F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

BMW Sauber F1.07 ujrzał światło dzienne

Bolid ten ma umożliwić BMW wywalczenie jeszcze więcej wizyt na podium niż w ubiegłym sezonie.
Marek Roczniak, 16 stycznia 2007, wyświetlenia: 7618<< | lista | T- | T+ | >>
Tuż po godzinie dziewiątej rano na terenie targów w Walencji (Feria de Valencia) zespół BMW Sauber F1 zaprezentował dzisiaj światu swój bolid na sezon 2007, który ma umożliwić Nickowi Heidfeldowi i Robertowi Kubicy wywalczenie jeszcze więcej wizyt na podium niż w ubiegłym sezonie.

Wstępne planowanie konstrukcji F1.07 rozpoczęło się już w kwietniu 2006 roku. W proces powstawania nowego auta zaangażowane były obydwie fabryki zespołu – główna w Hinwil (Szwajcaria) i odpowiedzialna za silnik oraz układ przeniesienia napędu w Monachium (Niemcy). Za fundament do dalszych prac rozwojowych posłużył zeszłoroczny F1.06, który był całkiem udaną konstrukcją.

F1.07 charakteryzuje się licznymi unowocześnieniami w stosunku do zeszłorocznego modelu, a niektóre innowacyjne rozwiązania są zauważalne gołym okiem. W porównaniu z zeszłorocznym F1.06, nos nowego auta jest znacznie krótszy i wyższy. Wloty powietrza do chłodnic zostały powiększone i są częścią nowej koncepcji układu chłodzenia, który został zaprojektowany pod kątem większego przepływu powietrza i daje się lepiej wkomponować w cały pakiet bolidu.

„Przenosząc z jednej strony doświadczenie z F1.06, jednocześnie konieczne było zastanowienie się nad tym, jakie wymagania stawiane są nam przez regulamin techniczny na sezon 2007.” – wyjaśnia dyrektor techniczny zespołu BMW Sauber F1 Willy Rampf.

Jedną z najważniejszych zmian było przejście na opony Bridgestone, które w ze względu na obecność tylko jednego dostawcy ogumienia w Formule 1 od 2007 roku zapewniają wyraźnie gorsze osiągi. „Jasne jest, że bolidy będą się bardziej ślizgały.” – kontynuuje Rampf. „Dlatego też zależało nam na zbudowaniu bolidu dającego prowadzić się na tyle neutralnie, aby kierowcy nasi nabrali do niego zaufania i mogli skupić się na atakowaniu”.

W tym celu konieczne było między innymi skonstruowanie na nowo od podstaw przedniego skrzydła. Wspomniane już wcześniej skrócenie i podwyższenie nosa zostało także dokonane w celu polepszenia właściwości aerodynamicznych. Tył F1.07 jest z kolei szczuplejszy i niższy, co w znacznym stopniu przyczyniło się do zoptymalizowania przepływu powietrza w kierunku tylnego skrzydła.

Ze względu na zaostrzone przepisy dotyczące odporności na zgniecenia, tylna strefa zgniotu uległa powiększeniu w stosunku do poprzedniego modelu, co zresztą jest cechą charakterystyczną wszystkich zaprezentowanych dotąd bolidów na sezon 2007. Jeśli chodzi o przednie zawieszenie, to z powodu wyżej położonego nosa wahacze opadają ku dołowi pod większym kątem, podobnie jak w nowej Toyocie TF107.

„W 2006 roku osiągnęliśmy więcej niż się spodziewaliśmy.” – mówi szef BMW Motorsport Mario Theissen. „Teraz oczekiwania rosną szybciej niż zespół może się rozwijać. To jest kara, jaką trzeba ponieść za wybicie się”.

„2007 stanowi drugi i zarazem ostatni rok fazy rozwojowej zespołu. Naszym celem jest dostanie się na podium dzięki własnej sile. Jeśli czołowe zespoły wykażą jakiekolwiek oznaki słabości, chcemy być gotowi do wykorzystania nadarzającej się okazji i wyeliminowania dzielącej nas od nich różnicy. Zwycięstwa tylko i wyłącznie dzięki własnym możliwościom nie są dla nas realistyczną perspektywą już w sezonie 2007”.

Odnosząc się do składu kierowców zespołu, Theissen stwierdził, ze jest to mieszanka doświadczonej i świeżej krwi. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego składu kierowców. Nick jest naszym doświadczonym człowiekiem. Jest szybki, solidny i posiada odpowiednią wiedzę, aby posuwać zespół na przód. To wszystko czyni z niego pewny element zespołu i punkt odniesienia dla inżynierów oraz innych kierowców”.

„Robert zdołał już udowodnić jak bardzo jest szybki i dzięki nabytemu doświadczeniu zacznie doganiać czołówkę. Obaj dobrze ze sobą współpracują i angażują się w zdrową rywalizację na torze. Jeśli chodzi o Sebastiana, damy mu możliwość jazdy w piątki i będzie się uczył od pozostałej dwójki. Będziemy także wspierani przez Timo, który jest nie tylko szybki, ale dysponuje już także sporym doświadczeniem”.

A oto co powiedział nasz kierowca podczas prezentacji F1.07: „Wiele się nauczyłem w 2006 roku i chcę to wykorzystać w 2007 roku, by nauczyć się jeszcze więcej. Stanie na podium po raz pierwszy po wyścigu Formuły 1 było niezwykłym przeżyciem. Chcę tego więcej!”

„Ostatni rok był dla mnie bardzo dobrym sezonem. Zacząłem jako kierowca testowy i wskoczyłem do kokpitu bolidu wyścigowego na Węgrzech. Ten rok jest inny, zaczynam od razu jako kierowca wyścigowy i to dobre uczucie. Mamy dobrą atmosferę w zespole, dobrych ludzi pracujących dla nas i liczę na dobry samochód. Wiele rzeczy jest zupełnie innych w porównaniu z jednomiejscowymi bolidami, jakimi jeździłem wcześniej. Wszystko w F1 jest duże: duża moc, duża siła docisku, mnóstwo ludzi pracujących w zespole i ogromne zainteresowanie ze strony mediów”.

Tuż po prezentacji i obowiązkowej sesji zdjęciowej dla fotografów, zaproszeni przez zespół goście i dziennikarze udali się na pobliski tor Ricardo Tormo, na którym bolid BMW Sauber F1.07 o godzinie 13:00 przejdzie pierwsze testy.

Zobacz także:

Źródło: BMW-Sauber-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.02.2017  BMW nie jest zainteresowane powrotem do F1
04.02.2017  McLaren dementuje plotki o współpracy z BMW w F1
21.05.2016  DTM: Wittmann wygrał sobotni wyścig na Red Bull Ringu
12.01.2016  Sauber potwierdził odejście Giampaolo Dall'Ary
08.01.2016  Giampaolo Dall'Ara odejdzie z Saubera?
Tagi:
BMW
Prezentacje
Theissen M.
Kubica R.
Rampf W.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
melex, 17.01.2007 08:58[!]
Falconf1: a ja właśnie zwróciłem uwagę, że nasze chłopaki w dresikach będą miały problem - widać bowiem wyraźnie, jaka fryzura jest akceptowana przez BMW do ich wozów... Zresztą co się czepiasz Nicka - on chyba najdostojniej wygląda. W ogóle chlopaki z BMW z tymi swoimi długimi włosami wyglądają stylowo. (Nie to co u Mercedesa - tamte fryzury nasuwają mi na myśl pewną "mniejszość"...)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca