F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zmiany w przepisach na sezon 2008

Najważniejsza z nich to całkowity zakaz stosowania systemu kontroli trakcji.
Marek Roczniak, 30 marca 2007, wyświetlenia: 11951<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas ostatnich obrad Światowej Rady Sportów Motorowych zatwierdzonych zostało kilka istotnych zmian w przepisach Formuły 1 na sezon 2008. Najważniejsza z nich to całkowity zakaz stosowania systemu kontroli trakcji. Ponadto wbrew wcześniejszym zapowiedziom bolidy nie zostaną poszerzone i nadal będą jeździły na rowkowanych oponach.

Kontrola trakcji powróciła do F1 w 2001 roku po tym, jak FIA doszła do wniosku, że nie jest w stanie egzekwować zakazu stosowania tego systemu. Istniały bowiem podejrzenia, że niektóre zespoły potrafią ukryć kontrolę trakcji lub namiastkę takiego systemu w elektronice zarządzającej silnikiem. W 2008 roku będzie już jednak zupełnie inna sytuacja, gdyż wprowadzona zostanie ujednolicona elektronika dla silników (ECU) i dzięki temu łatwiej będzie można wyegzekwować zakaz stosowania kontroli trakcji.

Artykuł 9.3 poprawionego regulaminu technicznego F1 na sezon 2008 mówi: „Żaden samochód nie może być wyposażony w system lub urządzenie, które potrafi zapobiegać uślizgowi kół podczas przenoszenia napędu na koła lub umożliwia kompensację zbyt gwałtownego wciśnięcia pedału gazu przez kierowcą. Jakiekolwiek urządzenie lub system informujący kierowcę o tym, że koła zaczynają się ślizgać, także jest niedozwolony”.

O ile wyeliminowanie kontroli trakcji ucieszy z pewnością wielu fanów, o tyle rezygnacja z poszerzenia bolidów o 200 milimetrów (do 2000) wraz z pozostaniem przy rowkowanych oponach raczej nie zostanie zbyt dobrze przyjęta. Decyzja ta nie jest jednak specjalnym zaskoczeniem, bowiem prawdziwe opony typu "slick" miały być wprowadzone wraz ze zmianami w aerodynamice mającymi ułatwić wyprzedzanie (np. skrzydło CDG), a te zostały przesunięte na rok 2009.

Na pocieszenie FIA postanowiła złagodzić nieco zamrożenie rozwoju silników i od przyszłego roku zespoły będą mogły w trakcie sezonu rozwijać niektóre części jednostek napędowych.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
28.11.2018  Marko: Zmiany na sezon 2019 są bezcelowe
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
23.11.2018  Werdykt w sprawie protestu Haasa zostanie wydany najwcześniej przed FP3
23.11.2018  Hamilton rywalizuje w Abu Zabi z numerem jeden na bolidzie
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Jakuzo, 30.03.2007 17:38[!]
Noo, w koncu bez TC :D Bedzie spinow sporo, przynajmniej na poczatku. Ale pewnie ten regulamin sie jeszcze zmieni 50 razy wiec co do reszty to...
LowR, 30.03.2007 17:50[!]
ujednolicona elektronika oczywiście oparta o Windows :) Będzie fajowsko. Aby wykonać skręt w prawo przy dużej prędkości, naciśnij Alt+f3. Jeśli ta kombinacja klawiszy nie działa to wystąpił krytyczny błąd nr 09q5-q23475-3294857. Naciśnij Alt+Ctrl+Del aby ponownie uruchomić system.
jędruś, 30.03.2007 18:06[!]
Głupio że slicków nie będzie.:) Ale chociaż na pocieszenie można grzebać przy silnikach....
Metalpablo, 30.03.2007 19:27[!]
Szkoda..czyli w roku 2009 będzie rewolucja(nowe opony,nowe skrzydło,nowe silniki,moze jeszcze biopaliwo i te systemy odzyskiwania energi)
stanson1980, 30.03.2007 19:37[!]
Ban na kontr. trakcji = rewelacja! Teraz znowu zacznie się prawdziwa Formuła 1!
ICEman, 30.03.2007 19:46[!]
ciekawe bez TC czy F1 jeszcze bardziej przyspieszy czy zwolni, pewnie jak zwykle przepisy przepisami a F1 będzie jeszcze szybsza niż obecnie
Yankess, 30.03.2007 19:59[!]
Do dżumy, co by szkodziło, jakby pozwoli na slicki i 2 m szerokości? Po co to odwlekać? Ale zakaz TC cieszy niezmiernie.
TobaccoBoy, 30.03.2007 20:02 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
TC w końcu zakazana!!!!!!!!!!! jak ja sie ciesze, te pskudztwo kastrowało F1 od 2001. W końcu będzie zakazana.....
Zobaczmy w następnym kto będzie miał więcej talentu, a kto jest dzieckiem TC... Mogą część z was zaszokować

<i>dbajmy nie tylko o merytorykę, ale również o poziom naszych wypocin</i>
jacek2601, 30.03.2007 20:09[!]
Ja również się cieszę, że nie będzie TC. Co do takiego samego ECU nie jestem jakoś przekonany.
Alonso jest uważany za króla TC i to mnie najbardziej cieszy :)
TobaccoBoy, 30.03.2007 20:21[!]
jacek2601, czemu nie jesteś przekonany. To wyrównuje szanse.
Skarpeta, 30.03.2007 20:57[!]
hahahahha wreszcie wracamy do korzeni huurrraaa teraz wszyscy sie przekonamy kto ma talent

natomiast gdy spadnie deszcz to będzie istna bitwa
jacek2601, 30.03.2007 21:07[!]
To ogranicza ''grzebanie'' w silniku, albo jak kto woli po silniku :)
zgf1, 31.03.2007 14:10[!]
no to MS moze wracac w 2008 spokojnie, stary wyga sobie poradzi :)
dobra wiadomosc, TC dawno powinno wyleciec szkoda tyko, ze przyczepnosc mechaniczna sie nie zwiekszy..
tomek_46, 31.03.2007 18:30[!]
nie wiem jak was ale te zmiany nieraz mnie już irytują, cały czas coś zmieniają, zespoły wydają coraz więcej kasy na dostosowanie się do nowych przepisów. Niedługo znowu wróci stary-nowy przepis dopuszczający slicki (to popieram) ale rodzi się pytanie po co to wszystko? Tylko patrzeć jak wrócą V10 albo turbo
zgf1, 31.03.2007 18:52[!]
Oj powrotu V10 szybko nie doczekamy sie jesli w ogole kiedys, powoli pojdzie to w strone redukcji aerodynamiki z czego jestem bardzo zadowolony, plus mniej pomocy w prowadzeniu = wieksza rola kierowcy i o to tak na prawde chyba chodzi.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca