F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

WMSC ogłasza zmiany w przepisach na lata 2007 i 2008

Ponadto opublikowana została kolejna wersja kalendarza wyścigów na przyszły sezon.
Marek Roczniak, 18 października 2006, zmieniony 19.10.2006 11:35, wyświetlenia: 2463<< | lista | T- | T+ | >>
Dzisiaj w Barcelonie zebrała się Światowa Rada Sportów Motorowych FIA (WMSC) celem zatwierdzenia szeregu zmian w regulaminie sportowym Formuły 1 na najbliższe dwa sezony. Najważniejsze z nich to przyznanie każdemu kierowcy 14 zestawów opon, rezygnacja z trzecich samochodów i wyłączenie pierwszego dnia treningów z cyklu dwuwyścigowego silników połączone z wydłużeniem pierwszych dwóch sesji do 90 minut.

Ponadto opublikowana została kolejna wersja kalendarza wyścigów na przyszły sezon już z podanymi nazwami torów, jednak nadal nie zawiera ona Grand Prix San Marino i nawet nie jest brana pod uwagę możliwość rozszerzenia kalendarza do 18 wyścigów. Potwierdzona została natomiast rotacja torów, na których będzie się odbywała Grand Prix Niemiec. W 2007 roku wyścig ten obędzie się na torze Nurburgring, w 2008 na torze Hockenheim itd. Ponadto miejscami zamieniły się dwa azjatyckie wyścigi pod koniec sezonu, jednak zmianę tę muszą jeszcze zatwierdzić ciała zarządzające sportem w Chinach i Japonii.

»  Kalendarz wyścigów na sezon 2007

Zmiany w regulaminie sportowym na sezon 2007

Treningi

Zespoły mogą korzystać tylko z dwóch bolidów podczas każdej sesji treningowej. Jeden z nich może poprowadzić nominowany na dany weekend przez zespół trzeci kierowca.

Dwie sesje treningowe w pierwszy dzień weekendu grand prix zostały wydłużone z 60 do 90 minut każda.

Opony

Pojedynczy dostawca opon musi dostarczyć identyczną ilość i takie same specyfikacje opon wszystkim zespołom w całym roku kalendarzowym.

Może dostarczyć dwie różne specyfikacje na każdy weekend wyścigowy.

Liczba zestawów opon na suchą nawierzchnię przysługujących każdemu kierowcy podczas weekendu wyścigowego została zwiększona z 10 do 14. Maksymalnie cztery zestawy mogą być użyte w pierwsze dzień treningów, a pozostałe 10 w dalszej części weekendu.

Silnik

Przepisy nakazujące użycie jednego silnika podczas dwóch weekendów wyścigowych z rzędu nie będą obejmowały pierwszego dnia treningów, podczas którego zespoły będą mogły korzystać z nowych silników. Do dwuwyścigowego cyklu zaliczana będzie od tej pory tylko sobota i niedziela.

Silniki użyte podczas ostatnich dwóch wyścigów sezonu 2006, które otrzymają homologację, będą obowiązywały przez cztery kolejne sezony – od 2007 do 2010 roku.

Samochód bezpieczeństwa

Kiedy na tor zostanie wypuszczony samochód bezpieczeństwa, żaden bolid nie może zjechać do boksów, zanim wszystkie nie znajdą się tuż za samochodem bezpieczeństwa. Wyeliminuje to zachętę do szybkiego dojechania do boksów po ogłoszeniu neutralizacji wyścigu celem odbycia postoju przed znalezieniem się za samochodem bezpieczeństwa.

Przed powrotem samochodu bezpieczeństwa do boksów każdy zdublowany kierowca rozdzielający samochody jadące na okrążeniu lidera musi wyprzedzić je razem z samochodem bezpieczeństwa. Potem może nadrobić okrążenie i dołączyć na końcu do stawki kierowców jadących za samochodem bezpieczeństwa.

Przed wznowieniem wyścigu każdy zdublowany kierowca rozdzielający samochody jadące na okrążeniu lidera musi wyprzedzić je razem z samochodem bezpieczeństwa, nadrobić okrążenie i dołączyć na końcu do stawki kierowców jadących za samochodem bezpieczeństwa.

Stewardzi

Stewardzi mogą przyznawać kary w postaci obniżenia pozycji startowej (zamiast tylko kar czasowych).

Bezpieczeństwo

Oparty na GPS system powodujący zapalanie się w kokpicie lampek odpowiadających flagom pokazywanym przez porządkowych (żółta, niebieska i czerwona) zostanie wprowadzony począwszy od sezonu 2007.

Zmiany w regulaminie sportowym na sezon 2008:

Dostarczana przez FIA elektronika (ECU) będzie musiała być podłączona także podczas wszystkich testów, a nie tylko podczas wyścigów.

Kara obniżenia pozycji startowej za wymianę silnika o 10 miejsc zamiast proponowanej kary w postaci balastu.

Kara obniżenia pozycji startowej za wymianę skrzyni biegów o 5 miejsc zamiast proponowanej kary w postaci balastu.

Zmiana wartości przełożeń w skrzyni biegów może być dokonana tylko raz na każdy wyścig pod nadzorem FIA.

Uszkodzone przełożenia i wałki widełek sprzęgła (dog rings) mogą być wymieniane bez kary, o ile będzie ewidentne, że uszkodzenie nie zostało spowodowane umyślnie.

Prośba Ferrari dotycząca zaopatrywania w silniki dwóch zespołów (poza swoim) w sezonie 2008 została zaakceptowana.

Kilka zmian w technicznym regulaminie także zostało zatwierdzonych na sezony 2007 i 2008.

Źródło: FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.12.2018  Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1
12.12.2018  Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
28.11.2018  Marko: Zmiany na sezon 2019 są bezcelowe
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
K9G, 18.10.2006 22:56[!]
rafaello85, thx
marcinek_com, 18.10.2006 23:01[!]
lakeman, ciekawy pomysł:) Ja jeszcze bym pomalował ten wolniejszy SC na czerwono, a ten szybszy na zielono;) Byłoby jak nie bardziej ekscytujaco, to na pewno bardziej kolorowo;)
dejacek, 18.10.2006 23:39[!]
kolejny stek bzdur. Z roku na rok jest gorzej. 1- Zespoły muszą wprowadzić silniki szybkowymienialne w bolidach- bo przecież nie można mieć 2 zapasowych aut z nowymi silnikami tylko "stare" auta z wymienialnymi na piątek nowymi silnikami.2- "Oddublowywanie" jest też idiotycznym pomysłem, nie wpłynie pozytywnie na walory sportowe bo "oddublowujący" się Albers w Spykerze nie wyprzedzi nagle lidera, a pogoń kilku oddublowywaczy utrudni sprzątanie toru i spowoduje realny spadek bezpieczeństwa dla porządkowych. 3- Skrzynie biegów -też kicha. 4- jeżeli w końcu Fia zdecyduje (któryś raz o tym słychać) o dociążaniu bolidu w proporcji do ilości punktów u danego kierowcy-(vide DTM) to ja się z tym forum pożegnam, z F1 też, chociaż przyznacie mi że to juz nie będzie Formuła pierwsza
bambaryła, 19.10.2006 01:38[!]
a co teraz silniki sa wolnowymienne ? ile razy wymieniany byl silnik po piątkach czy nawet po sobotnich kwalifikacjach ?
Lepiej niech SC bedize okrążenie dluzej i tawka sie ustawi niz po zjezdzie lider odskakuje odrazu a reszta meczy sie z z maruderami których zageszczenie moze znacznie wzrosnać
jaguar666, 19.10.2006 10:16[!]
Czyli wynika z tego, ze każdy team ma prawo wystawić trzeciego kierowcę w pietek (łącznie z najlepszą piątką z poprzadniego sezonu)?
Mam wrażanie, że pomysł z "oddublowywaniem" będzie mocno krytykowany po GP Monako.
jacek2601, 19.10.2006 11:34[!]
Nie rozumiem tego - ''Przed powrotem samochodu bezpieczeństwa do boksów każdy zdublowany kierowca rozdzielający samochody jadące na okrążeniu lidera musi wyprzedzić je razem z samochodem bezpieczeństwa..''.Tzn, że będą dwa SC? Jeden musi prowadzić stawkę, która prowadzi, a drugi będzie prowadził maruderów?
Bart2005, 19.10.2006 12:50[!]
jacek2601---> rusz głową to nie boli...
zizu82, 19.10.2006 14:09[!]
A ja mysle ze mimo wszystko zmiany pomoga Robertowi:
1. wspolny dostawca opon- moze bedzie troche mniej problemow wynikajacych z roznych specyfikacji, pozostanie tylko decyzja full-wet, intermediate or slick
2. wolne piatki pozwola wyjezdzic sie Robertowi do woli- mimo wszystko ma jeszcze malo doswiadczenia- przyda sie
3. lampki na kierownicy- nie beda mu przeszkadzac kierowcy dublowani :P
jacek2601, 19.10.2006 14:24[!]
Bart2005--:)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca