F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2000
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Podsumowanie wyścigu o Grand Prix Brazylii

Marek Roczniak, 26 marca 2000, wyświetlenia: 13083<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher już drugi raz w tym sezonie stanął na najwyższym podium, a my znów nie mieliśmy okazji zobaczyć prawdziwej walki o zwycięstwo pomiędzy zespołami McLaren i Ferrari. Początek wyścigu był dosyć ciekawy ze względu na wyprzedzanie McLarenów przez Ferrari, jednak wszystko miało się rozstrzygnąć podczas ostatniej rundy postojów. Niestety ani Mika Hakkinen ani Rubens Barrichello nie wytrwali do tego momentu i dalsza część wyścigu była niezbyt interesująca. Brazylijczyk był tym bardziej rozczarowany, jako że pierwszy raz miał do dyspozycji bolid, którym można wygrać wyścig. Niestety kolejny raz opuszcza swój rodzinny kraj bez punktów, poddając dodatkowo w wątpliwość żywotność jednostek napędowych Ferrari.

David Coulthard ukończył wyścig na drugiej pozycji tylko po to, aby kilka godzin później dowiedzieć się o dyskwalifikacji za zbyt nisko zamontowany przedni spojler w jego bolidzie. Jak twierdzą szefowie teamu McLaren, spojler był prawidłowo zamontowany, jednak wyboista natura toru Interlagos powodowała stopniowe opadanie skrzydła w dół w czasie wyścigu. Dla Szkota wyścig ten i tak nie był zbytnio udany, jako że po 20 okrążeniach stracił trzeci bieg i od tego momentu mógł już tylko używać wyższych biegów, a poza tym nie działała komunikacja z zespołem, jednak drugie miejsce to też sporo punktów, zwłaszcza jeśli trzeba było się męczyć z nie do końca sprawnym bolidem.

Giancarlo Fisichella nie poprzestał tylko na bardzo dobrej postawie podczas sesji kwalifikacyjnej i wyścig ukończył na trzeciej pozycji (przed dyskwalifikacją Coultharda). Strategia zakładająca bardzo opóźniony postój okazała się trafna, aczkolwiek Włoch na początku wyścigu miał trudności ze sterowaniem bolidu ze względu na dużą ilość paliwa.

Zespół Jordan wyciągnął odpowiednie wnioski z poprzedniego wyścigu i tym razem oba bolidy tego zespołu bezpiecznie dotarły do końca wyścigu, a co najważniejsze na punktowanych pozycjach. Jarno Trulli obrał strategię dwóch postojów ze względu na daleką pozycję startową i była to jak najbardziej słuszna decyzja. Mając dwóch dobrych kierowców zespół ten może osiągnąć jeszcze więcej niż w poprzednim sezonie.

Kierowcy z zespołu Williams także wykonali niezłą robotę i wyścig ukończyli bez większych problemów. Jenson Button dzięki dyskwalifikacji Coultharda zdobył pierwszy punkt w zaledwie drugim wyścigu Formuły Jeden w swojej karierze i dodatkowo został najmłodszym w historii kierowcą, który zdobył punkt do klasyfikacji mistrzostw świata. Pokazał również, że jest w stanie walczyć z innymi, bardziej doświadczonymi od siebie kierowcami.

Jos Verstappen był bliski zdobycia punktu, niestety przeliczył się z własnymi siłami i w drugiej połowie wyścigu był zbyt zmęczony, aby móc toczyć równą walkę, więc to, że wyścig ukończył na siódmej pozycji można uznać za sukces. Tuż przed swoim postojem Holender zajmował trzecią pozycją i gdyby był lepiej przygotowany od strony fizycznej, być może mógłby walczyć z Fisichellą lub którymś z kierowców Jordan o punktowaną pozycję. Najwyraźniej dobra postawa obu bolidów Arrows w poprzednim wyścigu, przynajmniej do momentu, kiedy wysiadło zawieszenie nie była przypadkowa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Interlagos

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca