F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Shnaider dementuje pogłoski na temat sprzedaży Jordana

Marek Roczniak, 24 maja 2005, zmieniony 04.02.2006 19:11, wyświetlenia: 1509<< | lista | T- | T+ | >>
W zeszłym tygodniu pojawiły się plotki, jakoby nowy właściciel Jordana, Alex Shnaider, chciał się już pozbyć swojego zespołu, gdyż Formuła 1 okazała się dla niego zbyt kosztowną zabawą. Pojawił się nawet rzekomy kupiec, którym miał być wspierany przez innego rosyjskiego biznesmena, Roustama Tariko, były kierowca Jordana, Eddie Irvine. Irlandczyk przechadzał się z Tariko po podaku w Monako, przedstawiając go ludziom ze świata Formuły 1, co mogło wskazywać na to, że rzeczywiście przymierza się do odkupienia stajni z Silverstone.

Tymczasem Shnaider w udzielonym w ostatnią sobotę wywiadzie zdecydowanie zaprzeczył tym doniesieniom, ale jednocześnie przyznał, że gdyby pojawiła się interesująca oferta, to by ją rozważył. „To nie prawda”, powiedział agencji Reuters. „Nie chcę sprzedać zespołu, absolutnie nie. Zostałem czysto teoretycznie zapytany, czy istnieje taka możliwość, abym sprzedał zespół, na co odpowiedziałem, że wszystko jej na sprzedaż. Kupujemy firmy i sprzedajemy firmy. W końcu jesteśmy przedsiębiorstwem inwestycyjnym i jeśli ktoś zaoferuje odpowiednią sumę, możemy coś sprzedać. Jednakże nikt nie złożył mi żadnej oferty. Nie wiem skąd wzięły się te plotki”.

Nie zmienia to oczywiście faktu, że zespół obecnie znajduje się w dosyć niepewnej sytuacji. Wielu wiernych pracowników odeszło po wykupieniu stajni przez Shnaidera i do tej pory nie wiadomo, jakie silniki będą napędzały projektowane obecnie przez Dallarę na przyszły sezon bolidy Midland. Shnaider zapewnia jednak, że przygotowania do sezonu 2006 postępują zgodnie z planem, a za obecny stan zespołu winny jest przede wszystkim Eddie Jordan. „Kiedy dostaliśmy zespół w swoje ręce, znajdował się w wielkim bałaganie. Jest mnóstwo rachunków do opłacenia, o których nie mieliśmy pojęcia. Wielu dostawców chciało skorzystać na zmianie kierownictwa. Wszyscy w końcu otrzymują swoją należność, ale oczywiście nie chcemy płacić nie wiadomo za co. Musimy wszystko dokładnie badać, dlaczego aż tyle kosztuje. To zupełnie normalne”.

„Kupiliśmy zespół pod koniec stycznia, weszliśmy do fabryki i były tam cztery stare konstrukcje skorupowe (monocoques)”, wyjaśnia Shnaider. „Nie było gotowych bolidów, nie było kierowców i nie było sponsorów. Zupełnie nic. Musieliśmy określić, jakimi dysponujemy aktywami i jakie mamy zobowiązania. Jeśli już teraz zaczniemy coś zmieniać, będzie się to jeszcze działo w imieniu Jordana, a nazwa ta zniknie w przeciągu kilku miesięcy. Po co więc trwonić na to pieniądze? W tym roku chcemy utrzymać wydatki na jak najniższym poziomie. Łatwo jest być nierozsądnym przy wydawaniu pieniędzy. Przygotowujemy się na następny rok i na to wydajemy pieniądze. Jeśli chodzi o obecny rok, nie widzę sensu inwestowania w cokolwiek”.

Na koniec Shnaider wypowiedział się na temat dostawcy silników dla Midland F1 na sezon 2006. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z Toyoty, mamy możliwość kontynuowania z nimi współpracy, ale mamy także oferty od innych producentów silników. Wydaje mi się, że już wkrótce ogłosimy, kto będzie naszym dostawcą”.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.11.2013  Ecclestone zapłacił za podpisanie Porozumienia Concorde?
30.08.2011  Gachot wspomina okoliczności debiutu Schumachera
04.03.2008  Mallya chce odzyskać dawnego ducha Jordana
21.01.2008  Glock prawie stracił nadzieję na powrót do F1
26.09.2007  Coulthard uczci pamięć McRae
Tagi:
Jordan
Spyker
Shnaider A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca