F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2003
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Wirtualna prezentacja nowego bolidu zespołu Jaguar

Marek Roczniak, 21 stycznia 2003, wyświetlenia: 1805<< | lista | T- | T+ | >>
W odmienny do pozostałych zespołów sposób, bo za pośrednictwem tylko i wyłącznie internetu swój najnowszy bolid – R4 zaprezentowała dzisiaj brytyjska stajnia Jaguar. Nowy pojazd został skonstruowany w nieco bardziej konwencjonalny sposób, co ma oczywiście związek z tym, iż zeszłoroczny bolid (R3), różniący się znacznie od swoich poprzedników z początku był wyjątkowo nieudaną konstrukcją. Dopiero wprowadzone w trakcie sezonu poprawki zaowocowały lepszymi osiągnięciami i w ten sposób inżynierowie uzyskali solidną podstawę, na której mogli się oprzeć podczas opracowywania bolidu R4.

David Pitchforth, który nadzorował proces powstawania tego pojazdu powiedział, iż tym razem zostało zrobione wszystko, aby do sezonu 2003 przystąpić z niezawodnym i zarazem konkurencyjnym bolidem. Od strony silnika zaszły tymczasem większe zmiany, gdyż firma Cosworth Racing w nowej jednostce napędowej CR-5 postanowiła zwiększyć kąt rozstawienia cylindrów z 72 do 90 stopni. W ten sposób obniżony został środek ciężkości, chociaż wpływ na to miały również i inne rozwiązania, zastosowane podczas projektowania tego silnika. Dyrektor zarządzający w firmie Cosworth – Nick Hayes nie chciał oczywiście ujawnić głównych parametrów nowego silnika, ale jednocześnie przyznał, iż jest to osiągająca największe obroty jednostka napędowa zbudowana przez tę firmę. Tak jak w przypadku bolidu, także i silnik w trakcie trwania sezonu będzie stopniowo ulepszany.

Jaguar to kolejna po Toyocie stajnia, którą w przyszłym sezonie reprezentować będą nowi kierowcy. Na dodatek jednym z nich jest pochodzący również z Brazylii debiutant, choć w przeciwieństwie do Cristiano da Matty dysponujący już pewnym doświadczeniem w kierowaniu bolidami Formuły Jeden, gdyż do tej pory był kierowcą testowym w jednym z czołowych zespołów – Williams. Kierowcą tym jest 22-letni Antonio Pizzonia, którego największym osiągnięciem w dotychczasowej karierze było wywalczenie tytułu mistrza brytyjskiej Formuły 3 w 2000 roku.

Mark Webber tymczasem ma już za sobą pierwszy rok zmagań w Formule Jeden w barwach zespołu Minardi i to całkiem udany. Zapytany o przewidywania na sezon 2003 Australijczyk powiedział, iż w przede wszystkim liczy na częstszy zarobek punktowy, zwłaszcza w drugiej połowie sezonu.

Na miejsce usuniętego pod koniec listopada zeszłego roku szefa Premier Performance Division i zespołu Jaguar – Niki Laudy do tej pory nie został wyznaczony następca, jednak nad całością programu uczestnictwa w wyścigach Formuły Jeden czuwa wiceprezydent grupy Ford Motor Company – Richard Parry-Jones. Tymczasem brytyjska stajnia wzbogaciła się o dr Iana Pococka, który wraz z Malcolmem Oastlerem będzie prowadził dział inżynieryjny. Wcześniej Pocock zajmował podobne stanowisko w należącej również do Premier Performance Division firmie Pi Research.

Bolid Jaguar R4 pierwszą jazdę próbną zaliczył już w piątek, natomiast dzisiaj rozpoczęły się testy na hiszpańskim torze Catalunya. Dane techniczne tego bolidu znajdują się w dziale zespoły.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.07.2011  Jaguar planuje powrót do Le Mans z autem LMP1
06.02.2010  Ostatnie wieści dotyczące wyścigu 24 Godziny Le Mans
02.06.2008  Berger następcą Mosleya?
08.08.2006  Jaguar na sprzedaż?
15.11.2004  Jaguar Racing i Cosworth sprzedane
Tagi:
Jaguar
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca