F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Reakcje na przyjęcie zgłoszenia Prodrive

"Prodrive ma ponad 20 lat doświadczenia w motosporcie i lubimy podejmować wyzwania".
Marek Roczniak, 28 kwietnia 2006, wyświetlenia: 2144<< | lista | T- | T+ | >>
Po opublikowaniu przez FIA listy startowej na sezon 2008, na której obok 11 obecnych zespołów znalazł się także Prodrive, firma Davida Richardsa wydała dzisiaj oficjalne oświadczenie. Czytamy w nim: „To wspaniała wiadomość dla wszystkich w firmie. Zdobyliśmy tytuły w Rajdowych Mistrzostwach Świata, BTCC i klasie GT1 w Le Mans 24 godziny, a od pewnego czasu myśleliśmy także o wystawieniu naszego zespołu Prodrive w Formule 1. Teraz jesteśmy o jeden krok bliżsi”.

Prodrive planuje wybudowanie nowej fabryki dla swojego zespołu F1 w Warwickshire, choć na razie nie udało się jeszcze uzyskać na to zgody od lokalnych władz. Inwestycja ta miałaby wesprzeć rozwój przemysłu sportowo-motoryzacyjnego w tej części Wielkiej Brytanii i Richards twierdzi, że otrzymanie zgody pomimo sprzeciwu lokalnych mieszkańców powinno być tylko kwestią czasu. Budowa nowej siedziby mogłaby się rozpocząć pod koniec bieżącego roku, a póki co siedzibą zespołu będzie obecna fabryka Prodrive w Banbury.

„Zaakceptowanie naszego zgłoszenia to dopiero początek. Mamy mniej niż dwa lata na stworzenie zespołu i wystawienie dwóch konkurencyjnych samochodów na starcie pierwszego wyścigu sezonu 2008. Jest to niezwykle trudne zadanie, jako że naszymi rywalami będą zespoły z bogatym doświadczeniem i o ustalonej renomie. Jednakże Prodrive ma ponad 20 lat doświadczenia w sportach motorowych i lubimy podejmować wyzwania”, powiedział Richards.

W uzasadnieniu przyjęcia zgłoszenia Prodrive, prezydent FIA, Max Mosley powiedział: „Prodrive ma najlepszą kombinację wsparcia finansowego, technicznych możliwości i doświadczenia, a także jest dobrze znany FIA poprzez swój udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Ponadto dyrektor wykonawczy Prodrive, David Richards, ma doświadczenie w kierowaniu zespołem Formuły Jeden”. W istocie to właśnie za rządów Richardsa zespół B.A.R zdobył wicemistrzostwo w sezonie 2004. Wcześniej prze krótki czas Brytyjczyk kierował także zespołem Benetton.

Wśród odrzuconych zespołów znalazły się między innymi Minardi Paula Stoddarta, a także uważane za najbardziej groźnych rywali Prodrive w walce o ostatnie wolne miejsce w F1 zespoły Carlin Motorsport i wspierany przez McLarena Direxiv, którym kierować miałby Jean Alesi. Direxiv zapowiedział, że nadal będzie się starał o starty w F1, ale Mosley wyraźnie dał do zrozumienia, że maksymalna liczba 12 zespołów jest głównie podyktowana względami bezpieczeństwa i trudnościami związanymi z koniecznością rozbudowy boksów na wielu torach. Nie należy się więc spodziewać, aby limit ten został wkrótce powiększony.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.10.2012  Prodrive zainteresowane kupnem Coswortha
21.12.2010  Priaulx jeździł rajdowym Mini WRC
20.06.2010  Prodrive i Toyota połączą siły w rajdach?
15.04.2010  Prodrive wyklucza wejście do F1 w roku 2011
02.04.2010  Prodrive ponownie będzie ubiegał się o starty w F1?
Tagi:
Prodrive
Richards D.
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Viteq, 28.04.2006 19:53[!]
Dla mnie, jako fana i F1 i rajdów to chyba nie jest zbyt dobra wiadomość. Od zawsze kibicowałem Subaru, ale po tym co się z tym zespołem dzieje w tym roku i po tej wiadomości obawiam się, że nad SWRT można już postawić krzyżyk. :(
kuba_new, 28.04.2006 20:20[!]
mam nadzieje ze to bedzie dobty wybor
McLuke, 29.04.2006 21:33[!]
ciekawe kto bedzie dla nich jeździł??
dzik, 01.05.2006 16:09[!]
Niech Yuji Ide zatrudnią. ma zadatki na świetnego kierowcę :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca