F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Nowa seria wyścigowa wkracza na europejskie tory

Eliminacjom europejskim WTCC będą towarzyszyły wyścigi International Formula Master S2000.
Mariusz Karolak, 1 lutego 2007, wyświetlenia: 1719<< | lista | T- | T+ | >>
26 sierpnia ubiegłego roku pojawiły się pierwsze informacje na temat nowej kategorii wyścigowej. Firma N.Technology oraz przedsiębiorstwo Heini Mader Racing Components na początku września poinformowały o utworzeniu nowej formuły open-wheel. Seria ma zainaugurować działalność w bieżącym roku. Projekt pierwotnie nosił roboczą nazwę Formuła N.T07 (patrz informacja z 4 września 2006).

Seria ma towarzyszyć tegorocznym europejskim eliminacjom FIA World Touring Car Championship i ma być transmitowana przez stację Eurosport. Promotorem jest firma KSO. Samochód jest dziełem dwóch włoskich firm. Został zaprojektowany przez N.Technology SpA, zaś jego budową zajął się Tatuus Srl. W pierwszym sezonie ma być stosowany aluminiowy, 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik benzynowy dysponujący mocą ok. 250 KM. Później, w kolejnych sezonach, prawdopodobnie zostanie zastosowany napęd hybrydowy. Na kierownicy umieszczonej w bolidzie znajdują się przyciski sterujące skrzynią biegów oraz sprzęgłem, tak jak w Formule 1. Pojazdy nowej formuły stosują ogumienie firmy Yokohama.

Heini Mader Racing Components gwarantuje pełen serwis aut i odbudowę silników. Firma ta została założona w 1972 roku w Gland w Szwajcarii. Jest jednym z najlepszych przedsiębiorstw w swej branży, znaną firmą z przygotowań silników do takich serii wyścigowych, jak chociażby Formuła 1, Formuła 2, Formuła 3000, wyścigów endurance i rajdów samochodowych.

8 października 2006 roku prezydent N.Technology Mauro Sipsz dokonał na torze w Walencji, gdzie akurat odbywała się 16. i 17. eliminacja wyścigów WTCC, oficjalnej prezentacji serii dla mediów i vipów. Nowa formuła przyjęła nazwę International Formula Master S2000. Kilka dni później zaprezentowano prowizoryczny kalendarz na rok 2007, który później został zatwierdzony przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA. Na początku grudnia nastąpiła jeszcze niewielka korekta w kalendarzu, ale pozostało w nim nadal 8 eliminacji.

Na początku stycznia promotorzy serii poinformowali o już 20 zgłoszeniach. Ostatecznie w pierwszym sezonie ma być dopuszczonych do startu nie więcej niż 26 pojazdów. Bolid nowej formuły został zaprezentowany nie tak dawno na Autosport International Show w Birmingham.

Na prezentacji był obecny Mark Blundell. Anglik pochlebnie wypowiadał się o nowej formule: „Nie często zdarza się zobaczyć samochód nowej formuły [...], a to zapewne będzie wartościowy dodatek do światowego motorsportu. Seria ta pomoże wyszperać nam wartościowe talenty”.

Dyrektor nowej serii, Włoch Mauro Sipsz, nie krył radości z dokonanych dotychczas postępów przez swój zespół: „Staliśmy się rodziną. Ten samochód to nasz produkt”.

Z nową formułą związał się były kierowca F1, Włoch Giorgio Pantano, który został oficjalnym kierowcą testowym i rozwojowym International Formula Master S2000. Pantano będzie w tym roku także ścigał się w mistrzostwach GP2. „Samochód wygląda niesamowicie. Z taką wagą i stosunkiem do mocy jazda nim będzie prawdziwą przyjemnością. Pracowałem już nad rozwojem kilku aut w przeszłości, ale ta sytuacja jest odmienna. Tutaj po raz pierwszy zaproszono mnie do współpracy od samego początku i zamierzam sprostać temu wyzwaniu”.

Pantano wniesie do nowej serii spore doświadczenie. Dotychczas spędził kilka lat w kartingu, wygrywając trzykrotnie juniosrskie Mistrzostwa Świata i dwa razy zdobywając tytuł Mistrza Europy. Później uczestniczył w zimowej Formula Palmer Audi Winter Series, Formule 3 (zdobył tytuł Mistrza Niemiec F3 w 2000 roku) i w końcu w nieistniejącej już Międzynarodowej Formule 3000. Zadebiutował w Formule 1 w sezonie 2004. Sezony 2005-2006 spędził w GP2. Ten rok będzie już jego trzecim w tej serii.

Swoje obowiązki związane z serią International Formula Master S2000 Pantano rozpoczął już w styczniu. Shakedown nowego bolidu nastąpił przed kilkoma dniami na torze Vallelunga we Włoszech. Pierwsze jazdy wypadły bardzo pozytywnie. Zarówno Sipsz był zadowolony, jak i Pantano, który zachwalał niesamowicie nowy samochód. Teraz planowane są kolejne rozwojowe testy.

Obecnie plany zakładają funkcjonowanie tej serii w latach 2007-2009. Co będzie dalej, pokaże czas. Do tej pory zgłoszonych zostało 17 zespołów z całej Europy. Znane są póki co nazwiska tylko trzech kierowców. Są to: Samy Isohella (Finlandia, Team Soderman), Nicolas Maulini (Szwajcaria, NMRT), Frenkie Provenzano (Włochy, ADM Motorsport).

Harmonogram weekendu wyścigowego zakłada piątkowe dwie wolne sesje treningowe po południu, każda o długości 45 minut. Sesja kwalifikacyjna będzie odbywała się w sobotę przed południem i trwać będzie 30 minut. W sobotę, pomiędzy godziną 12:00 a 13:00 rozgrywany ma być pierwszy wyścig na dystansie około 75 km (ok. 35 minut). Rankiem w niedzielę będzie rozgrzewkowa, a po południu, w godzinach 13:15-14:15, odbędzie się drugi wyścig. Dystans drugiego wyścigu przewiduje 100 km, czasowo ma to odpowiadać trzem kwadransom. Pierwszych ośmiu kierowców na mecie sobotniego wyścigu do eliminacji niedzielnej przystąpi w odwróconej kolejności. Ma to zwiększyć atrakcyjność serii. Kalendarz na inauguracyjny sezon przewiduje 8 eliminacji.

Potwierdzone zespoły:
ADM Motorsport (Włochy)
Alan Racing (Włochy)
Campos Racing (Hiszpania)
Cram Competition (Włochy)
ELK Motorsport (Włochy)
Euronova Racing (Wielka Brytania)
Euroracing Team (Szwajcaria)
I.S.R. Racing (Czechy)
NMRT (Szwajcaria)
Ombra Racing (Włochy)
JD Motorsport (Włochy)
John Village (Wielka Brytania)
Jenzer Motorsport (Szwajcaria)
Pole Services (Francja)
Pro Motorsport (Włochy)
Scuderia Famà (Włochy)
Team Soderman (Finlandia)

Kalendarz:
20 maja, Walencja, Hiszpania
3 czerwca*, Pau, Francja
17 czerwca, Brno, Czechy
8 lipca*, Porto, Portugalia
29 lipca, Istambuł, Turcja
26 sierpnia, Oschersleben , Niemcy
23 września, Brands Hatch, Wielka Brytania
7 października, Monza, Włochy

lokalizacja zależna od uzyskania odpowiedniej homologacji przez właściciela obiektu wyścigowego

Źródło: InternationalFormulaMaster.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.11.2018  Dan Ticktum wygrał wyścig o Grand Prix Makau (akt.)
10.10.2018  W 2019 roku wystartują mistrzostwa W Series
06.09.2017  II Ogólnopolskie Warsztaty Formuła Student 2017
01.11.2016  Silesia Automotive u progu wielkiego wydarzenia
22.11.2015  Felix Rosenqvist wygrywa po raz drugi Grand Prix Makau
Tagi:
Inne wyścigi

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ulver, 01.02.2007 11:16[!]
No proszę, Czesi potrafią;) Ciekawe kiedy zobaczymy wreszcie jakiś polski zespół albo polski tor w jakiejkolwiek międzynarodowej serii wyścigowej.
Fireball, 01.02.2007 11:21[!]
Im więcej serii wyścigowych tym lepiej, będzie co oglądać...
sadektom, 01.02.2007 14:53[!]
Wlosi w natarciu :) coz za liczba zespolow. I do tego trasmituje Eurosport, jak milo.
JaJacek, 01.02.2007 21:16[!]
"Seria ma towarzyszyć tegorocznym europejskim eliminacjom FIA World Touring Car Championship i ma być transmitowana przez stację Eurosport." Czy w związku z tym Eurosport zrezygnuje z transmisji formuły GP2? Jeśli tak to wielka szkoda, bo wyścigi GP2 były bardzo widowiskowe, a startujący w niej kierowcy to praktycznie przedszkole F1.
Arczyn, 01.02.2007 21:19[!]
Dlaczego mieli by rezygnować? Kalendarz jest tak układany, żeby F1 i WTCC raczej ze sobą nie kolidowały.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca