F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

CCWS: Stoddart współwłaścicielem CTE Racing - HVM

Minardi pod kierownictwem Paula Stoddarta powraca na tory wyścigowe.
Mariusz Karolak, 19 grudnia 2006, wyświetlenia: 1791<< | lista | T- | T+ | >>
Wczoraj w godzinach popołudniowych w Indianapolis oficjalnie ogłoszono, iż Paul Stoddart na dobre zaangażował się w amerykańskie wyścigi Champ Car World Series. Organizatorzy tej serii już od kilku dni nie ukrywali faktu, że w przyszłym roku pojawi się ktoś nowy, ktoś znany i posiadający doświadczenie w sportach samochodowych.

Coraz jaśniejszego blasku nabiera teraz przyszłość serii Champ Car. Po kilku latach niezbyt udanych, kiedy wyścigi Champ Car przeżywały regres, teraz wydaje się, iż przyszły sezon będzie zupełnie odmienny.

Stoddart będzie współwłaścicielem zespołu CTE Racing – HVM. Udziały w nim mają też czarnoskóry aktor Cedric "The Entertainer" oraz założyciel zespołu Pacific startującego niegdyś w Formule 1, Keith Wiggins. Bazą zespołu będzie nadal Indianapolis.

Stoddart przybywa do Stanów Zjednoczonych bez doświadczenia z serią Champ Car, nie jest jednak osobą anonimową. Należy pamiętać, że przez 5 sezonów (lata 2001-2005) był właścicielem zespołu Minardi startującego w Formule 1 nieprzerwanie od roku 1985 przez 21 lat. W 2005 Stoddart odsprzedał swoją ekipę Red Bullowi i w zakończonym właśnie sezonie występowała ona pod nazwą Scuderia Toro Rosso.

„Po roku przerwy od wyścigów, po sprzedaniu Minardi, powracamy do wyczynowego sportu samochodowego. Mieliśmy możliwość rozważenia naszych opcji i zastanowienia się, jak chcemy być zaangażowani w sport w przyszłości. Po wielu rozważaniach doszliśmy do wniosku, że Champ Car, ze swoją mieszaniną wysokiej konkurencyjności, rozsądnych wydatków na wyścigi i relatywnie wyrównaną stawką jest zdecydowanie najlepszym wyborem” – stwierdził Stoddart.


„To zdecydowany krok w rozwoju naszego przedsiębiorstwa. Pozwoli nam to z pewnością na osiąganie przyzwoitych rezultatów. Wkładamy w to przedsięwzięcie wszystko to, co uzyskaliśmy dotychczas pod nazwą HVM, kontynuowane dalej przez program CTE, a teraz również dodamy do tego środki i talent, jakie wnosi ze sobą Minardi. Ta swoista chemia pomiędzy Paulem i mną wywołuje niezwykle pozytywne fluktuacje i z optymizmem patrzę na naszą długoterminową przyszłość.” – uważa Wiggins.

Nowopowstała ekipa będzie się nazywała teraz Minardi Team USA. Wkracza w sezon 2007 z dużymi ambicjami. Sezon 2006 w wykonaniu CTE Racing – HVM był z pewnością udany. Zespół reprezentowało dwóch kierowców: Anglik Dan Clarke (numer 14) i Francuz Nelson Philippe (numer 4). Dla Anglika był to dopiero pierwszy sezon w Champ Car. W 14 startach wywalczył 175 punktów plasując się na 12 pozycji. Zdobył pole position w Road America i zaliczył pierwsze podium za trzecią lokatę w Denver.

Z kolei Francuz ma na swoim koncie już 38 startów w Champ Car. Jest najmłodszym w historii kierowcą debiutującym w tej serii. Pojawił się po raz pierwszy w Long Beach w 2004 roku mając zaledwie 17 lat, 8 miesięcy i 25 dni. Sezon rozpoczął z ekipą Rocketsports Racing, a zakończył w Mi-Jack/Conquest Racing, z którym kontynuował przygodę również w roku 2005. W zakończonym właśnie sezonie 2006 po raz pierwszy stanął na podium: był trzeci w wyścigu w Milwaukee i Montrealu, wygrał także eliminację w Australii. Zgromadził 231 punktów i zajął ostatecznie 4 miejsce w klasyfikacji kierowców.


Żaden z tych kierowców raczej nie ma szans na pozostanie w zespole. Zespół poinformował, że nazwiska kierowców zostaną podaną przed pierwszymi testami, a te zaplanowano na 23 stycznia 2007 roku na torze Sebring na Florydzie. Ekipa ma wystawić trzy pojazdy Panoz DP01.

Steve Johnson, prezydent Champ Car, był niezwykle zadowolony z takiego obrotu spraw. Bardzo pochlebnie ocenił Stoddarta i jego pozytywny wpływ na rozwój tej kategorii wyścigów samochodowych.

Źródło: ChampCarWorldSeries.com, Pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.03.2010  Stoddart nie ma czasu na powrót do F1
08.09.2009  Stoddart nie jest zainteresowany odkupieniem zespołu od BMW
25.03.2009  F1 podnosi na duchu ofiary pożarów buszu w Australii
12.02.2009  Stoddart śledzi bacznie sytuację w Formule 1
18.09.2008  Stoddart cieszy się z wygranej Toro Rosso
Tagi:
Stoddart P.
Minardi
Champ Car

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
stanson1980, 19.12.2006 08:08[!]
Super! CCWS zmierza w dobra strone i bardzo mnie to cieszy. Jeszcze 2-3 sezony i moze uda sie odbudowac siłę ligi i wizerunek z poczatku lat 90-tych :) Oby! Trzymam kciuki, a sezon 2007 na pewno bede ogladal od poczatku do konca w calosci (oby tylko Eurosport nam to umożliwił)...
kampos, 19.12.2006 08:16[!]
Chciałbym zobaczyć Zsolta i Gianmaria Bruni'ego (o ile nie skusi sie na kolejny sezon w GP2) w 2007 znów w Minardi. Powtórka składu z 2004 mile przeze mnie widziana:) Wystawią trzy bolidy? Do trzeciego mogliby wsadzić Josa the Bossa;)
Provo, 19.12.2006 09:20[!]
Super! :-) Minardi wiecznie żywe!
Będzie ciekawie: uliczne tory, wyrównana stawka, nowe bolidy!
Mam nadzieję, że Eurosport i w przyszłym sezonie będzie transmitować ChampCar!
marcjan86, 19.12.2006 09:55[!]
a mnie dziwi konsekwencja Stoddarta w stosowaniu nazwy "Minardi". Przecież równie dobrze mógłby wymysleć coś innego :)
stanson1980, 19.12.2006 10:34[!]
Ale przecież Minardi to już rozpoznawalny znak towarowy. Po co zmieniać?
dz, 19.12.2006 13:35[!]
cieszę sie bardzo że minardi wróciło, choć nie w f1 ale jednak fajnie.
zyczę im wszystkiego najlepszego
Neron, 19.12.2006 13:53[!]
Minardi Wróciło jako rozpoznawana Marka ........... bolidów dojeżdząjących na końcu , oby tutaj był wkońcu inaczej :) zycze im tego.
TobaccoBoy, 19.12.2006 20:04[!]
O ile w F1 Minardi z budżetem ok.90 mln $ było synonimem biedy, o tyle z budżetem ok.15-30mln $ w CCWS będzie potentatem i burżujem.
oligator, 20.12.2006 05:58[!]
dlaczego francuzowi latwiej sie dostac do CCWS niz do F1?
McMarcin, 20.12.2006 10:26[!]
Czy Paul może nadal używać nazwy Minardi? Gdzies mi to umknęło
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca