F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Bez Minardi w GP2 Series i Euroseries 3000 w tym roku

Zespół Minardi w Europie powoli wycofuje się z rywalizacji na torach wyścigowych.
Mariusz Karolak, 8 kwietnia 2008, wyświetlenia: 1791<< | lista | T- | T+ | >>
Startujący w F1 do 2005 roku włącznie zespół Minardi w ostatnich latach udzielał się w mniej prestiżowych seriach, takich jak GP2, Euroseries 3000, czy F3. W czasie, gdy Giancarlo Minardi prowadził zespół w Europie, ostatni właściciel Minardi F1 Team – Paul Stoddart wystawił w zeszłym roku ekipę w Champ Car World Series. Choć zespół startując w CCWS spisywał się fenomenalnie, tuż po ogłoszeniu połączenia CCWS z IndyCar zapadła decyzja o zaprzestaniu startów.

Stoddart nie wykluczył startów w IRL w przyszłym roku i nie przekreślił także pomysłu o powrocie do F1, o ile zajdą zmiany na samym szczycie administracji F1, jednak zespół Minardi w Europie powoli wycofuje się z rywalizacji na torach wyścigowych. W tym roku nazwę 'Minardi' kibice będą mogli oglądać tylko na torach Włoskiej Formuły 3. W mistrzostwach tych wystartuje ekipa pod nazwą Team Minardi by Corbetta Competizioni. Zespół stosuje nowy model Dallary F308, a jego kierowcami są Marco Zipoli i Michael Dalle Stelle.

Co w takim razie stało się z Minardi w GP2 i Euroseries 3000? Na przełomie stycznia i lutego okazało się, że dalsza współpraca między menedżerem zespołu Tancredi Pagiaro i Giancarlo Minardim w GP2 nie będzie kontynuowana ze względu na znaczącą rozbieżność stanowisk w wielu sprawach. Stronę internetową www.minarditeam.com zamknięto, pod znakiem zapytania stanęły dalsze stary w Euroseries 3000. Zespół Minardi GP2 Team rozpadł się zaledwie po roku istnienia, a trzeba pamiętać, że powstał na skutek mariażu pozostałości dawnej ekipy Minardi z F1 i zespołów GP Racing oraz Piquet Sports.

Niedługo później serwis ForzaMinardi.com poinformował, że prowadzony przez syna Giancarlo – Giovanniego Minardiego zespół w Euroseries 3000 również zaprzestaje dalszych startów. Ekipą tą zarządzał Giovanni, ale była ona w posiadaniu GP Racing. W wydanym oświadczeniu Giovanni podziękował za ogromne wsparcie dla całego zespołu Minardi i nakazał czujność, bo być może zespół pojawi się jeszcze w Formule Renault. Od tamtej pory upłynęły już jednak dwa miesiące i nie ma żadnych nowych wieści.

Tymczasem Stoddart, który był obecny na Grand Prix Australii, nie zaprzestał komentowania sytuacji w Formule 1. Ostatnio zabrał głos w sprawie seks-afery z Maxem Mosleyem w roli głównej. Nie jest tajemnicą, że obydwaj panowie w przeszłości nie byli przyjaciółmi i niejednokrotnie mieli bardzo odmienne poglądy.

Teraz Stoddart potępił Mosleya stwierdzając, że prezydent FIA musi zostać zmieniony. Weekend Australian opublikował artykuł z wypowiedzią Stoddarta: „Ten dupek dostał to, na co zasłużył po tym, co zrobił z tym sportem. Nie ma absolutnie żadnej innej możliwości, Mosley musi odejść. Dopiero gdy to sie stanie, ja mogę zastanowić się nad powrotem do tego sportu jako właściciel zespołu”.

Źródło: F1Complete.com, ForzaMinardi.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.02.2017  Minardi: Upadek Manora pokazał ułomność systemu w F1
23.01.2011  Minardi jest za wymuszeniem jazdy debiutantów w piątki
09.04.2010  Gian Carlo Minardi wspomina debiut swojego zespołu
26.01.2010  Giancarlo Minardi wchodzi do świata polityki
08.02.2009  Minardi o dotychczasowych testach i GP w Rzymie
Tagi:
Minardi
Stoddart P.
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pieczar, 08.04.2008 10:33[!]
Stoddart zawsze walił prosto z mostu :) No cóż panowie nigdy nie przepadali za sobą.
pro, 08.04.2008 14:20[!]
Ostrooo :D:D Prosto z mostu bez... owijania w bawelne :D
Przemo 1994, 08.04.2008 15:13[!]
stoddart gada tak bo go nie lubi ale i bez tego jest ostry w gębie
jędruś, 08.04.2008 17:05[!]
Cięty strasznie ma jęzor pan Stoddart . Choć nie dziwę mus się . Max od lat dąrzył do wyniszczenia małych zespołów w F1 i mu się to już udało . Stoddart do F1 będzie miał strasznie trudno wrócić , a może dopiero wtedy , gdy Max zrezygnuje .
Szkoda tej Minardi . W Champs Car w tamtym sezonie Doornobs w pierwszym sezonie niemal pokonał doświadczonego Wilsona i zdobył tytuł rookie of the year . Naprawdę szło im fantastycznie . Ale przez to całe połączenie ,Stoddart wiedział , że w nowo powstałej serii już w tym roku nic nie osiągnie . Dopiero po tym roku , gdy kierowcy z byłej Champs Car opoanują już całkiem bolidy , będzie można mówić o jego wejściu do IndyCar .
A działalność w Europie ??? W tamtym roku szło wszystko słabo. Kierowcy w GP2 zdobywali bardzo nieciekawe pozycje . To mogło wpłynąć na decyzję reszty właścicieli o rozwiązaniu wspóiłpracy . W Euro300 też im zbyt nie szło . Syn Giancarlo nie kierował zbyt dobrze zespołem , więc nie ma co się dziwić decyzji GP Racing o jego usunięciu .Włoska F3 to trochę za mało jak na taki wielki zespół .
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca