F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (13:00)

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Shnaider dementuje pogłoski na temat sprzedaży Jordana

Marek Roczniak, 24 maja 2005, zmieniony 04.02.2006 19:11, wyświetlenia: 1525<< | lista | T- | T+ | >>
W zeszłym tygodniu pojawiły się plotki, jakoby nowy właściciel Jordana, Alex Shnaider, chciał się już pozbyć swojego zespołu, gdyż Formuła 1 okazała się dla niego zbyt kosztowną zabawą. Pojawił się nawet rzekomy kupiec, którym miał być wspierany przez innego rosyjskiego biznesmena, Roustama Tariko, były kierowca Jordana, Eddie Irvine. Irlandczyk przechadzał się z Tariko po podaku w Monako, przedstawiając go ludziom ze świata Formuły 1, co mogło wskazywać na to, że rzeczywiście przymierza się do odkupienia stajni z Silverstone.

Tymczasem Shnaider w udzielonym w ostatnią sobotę wywiadzie zdecydowanie zaprzeczył tym doniesieniom, ale jednocześnie przyznał, że gdyby pojawiła się interesująca oferta, to by ją rozważył. „To nie prawda”, powiedział agencji Reuters. „Nie chcę sprzedać zespołu, absolutnie nie. Zostałem czysto teoretycznie zapytany, czy istnieje taka możliwość, abym sprzedał zespół, na co odpowiedziałem, że wszystko jej na sprzedaż. Kupujemy firmy i sprzedajemy firmy. W końcu jesteśmy przedsiębiorstwem inwestycyjnym i jeśli ktoś zaoferuje odpowiednią sumę, możemy coś sprzedać. Jednakże nikt nie złożył mi żadnej oferty. Nie wiem skąd wzięły się te plotki”.

Nie zmienia to oczywiście faktu, że zespół obecnie znajduje się w dosyć niepewnej sytuacji. Wielu wiernych pracowników odeszło po wykupieniu stajni przez Shnaidera i do tej pory nie wiadomo, jakie silniki będą napędzały projektowane obecnie przez Dallarę na przyszły sezon bolidy Midland. Shnaider zapewnia jednak, że przygotowania do sezonu 2006 postępują zgodnie z planem, a za obecny stan zespołu winny jest przede wszystkim Eddie Jordan. „Kiedy dostaliśmy zespół w swoje ręce, znajdował się w wielkim bałaganie. Jest mnóstwo rachunków do opłacenia, o których nie mieliśmy pojęcia. Wielu dostawców chciało skorzystać na zmianie kierownictwa. Wszyscy w końcu otrzymują swoją należność, ale oczywiście nie chcemy płacić nie wiadomo za co. Musimy wszystko dokładnie badać, dlaczego aż tyle kosztuje. To zupełnie normalne”.

„Kupiliśmy zespół pod koniec stycznia, weszliśmy do fabryki i były tam cztery stare konstrukcje skorupowe (monocoques)”, wyjaśnia Shnaider. „Nie było gotowych bolidów, nie było kierowców i nie było sponsorów. Zupełnie nic. Musieliśmy określić, jakimi dysponujemy aktywami i jakie mamy zobowiązania. Jeśli już teraz zaczniemy coś zmieniać, będzie się to jeszcze działo w imieniu Jordana, a nazwa ta zniknie w przeciągu kilku miesięcy. Po co więc trwonić na to pieniądze? W tym roku chcemy utrzymać wydatki na jak najniższym poziomie. Łatwo jest być nierozsądnym przy wydawaniu pieniędzy. Przygotowujemy się na następny rok i na to wydajemy pieniądze. Jeśli chodzi o obecny rok, nie widzę sensu inwestowania w cokolwiek”.

Na koniec Shnaider wypowiedział się na temat dostawcy silników dla Midland F1 na sezon 2006. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z Toyoty, mamy możliwość kontynuowania z nimi współpracy, ale mamy także oferty od innych producentów silników. Wydaje mi się, że już wkrótce ogłosimy, kto będzie naszym dostawcą”.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.11.2013  Ecclestone zapłacił za podpisanie Porozumienia Concorde?
30.08.2011  Gachot wspomina okoliczności debiutu Schumachera
04.03.2008  Mallya chce odzyskać dawnego ducha Jordana
21.01.2008  Glock prawie stracił nadzieję na powrót do F1
26.09.2007  Coulthard uczci pamięć McRae
Tagi:
Jordan
Spyker
Shnaider A.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca