F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Renault zaprosiło Heidfelda na testy

Oprócz Niemca bolidem R31 mają jeździć w tym tygodniu Pietrow i Senna.
Grzegorz Filiks, 9 lutego 2011, wyświetlenia: 6760<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Lotus Renault GP ujawnił, że zaprosił Nicka Heidfelda na przedsezonowe testy do Jerez i prawdopodobnie również do Barcelony, podczas gdy rozważa powierzenie mu roli zastępcy kontuzjowanego Roberta Kubicy.

Niemiec jest faworytem wśród kandydatów do zastąpienia Polaka, który po swoim ciężkim wypadku w rajdzie być może będzie musiał ominąć cały sezon 2011. Chociaż stajnia z Enstone posiada aż pięciu kierowców rezerwowych i Bruno Senna przetestuje po raz pierwszy R31 w tym tygodniu, to jednak nie było tajemnicą, że jeśli Kubica nie będzie mógł wziąć udziału w większości tegorocznych wyścigów, wówczas Renault sprowadzi doświadczonego zawodnika, zdolnego do podjęcia się roli lidera ekipy.

Heidfeld prowadził rozmowy z zespołem przez ostatnie 48 godzin i zawarł porozumienie na najprawdopodobniej jednodniową jazdę w Jerez w ciągu tego tygodnia. Pietrow będzie testował w czwartek i piątek, natomiast w weekend stery bolidu przejmą od niego Senna i Heidfeld. Kolejność nie została jeszcze ustalona – ma być ogłoszona w piątek wieczór.

Właściciel stajni – Gerard Lopez wyznał dziś, że poczeka do zakończenia wszystkich przedsezonowych testów i decyzję o powierzeniu posady kierowcy wyścigowego podejmie na podstawie prezentowanego tempa, porównując Brazylijczyka i Niemca. „Teraz musimy poczekać na jazdy w Jerez i na szczęście też te w Barcelonie, aby zobaczyć, jak radzi sobie samochód i kierowcy” – powiedział biznesmen portalowi IVG.it.

„Są kierowcy, którzy mają za sobą dobre wyścigi, na przykład Nick Heidfeld. Wszyscy wiemy, że Nick jest dosyć dobry, ale jego aktualny poziom pozostaje niewiadomą, nie wiemy także, jak poradzi sobie w naszej konstrukcji. To samo dotyczy Vitantonio Liuzziego, również... Nie wiem... Bruno Senny, który ostatni rok spędził w bolidzie nie będącym w stanie czegokolwiek dokonać”. Wcześniej cytowano Lopeza mówiącego też: „Naturalnie potrzebujemy kierowcy zdolnego do wygrania mistrzostwa”.

Dla przypomnienia Heidfeld pozostał bez pracy w zeszłym roku po tym, jak zespół Sauber postanowił, iż od nowego sezonu jego miejsce zajmie Sergio Perez dysponujący znacznym wsparciem finansowym pochodzącym z Meksyku.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.11.2018  Markiełow weźmie udział w testach opon Pirelli z Renault
22.11.2018  Ricciardo: Przejście do Renault jest dla mnie przerażające
19.11.2018  Carlos Ghosn straci władzę w grupie Renault-Nissan-Mitsubishi
15.11.2018  Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport
14.11.2018  Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla
Tagi:
Heidfeld N.
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
vermaden, 10.02.2011 06:55[!]
Dla przypomnienia pare ciekawych manewrow w wykonaniu tego pana:
http://www.youtub.../watch?v=_VLdPDo6mP4
82TOMMY82, 10.02.2011 07:40[!]
@up - swietny filmik i super manewry - nigdy nie rozumialem ludzi ktorzy wysmiewali Nicka - prawda jest taka ze pokonal chyba kazdego kierowce z ktorym jezdzil w teamie - w tym Kimasa. A ci ktorzy mysla ze nei pokonal Kubicy maja chyba niedowlad ktorejs polkuli. Owszem, Kubica jest szybszy na torach ulicznych (chyba nawet najszybszy obecnie), ale jesli chodzi o umiejetnosc wyprzedzania i rownosc wynikow to daleko mu jeszcze do Nicka - no ale tu juz odzywa sie bagaz doswiadczenia Niemca, ktory po prostu lepiej "czuje" okazje na torze, albo tez lepiej umie je stwarzac...A i w sezonach wygral 2/1 z Robertem. A jakie jest podsumowanie tych 3 lat? Robert jest gwiazda a Nick nawet bolidu nie ma - smiech na sali. Jest to bardzo niesprawiedliwe i na pewno wielce upokarzajace dla takiego rasowego kierowcy wyscigowego jak Nick. Od razu tez dodam ze nie twierdze ze Nick jest szybszy od Roberta - kazdy z nich ma swoje mocne strony - ale roznica w podejsciu teamow i calego srodowiska do tych 2 zawodnikow jest straszna - Nick spokojnie objechalby 3/4 obecnej stawki. Co do reszty mozna polemizowac oczywiscie...

Ale w temacie - dobrze zeby Nicka wzieli, bysmy zobaczyli czy Kubica rzeczywiscie byl taki szybki rok temu, czy tylko Petrov taki cienki...
modlicha, 10.02.2011 07:59[!]
@82Tommy82
zapominasz ze Nick zaprezentował nam sie troszkę w poprzednim sezonie i szczerze to wpadł blado w porównaniu z Kobayashim.
marcan2, 10.02.2011 08:06[!]
@82Tommy82
I po co na nowo "wałkować" temat kto kogo pokonał w BMW Sauber i dlaczego to Nick jest lepszy, w sytuacji kiedy Kubica walczy o powrót do zdrowia w szpitalu? Heidfeld zostanie zastępcą Kubicy w Lotus Renault, więc pomińmy już czasy BMW Sauber.Nie chce mi się znowu udowadniać, że statystyki to tylko mała cześć prawdy i że czarne nie jest białe, a białe nie jest czarne.
Huckleberry, 10.02.2011 08:33[!]
O matko, nie zaczynajcie znowu tych kłótni z czasów BMW...
Tak jak napisał TOMMY - obaj mają mocne strony, NIck więcej doświadczenia, Robert prawdopodobnie robi szybsze postępy i tyle. Koniec tematu ;)
82TOMMY82, 10.02.2011 08:42[!]
@marcan2 - "walkowac" wlasnie teraz warto bo jezeli Nick wsiadzie do bolidu Roberta na rok i okaze sie lepszy, a Petrov pompuje kase w Renault, to Robert nie bedzie mial gdzie wrocic... a tak jak mowie, moim zdaniem moze okazac sie lepszy...(oby nie oczywiscie).
Co do statystyk - znamienne jest ze wszyscy kierowcy mowia jednym glosem - szybszy jest ten kto ma na koniec sezonu wiecej punktow - i tyle.Mysle ze jakbys dobrze poszukal tych odcieni, obiektywnie, to moze bys zmienil troche zdanie. Ale oczywiscie masz racje, nie ma sensu zaczynac takiej dyskusji na nowo, po prostu odnioslem sie do filmiku zamieszczonego przez kolege w ujeciu do obecnej sytuacji Roberta - ze Nick jest jego najwiekszym zagrozeniem.

@modlicha - smiem twierdzic ze jakiegokolwiek kierowcy bys nie wsadzil po przerwie pod koniec sezonu do obcego dla niego bolidu to zaprezentuje sie blado - a Kobayashi w mojej opinii to jeden z najwiekszych talentow obecnie, kilka razy juz udowodnil ze jest cholernie szybki. A Nick co? wsadzili go (on w ogole mial okazje chociaz 1 raz przetestowac ten bolid?jezeli tak to chyba na testach przed sezonem, a potem jezdzil juz wersja po x przerobkach i modyfikacjach w ciagu roku) do bolidu i "jedz" - i sie dziwia ze nie wygrywa? ja uwazam ze odwalil kawal dobrej roboty, mimo ze byl wolniejszy (ale tylko nieznacznie) od Kobayashiego - wystarczy przypomniec co sie dzialo z bolidem Massy jak go zastepowali - ja pamietam opinie innych keirowcow na ten temat, i kazdy jeden powiedzial ze nie zazdrosci osobie ktora musi sie zmierzyc z taka sytuacja...twoja wypowiedz swiadczy wlasnie o tym co napisalem w pierwszym poscie - malo kto decenia Nicka, mimo ze na to jak najbardziej zasluguje.
Dae, 10.02.2011 08:54[!]
Szybszy niekoniecznie ma na koniec sezonu więcej punktów, ponieważ oprócz umiejętności i talentu musi posiadać dużo szczęścia, żeby znaleźć się na torze w odpowiednim miejscu i czasie. Przykładów na przysłowiowego pecha jest pełno i nie tylko tu chodzi o Kubicę.

Poza tym już kiedyś pisałem, że jakiekolwiek porównywanie kierowców jest totalną porażką. Każdy z nich jest indywidualnością tak jak każdy z Nas. Można byłoby się pokusić o porównywanie kierowców (tego samego zespołu) jeżeli jeździli by bolidem którego nie zmienia się co rok (np. przez 3 sezony jedna konstrukcja z drobnymi modyfikacjami aero), wtedy można przeprowadzić jakieś porównanie.

Jednak wszelkie próby sklasyfikowania kierowców pod względem osiągów i zdobyczy punktowych jest głupotą. Nawet jak zauważyliście, samo Indywidualne Mistrzostwo Świata powoduje wysyp opinii czy zasługuje, czy też nie.
marcan2, 10.02.2011 09:06[!]
@82Tommy82
Żartujesz? Ale wytłumacz mi co ma znaczyć to zdanie: "(...) bo jeżeli Nick wsiadzie do bolidu Roberta na rok i okaze sie lepszy, a Petrov pompuje kase w Renault, to Robert nie bedzie mial gdzie wrocic... a tak jak mowie, moim zdaniem moze okazac sie lepszy...(oby nie oczywiscie)". - znaczy, że okaże się lepszy od leżącego w szpitalu Kubicy? To trudne nie będzie. Czy może rozważasz ewentualność, że Heidfeld zmiażdży Petrova jeszcze bardziej niż Kubica? Na prawdę sądzisz, że to możliwe? Nie sądzę. A innego benchmarku jak różnica w przewadze nad Petrovem nie będzie. I nawet jeśli Heidfeld zakończy sezon wyżej w tabelce niż na 6 miejscu - nie będzie to w żadnym wypadku świadczyć o tym, że wykonał lepszą robotę niż Kubica rok wcześniej. Jedynym benchmarkiem może być Witia. Smiem twierdzić, że Robert nie ma się o co martwić. I tak - uważam, że jest lepszym zawodnikiem od Heidfelda. Bo zapominasz o jednej rzeczy - za czasów jazdy w BMW Nick górował nad Robertem przede wszystkim doświadczeniem, Robert cały czas ewaluował by stać się imo kierowcą kompletnym - co pokazał w zeszłym roku. Po zeszłorocznym sezonie Już nawet zamilkły głosy o tym, że Kubica nie umie wyprzedzać, czy boi się ryzyka. Nick z kolei to taki bardzo dobry rzemieślnik, a rzemieślnikom zdarza się czasami błysnąć. Poza tym dalej dzierży rekord liczby ukończonych wyścigów z rzędu, stąd też ta przewaga punktowa. Kubica jeżdżąc w BMW nawet się do tego rekordu nie zbliżył - liczne awarie (pamiętasz jak w GP Chin 2007, Robert jechał po zwycięstwo, kiedy mu skrzynia nawaliła?), sporo pecha, podczas gdy Nick spokojnie punktował by w końcu być wyżej w tabelce kierowców.
Zauważ, że mimo "pokonania" punktowo Kubicy, Nick zawsze był w jego cieniu. Polecam zapoznać się z corocznymi głosami szefów zespołów na najlepszego kierowcę sezonu - Kubica ZAWSZE plasował się wyżej od Nicka. Robert ma wyższe notowania w paddocku, znaczy szefowie teamów nie sugerują się tylko statystykami. Tobie też to radzę.
tomekoki, 10.02.2011 09:57[!]
Sympatyczne, bolid będzie czekał na Roberta http://yfrog.com/h3nd2ivj
mongoose12, 10.02.2011 09:58[!]
Nick jest najbardziej niedocenianym kierowcą ostatnich lat. Nigdy nie miał bolidu mogącego wygrywać. Jedyna okazja była w Montrealu ale ze względu że Kubica wygrywając był liderem team mimo że niemiecki mu na to nie pozwolił. W sumie kilka razy był drugi co wynikało bardziej z nieoczekiwanych wydarzeń na torze niż z klasy bolidu.
Ale to klasowy kierowca może nie tak błyskotliwy jak Robert ale mający ogromne doświadczenie ( 173 wyścigi / 12 podium / 11 sezonów ) zna kers, pirelki pokazał że błyskawicznie potrafi się dostosować do nowego bolidu ( Sauber ) nie tak jak nieudaczni zastępcy Massy. Umie dbać o kondycje opon co w nowym sezonie wydaje się być kluczem do dobrych wyników bo jeszcze kilka dni temu Robert mówił o możliwych nawet 6 pittstopach na wyścig.
Generalnie to też powinien właściwie rozwijać bolid bo w porównaniu z Robertem będzie głównie kombinował rozmieszczeniem balastu jako że jest lżejszy o parenaście kilogramów co błyskawicznie pozwoli mu bolid dostosować pod siebie.
W sumie to od razu wiedziałem że będzie to Nick bo jest on kolegą Lopeza !!! Więc jeśli będzie miał wyniki to zapewne pojeździ do końca sezonu bo zresztą w tym przypadku będzie mu się to należało. A jeśli Robert kiedyś wróci to napewno będzie miał bolid w niezłej formie w danej chwili.
Lolkoski, 10.02.2011 10:28[!]
Na dzień dzisiejszy to jedna z najlepszych możliwości i wydaje mi się, że Nick sobie świetnie poradzi
Piter, 10.02.2011 11:02[!]
ale Nick jest tylko rzemieślnikiem, a Robert jest artystą:D
jpslotus72, 10.02.2011 11:29[!]
Jeśli chodzi o pieniądze Pietrowa, to są one potrzebne w tej chwili, bo zespół jest w fazie przekształceń właścicielskich i jakby wtórnego rozruchu. Wypadek Roberta jest ciosem dla planów Protona-Lotusa i Genii Capital, ale jeśli Heidfeld spisze się przyzwoicie, to firma LRGP może już nie potrzebować w przyszłości "tego, co Pietrow z sobą wnosi" - jak to nazwał Boullier... Wygląda zresztą na to, że Proton planuje w dalszej perspektywie uczynienie z LRGP zespołu firmowego Lotusa (wykupienie dalszych udziałów, być może budowa własnego silnika itp.). To nie jest zespół, który miałby być wiecznie skazany na co najmniej jednego pay-drivera. Jak się spisze Pietrow od strony czysto sportowej - to inna sprawa.
Tak czy inaczej, tu czy gdzieś indziej - jestem spokojny o to, że jeśli tylko zdrowie mu na to pozwoli (oby!), Robert znajdzie sobie WŁAŚCIWE miejsce w F1.

Głowy do góry!

@MairJ23
Co do spadku oglądalności transmisji z F1 po wypadku Roberta - jeśli chodzi o polskich widzów - to, nie obrażając nikogo, jak zwykle w takich przypadkach oddzieli się "ziarno od plew"...
SkC, 10.02.2011 15:10[!]
Świetne te wyprzedzania zwłaszcza na dwóch kierowcach, a Silverstone 2008 to w ogóle kosmos
82TOMMY82, 11.02.2011 11:59[!]
@marcan2
Tak jak mowisz, benchmarkiem bedzie Petrov, a czy Nick bedzie szybszy czy wolniejszy od K. to czas pokaze - ja w przeciwienstwie do Ciebie nie jestem pewien rezultatu.
Chiny 2007 - tak, R. mial pecha, ale przewaga punktowa H. na koniec sezonu byla tak duza, ze nawet zwyciestwo R. nic by tu nie zmienilo. Mysle tez ze ten wyscig mozemy smialo zbalansowac wygrana R. w 2008 - wygral tylko przez incydent w boksach i przez team orders - odrabianie po 2 sek na okrazeniu do partnera z teamu z ktorym toczy sie caly sezon wyrownana walke nie jest czyms normalnym. Ze niby N. opony sie skonczyly? nigdy wczesniej i nigdy pozniej R. nie uzyskal takiej prewagi nad N. jak na tamtych 10 okrazeniach - komentarz N. po wyscigu tez byl dosc dwuznaczny - a nie sadze, zeby pozwolil sobie na perfidne insynuowanie team orders jezeli by wiedzial, ze przegral ze swojej winy...
Brak doswiadczenia R. - to wytlumacz mi jakim cudem Hamilton wygral rywalizacje z Alonso? Ten sam rok, to samo doswiadczenie R. I Hamiego.
Poza tym mowisz ze K. ewoluowal, lepiej wyprzedza itd.- ok, ale to wszystko argumenty ktore nie obejmuja ich bezposredniej rywalizacji - kiedy jezdzili razem to N. o wiele lepiej wyprzedzal i wygral z Robertem 2/1. Takie sa fakty.Reszta to gdybanie.
Mowisz ze N.dowozi punkty - a od kiedy to wada?!?!?! "zeby wygrac najpierw trzeba dojechac do mety" .
I zeby podsumowac - kazdy kierowca spytany o to kto jest szybszy powie ci jedno - ten kto ma wiecej punktow na koniec. Dla nich to jest bardzo proste. Dlaczego nie jest takie proste dla szefow teamow? wg Ciebie bo sa wizjonerami - wg mnie bo sa przede wszystkim biznesmenami. Dla Ciebie F1 to sport - dla mnie przede wszystkim Biznes, potem sport.No ale ja pisalem magistra z finansow w F1 wiec moze mam zboczenie na tym punkcie :) Tym nie mniej im dluzej obserwuje ten sport, tym wiecej zaleznosci widze pomiedzy pieniedzmi i polityka a samymi wyscigami....I zyciorys Nicka swietnie sie w to wszystko wpisuje...
NEO86, 27.02.2011 20:43[!]
@General - Sgt Pepper

Kubica za ten sezon miał dostać 6 mln

orzi, 09.02.2011 21:46

Kubica mam poprostu to coś czego nie ma Heidfeld. Jest wojownikiem takim jak Hamilton czy Alonso..


Buehehehehheh ale się uśmiałem

Życzę Nickowi aby wygrał w końcu swój pierwszy wyścig w F1 i był wysoko w klasyfikacji generalnej. W końcu należy mu się to za tyle dobrych sezonów
Strony  •  < 1 2 3 4 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca