F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Zmiany w przepisach na sezon 2008

Najważniejsza z nich to całkowity zakaz stosowania systemu kontroli trakcji.
Marek Roczniak, 30 marca 2007, wyświetlenia: 11971<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas ostatnich obrad Światowej Rady Sportów Motorowych zatwierdzonych zostało kilka istotnych zmian w przepisach Formuły 1 na sezon 2008. Najważniejsza z nich to całkowity zakaz stosowania systemu kontroli trakcji. Ponadto wbrew wcześniejszym zapowiedziom bolidy nie zostaną poszerzone i nadal będą jeździły na rowkowanych oponach.

Kontrola trakcji powróciła do F1 w 2001 roku po tym, jak FIA doszła do wniosku, że nie jest w stanie egzekwować zakazu stosowania tego systemu. Istniały bowiem podejrzenia, że niektóre zespoły potrafią ukryć kontrolę trakcji lub namiastkę takiego systemu w elektronice zarządzającej silnikiem. W 2008 roku będzie już jednak zupełnie inna sytuacja, gdyż wprowadzona zostanie ujednolicona elektronika dla silników (ECU) i dzięki temu łatwiej będzie można wyegzekwować zakaz stosowania kontroli trakcji.

Artykuł 9.3 poprawionego regulaminu technicznego F1 na sezon 2008 mówi: „Żaden samochód nie może być wyposażony w system lub urządzenie, które potrafi zapobiegać uślizgowi kół podczas przenoszenia napędu na koła lub umożliwia kompensację zbyt gwałtownego wciśnięcia pedału gazu przez kierowcą. Jakiekolwiek urządzenie lub system informujący kierowcę o tym, że koła zaczynają się ślizgać, także jest niedozwolony”.

O ile wyeliminowanie kontroli trakcji ucieszy z pewnością wielu fanów, o tyle rezygnacja z poszerzenia bolidów o 200 milimetrów (do 2000) wraz z pozostaniem przy rowkowanych oponach raczej nie zostanie zbyt dobrze przyjęta. Decyzja ta nie jest jednak specjalnym zaskoczeniem, bowiem prawdziwe opony typu "slick" miały być wprowadzone wraz ze zmianami w aerodynamice mającymi ułatwić wyprzedzanie (np. skrzydło CDG), a te zostały przesunięte na rok 2009.

Na pocieszenie FIA postanowiła złagodzić nieco zamrożenie rozwoju silników i od przyszłego roku zespoły będą mogły w trakcie sezonu rozwijać niektóre części jednostek napędowych.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych
19.02.2019  Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie
15.02.2019  F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów
09.02.2019  Green: Zmiany na sezon 2021 to największa rewolucja w przepisach od dekad
08.02.2019  Magnussen liczy na ograniczenie zarządzania oponami i paliwem
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Jakuzo, 30.03.2007 17:38[!]
Noo, w koncu bez TC :D Bedzie spinow sporo, przynajmniej na poczatku. Ale pewnie ten regulamin sie jeszcze zmieni 50 razy wiec co do reszty to...
LowR, 30.03.2007 17:50[!]
ujednolicona elektronika oczywiście oparta o Windows :) Będzie fajowsko. Aby wykonać skręt w prawo przy dużej prędkości, naciśnij Alt+f3. Jeśli ta kombinacja klawiszy nie działa to wystąpił krytyczny błąd nr 09q5-q23475-3294857. Naciśnij Alt+Ctrl+Del aby ponownie uruchomić system.
jędruś, 30.03.2007 18:06[!]
Głupio że slicków nie będzie.:) Ale chociaż na pocieszenie można grzebać przy silnikach....
Metalpablo, 30.03.2007 19:27[!]
Szkoda..czyli w roku 2009 będzie rewolucja(nowe opony,nowe skrzydło,nowe silniki,moze jeszcze biopaliwo i te systemy odzyskiwania energi)
stanson1980, 30.03.2007 19:37[!]
Ban na kontr. trakcji = rewelacja! Teraz znowu zacznie się prawdziwa Formuła 1!
ICEman, 30.03.2007 19:46[!]
ciekawe bez TC czy F1 jeszcze bardziej przyspieszy czy zwolni, pewnie jak zwykle przepisy przepisami a F1 będzie jeszcze szybsza niż obecnie
Yankess, 30.03.2007 19:59[!]
Do dżumy, co by szkodziło, jakby pozwoli na slicki i 2 m szerokości? Po co to odwlekać? Ale zakaz TC cieszy niezmiernie.
TobaccoBoy, 30.03.2007 20:02 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
TC w końcu zakazana!!!!!!!!!!! jak ja sie ciesze, te pskudztwo kastrowało F1 od 2001. W końcu będzie zakazana.....
Zobaczmy w następnym kto będzie miał więcej talentu, a kto jest dzieckiem TC... Mogą część z was zaszokować

<i>dbajmy nie tylko o merytorykę, ale również o poziom naszych wypocin</i>
jacek2601, 30.03.2007 20:09[!]
Ja również się cieszę, że nie będzie TC. Co do takiego samego ECU nie jestem jakoś przekonany.
Alonso jest uważany za króla TC i to mnie najbardziej cieszy :)
TobaccoBoy, 30.03.2007 20:21[!]
jacek2601, czemu nie jesteś przekonany. To wyrównuje szanse.
Skarpeta, 30.03.2007 20:57[!]
hahahahha wreszcie wracamy do korzeni huurrraaa teraz wszyscy sie przekonamy kto ma talent

natomiast gdy spadnie deszcz to będzie istna bitwa
jacek2601, 30.03.2007 21:07[!]
To ogranicza ''grzebanie'' w silniku, albo jak kto woli po silniku :)
zgf1, 31.03.2007 14:10[!]
no to MS moze wracac w 2008 spokojnie, stary wyga sobie poradzi :)
dobra wiadomosc, TC dawno powinno wyleciec szkoda tyko, ze przyczepnosc mechaniczna sie nie zwiekszy..
tomek_46, 31.03.2007 18:30[!]
nie wiem jak was ale te zmiany nieraz mnie już irytują, cały czas coś zmieniają, zespoły wydają coraz więcej kasy na dostosowanie się do nowych przepisów. Niedługo znowu wróci stary-nowy przepis dopuszczający slicki (to popieram) ale rodzi się pytanie po co to wszystko? Tylko patrzeć jak wrócą V10 albo turbo
zgf1, 31.03.2007 18:52[!]
Oj powrotu V10 szybko nie doczekamy sie jesli w ogole kiedys, powoli pojdzie to w strone redukcji aerodynamiki z czego jestem bardzo zadowolony, plus mniej pomocy w prowadzeniu = wieksza rola kierowcy i o to tak na prawde chyba chodzi.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca