F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Aston Martin może powrócić do Formuły 1

David Richards sądzi, że Aston Martin może dołączyć do stawki F1 w ciągu pięciu lat.
Jeż, 26 kwietnia 2007, wyświetlenia: 3617<< | lista | T- | T+ | >>
David Richards sądzi, że Aston Martin może dołączyć do stawki F1 w ciągu pięciu lat. Były szef zespołów Benetton i BAR powraca do sportu w przyszłym roku wraz z własną stajnią Prodrive.

Richards i konsorcjum inwestorów z nim związane nabyło od Forda pakiet kontrolny firmy Aston Martin. Dzięki związkom Richardsa z Formułą 1, znana marka mogłaby wkrótce dołączyć do Ferrari, McLarena i Renault w królowej sportów motorowych. „W ciągu pięciu lat może to być realne dla Astona.” – potwierdził.

Obecnie Richards stara się o zapewnienie Prodrive pomyślnego wejścia do stawki F1 jako "klienckiego" zespołu, który będzie korzystał z podwozia (chassis) budowanego przez któregoś z obecnych konstruktorów.

„Jedna rzecz jest całkowicie pewna – Prodrive nie zbuduje własnego samochodu.” – stwierdził Richards na łamach niemieckiego Auto Motor und Sport. „Nigdy nie mieliśmy takiego zamiaru. Jeśli spojrzysz na przykłady Toyoty i Hondy, widzisz jak kosztowne jest zbudowanie własnego konkurencyjnego bolidu. Będziemy więc współpracować z którymś z istniejących zespołów”.

Ostatnie spekulacje łączą Prodrive z McLarenem, jednak Richards przyznaje, że „istnieją trzy opcje i jedna z nich zostanie wkrótce wybrana”. Jego ambicje są jasne: „Po pierwsze musimy być konkurencyjni i w ciągu pięciu lat również dochodowi”. Szef Prodrive liczy na zajęcie 8 miejsca w 12 zespołowej stawce w debiutanckim sezonie.

Richards przyznał również, że podpisał kontrakt z tytularnym sponsorem i ma nadzieję, że wkrótce uda mu się zamknąć budżet zespołu. Ponadto dodał, że kwota 100 milionów dolarów rocznie, zgodnie z sugestiami szefa FIA Maxa Mosleya, powinna być wystarczająca do prowadzenia teamu F1 przez jeden sezon i taka kwota jest jego celem przy konstruowaniu budżetu zespołu.

Źródło: Planet-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.08.2011  David Richards szuka możliwości zdobycia udziałów Lotus-Renault
14.01.2011  Prodrive nie będzie rozważał wejścia do F1 przed rokiem 2013
20.06.2010  Prodrive i Toyota połączą siły w rajdach?
15.04.2010  Prodrive wyklucza wejście do F1 w roku 2011
19.02.2010  Richards nie jest zaskoczony problemami nowych zespołów
Tagi:
Richards D.
Prodrive

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ASAD, 26.04.2007 13:07[!]
Ja chcę do zespołu :) A dajecie darmowe DB9? ;p
zoon, 26.04.2007 13:35[!]
Niezależnie od nazwy tego czegoś i tak będą zamiatać za najlepszymi i średniakami.
jędruś, 26.04.2007 15:00[!]
Pod warunkiem że odkupią nadwozie od kogoś z czolówki...
zitol, 26.04.2007 16:37[!]
Richards pokazał że potrafi zrobić szybkie auto: Benettony i BAR Hondy
Więc i auta prodrive-u będą po paru sezonach walczyć z najlepszymi :)
kuba, 26.04.2007 23:10[!]
Ale David jasno oznajmił że Prodrive nie będzie robić swojego nadwozia... a czy w przyszłości zmienią pogląd to sie okaże.
Falarek, 26.04.2007 23:35[!]
Oby tylko nie skończył jak inna "zielona" legenda brytyjskich sportów mtorowych
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca