F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Raikkonen: Nie czuję się za stary na Formułę 1

Hulkenberg: Moja przyszłość w Renault zależy od pojedynku z Ricciardo

Racing Point nie zdąży z nowym bolidem na pierwszy dzień testów?

13.02.2019

Projekt nowego bolidu Racing Point opiera się na konstrukcji z sezonu 2018

Racing Point zaprezentowało nowe barwy na sezon 2019

Red Bull RB15 wyjechał na tor Silverstone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2002
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Zespół Jaguar przedstawił nowy bolid

Marek Roczniak, 4 stycznia 2002, wyświetlenia: 1822<< | lista | T- | T+ | >>
Trzecim zespołem, który zaprezentował nowy bolid na sezon 2002 jest brytyjska stajnia Jaguar Racing. Prezentacja bolidu oznaczonego symbolem R3 odbyła się w Milton Keynes (Wielka Brytania). Wzięli w niej udział szef zespołu – Niki Lauda, dyrektor zarządzający – Gunther Steiner, dyrektor techniczny Steve Nichols, główny projektant – John Russel, główny aerodynamik – Mark Handford oraz kierowcy, którzy w zbliżającym się sezonie będą reprezentowali barwy tego zespołu – Eddie Irvine i Pedro de la Rosa.

Według Laudy nowy bolid stanowi zdecydowany krok naprzód w stosunku do konstrukcji z poprzednich lat (R1 i R2). Bolid ten ma przede wszystkim poprawioną aerodynamikę, która była słabym punktem zeszłorocznej konstrukcji i jest lżejszy o 33 kg. Od lutego zespół będzie miał wreszcie dostęp do nowego tunelu aerodynamicznego, który umożliwi szybsze dopracowanie i usunięcie ewentualnych błędów z nowej konstrukcji. Inaczej sprawa ma się z silnikiem, który będzie napędzał ten bolid, ponieważ jest on tylko nieznacznie zmodyfikowany w stosunku do jednostki napędowej z ubiegłego sezonu i nadal będzie oznaczony symbolem CR-3. Mimo to dyrektor zarządzający firmą Cosworth – Nick Hayes twierdzi, że nawet te niewielkie usprawnienia będą miały znaczący wpływ na osiągi i jednocześnie zapewnił, że w ciągu trwania sezonu będą wprowadzane kolejne usprawnienia.

Pierwsze testy nowego bolidu odbędą się już w przyszłym tygodniu na hiszpańskim torze Catalunya. Co ciekawe, chęć przetestowania bolidu R3 wyraził również Niki Lauda, który w ten sposób chce się przekonać, jak wielki postęp został poczyniony od 1985 roku, w którym to właśnie roku Austriak po raz ostatni zasiadał za kierownicą bolidu Formuły Jeden. Test Laudy został zaplanowany na 13 stycznia (niedziela).
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.07.2011  Jaguar planuje powrót do Le Mans z autem LMP1
06.02.2010  Ostatnie wieści dotyczące wyścigu 24 Godziny Le Mans
02.06.2008  Berger następcą Mosleya?
08.08.2006  Jaguar na sprzedaż?
15.11.2004  Jaguar Racing i Cosworth sprzedane
Tagi:
Jaguar
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca