to to, ze do programu DTM zabieraja najlepszych swoich zawodnikow
ICEman, 05.12.2010 15:27[!]
szkoda, WTCC juz nie jest prestiżowe jak jeszcze 2 lata temu
damian27, 05.12.2010 16:37[!]
szkoda, choć tego można było się spodziewać, a po dyskfalifikacji "na" Okayamie co dla mnie jest zupełnie niezrozumiałe wycofanie się BMW to była kwesta czasu. Może jak przepisy zostaną ustabilizowane to dojdą kolene marki po Volvo.
Może kiedyś jeszcze wrócą Abarth i Alfa Romeo.
marrcus, 05.12.2010 17:42[!]
ta seria jest przekombinowana, tych balastów zupełnie nie rozumiem, i jeszcze to kombinacje z silnikami i doładowaniem disli
Damos, 06.12.2010 08:21[!]
W F1 nie udało się o czasie osiągnąć planowanych rezultatów - wycofali się.
W WTCC nie udało się o czasie osiągnąć planowanych rezultatów - wycofali się.
W DTM nie uda się o czasie osiągnąć planowanych rezultatów - zgadnij, co ?

Kiedy sprzedaż aut drogowych spadnie poniżej zakładanej, rocznej ilości - fabryki też zlikwidują ?
Co za podejście - dajcie nam wygrać, bo jak nie to zmieniamy piaskownicę ! LOL
MaxKapsel, 06.12.2010 09:17[!]
Z tego miejsca chciałem pozdrowić koleżkę, który całkiem niedawno twierdził, że BMW jest gwarancją sukcesu... nic już dodać nie można...
damian27, 07.12.2010 17:07[!]
@Damos
a ciekawie jaki maj a plan wobec SBK i LeMans :D
NEO86, 21.12.2010 00:36[!]
Kolejny producent odszedł :(Szkoda że WTCC traci swój prestiż bo tak jak napisał ICEman jeszcze 2 lata temu go miała
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca