F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Spyker potwierdza wykupienie zespołu MF1 Racing

Szefem technicznym zespołu mającego nosić nazwę Spyker MF1 Racing będzie Mike Gascoyne.
Marek Roczniak, 10 września 2006, wyświetlenia: 2170<< | lista | T- | T+ | >>
Holenderska firma Spyker Cars N.V. oficjalnie potwierdziła wczoraj późnym wieczorem wykupienie zespołu Midland MF1 Racing, który po sfinalizowaniu umowy 30 września 2006 roku będzie już nosił nazwę Spyker MF1 Racing.

Osobą odpowiedzialną za nadzór technologiczny będzie zgodnie z przewidywaniami były dyrektor techniczny Toyoty, Mike Gascoyne, który nową posadę obejmie z dniem 1 listopada bieżącego roku. Dla Brytyjczyka będzie to powrót do stajni z Silverstone po ponad pięciu latach spędzonych w Renault i Toyocie.

Znane są już także bliższe szczegóły na temat struktury operacyjnej zespołu po przejęciu go przez Spykera we wspólnym przedsięwzięciu z holenderskim biznesmenem Michielem Molem. Zespół będzie w 100% należał do Spykera, a Mol przejmie część udziałów w Spykerze i wejdzie w skład rady zarządzającej holenderskiego producenta samochodów i jego zespołu Spyker MF1 Racing, obejmując stanowisko dyrektora Formula One Racing.

Wartość MF1 Racing została wyceniona na 106 milionów dolarów. Zespół będzie wykupywany stopniowo (pierwsza kwota do zapłacenia najpóźniej 30 września wynosi $68,6 mln.), stąd zapewne pozostawienie w nazwie oznaczenia MF1 i utrzymanie na stanowisku szefa zespołu Colina Kollesa. Kolejna kwota do zapłacenia w ciągu następnych 12 miesięcy wyniesie $15 mln., a ostatnia – do zapłacenia najpóźniej do 30 września 2008 roku – $23 mln.

Całą transakcja musi zostać jeszcze zaakceptowana podczas nadzwyczajnego spotkania udziałowców Spyker Cars N.V., które odbędzie się w środę, 27 września 2006 roku o godzinie 14:00 w Zeewolde (Holandia). Wkrótce ma być także podany dostawca silników dla stajni z Silverstone na przyszły sezon, którym będzie najprawdopodobniej Cosworth lub Ferrari. Po sfinalizowaniu umowy Spyker MF1 Racing będzie zaledwie drugim w historii Formuły 1 w pełni Holenderskim zespołem.

„Dzisiaj moja ambicja całego życia stała się rzeczywistością.” – powiedział Michiel Mol. „Po byciu zaangażowanym w Formułę Jeden przez blisko dziesięć lat jako sponsor zespołów i kierowców, teraz będę już zaangażowany jako udziałowiec w zespole Formuły Jeden posiadanym przez bardzo ambitnego producenta samochodów. [...] Nowe przepisy uczynią ten niezwykle prestiżowy sport jeszcze bardziej atrakcyjnym. Z pewnością skorzystam ze wszystkich swoich umiejętności i doświadczenia w cyfrowych mediach, aby uczynić ten zespół jak najbardziej atrakcyjnym dla fanów i sponsorów. [...]”.

„Jestem bardzo zadowolony z zawarcia umowy.” – powiedział Colin Kolles. „Przejęcie przez Spykera jako producenta sportowych samochodów jest kolejnym krokiem na drodze do ułatwienia zespołowi poprawy jego rezultatów. Fakt, że byliśmy także w stanie zapewnić sobie usługi Mike'a Gascoyne'a, który będzie współpracował z Jamesem Keyem, jest niewątpliwym świadectwem nieustającego poświęcenia zespołu w celu uzyskania najsilniejszego z możliwych departamentów technicznych. [...]”.

„Dopiero niedawno poznałem Victora Mullera (dyrektor generalny Spyker Cars N.V.) i Michiela Mola, jednak wywarli na mnie ogromne wrażenie swoim poświęceniem dla Formuły Jeden i programu związanego z osiągami.” – powiedział Mike Gascoyne. „Naturalnie cieszę się bardzo z powrotu do Formuły Jeden i możliwości bycia zaangażowanym w to stawiające wysokie wymagania przedsięwzięcie. Znam i szanuję wielu ludzi z zespołu w Silverstone, z czasów gdy tam wcześniej pracowałem i jestem przekonany, że będziemy w stanie uzyskać dobre rezultaty”.

Przypomnijmy, że to właśnie za czasów Gascoyne'a zespół Jordan odnosił największe sukcesy w Formule 1 w 1999 roku. Heinz-Harald Frentzen zapewnił wówczas dwa zwycięstwa zespołowi, który sezon ukończył na trzeciej pozycji w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem 61 punktów.

Źródło: Pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.03.2009  Spyker zamieszany w przejęcie zespołu Hondy?
12.06.2008  Van der Garde pozywa Force India na 2 miliony dolarów
30.04.2008  Teixeira nie jest już zainteresowany kupnem zespołu F1
23.02.2008  Formuła Jeden mogła wykończyć Spykera
04.01.2008  Litewski bank ratuje firmę Spyker
Tagi:
Spyker
Gascoyne M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
buran, 10.09.2006 12:55[!]
szkoda
makos_bmw, 10.09.2006 13:05[!]
Czego Ci szkoda? Tego, że najnudniejszy zespół w stawce trafił nareszcie do osoby, dla której posiadanie go nie będzie tylko kaprysem, lecz spełnieniem marzeń? Może ten mdły zespół nareszcie coś wniesie do F1 ;)
Metalpablo, 10.09.2006 13:21[!]
Ja tam wolałbym starego poczciwego Jordana:D.Troche brakuje mi zółtego koloru:D.Ale tak na poważnie to dobrze dla zespołu bo nie będzie stał w miejscu jak teraz.Holendrzy wpompują troche kasy i jest nadzieja,że sie będą rozwijać w dostrzegalny sposób.Myślałem ze troche więcej będzie kosztować MIdland.
McLuke, 10.09.2006 15:55[!]
Super!! nareszcie będzie sie działo coś ciekawego!!
rafaello85, 11.09.2006 10:49[!]
Ja też uważam, że dobrze sią stało!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca