F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA rezygnuje z zakazania ogrzewaczy opon w sezonie 2009

Powodem tego jest brak dobrego sposobu na egzekwowanie minimalnego ciśnienia opon.
Marek Roczniak, 27 czerwca 2008, wyświetlenia: 5115<< | lista | T- | T+ | >>
Jak donosi serwis autosport.com, ogrzewacze do opon pozostaną w Formule Jeden w przyszłym roku po tym, jak FIA zgodziła się zrezygnować w tym tygodniu z wprowadzenia zakazu ich stosowania począwszy od sezonu 2009.

Tak zwane 'koce grzewcze' miały być zakazane wraz z przywróceniem gładkich opon typu slick w F1, co miało spowodować poprawę widowiskowości wyścigów i zmniejszenie wydatków. Jednakże po testach bez ogrzewaczy niektórzy kierowcy zaczęli obawiać się o bezpieczeństwo, gdyż według nich różnica w prędkości pomiędzy bolidami na rozgrzanych oponach i tymi na zimnych tuż po wyjeździe z boksów jest zbyt duża.

Firma Bridgestone zapewniła co prawda, że przygotowywane przez nią opony na sezon 2009 umożliwią bezpieczne ściganie i poinformowała FIA, że nie ma powodu, aby rezygnować z zakazu stosowania ogrzewaczy opon. Wymagałoby to jednak wprowadzenia przez japońskiego producenta minimalnego ciśnienia opon i tu właśnie pojawił się problem, ponieważ zespoły nie znalazły satysfakcjonującego sposobu na egzekwowanie takiego limitu.

Szef zespołu Honda Racing – Ross Brawn powiedział: „Techniczna Grupa Robocza orzekła, że opowiada się za utrzymaniem ogrzewaczy opon, ponieważ nie była w stanie dostrzec rozwiązania, które pozwoliłoby kontrolować minimalne ciśnienie opon, co stanowiło duży powód do obaw. Najłatwiejszym wyjściem z tej sytuacji było więc pozostawienie ogrzewaczy. Co ciekawe, ogrzewacze nie miały być zakazane podczas testów, tak więc z pewnością używalibyśmy ich wtedy”.

FIA zgodziła się, że problemu z minimalnym ciśnieniem opon nie da się rozwiązać w krótkim czasie, co w połączeniu z faktem, że oszczędność wynikająca z zakazania ogrzewaczy opon tylko w wyścigach byłaby niewielka, skoro nadal byłyby ona używane podczas testów, skłoniło Światową Radę Sportów Motorowych do rezygnacji z tego zakazu.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA
Przepisy
Brawn R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal2111, 27.06.2008 13:03[!]
Nawet dobra decyzja. Choć z drugiej strony zakazanie używania koców, wpłynęłoby na atrakcyjność wyścigów, ale ja nie narzekam.
nikifor, 27.06.2008 13:11[!]
nick chyba jest w siódmym niebie : )
Rob3rt, 27.06.2008 13:15[!]
Osobiście przedkładam bezpieczeństwo nad widowiskowość. Można powiedzieć że wypadek Roberta Też był dla niektórych widowiskowy. Dla mnie osobiście nie i dlatego ta zmiana jest w mojej ocenie jest lepszym rozwiązaniem. Mniej wypadków i tyle. A tak bolid z rozgrznymi oponami w szybkim zakręcie nie będzie prowadził walki z jadącym bolidem w nierozgżanych oponach. Do czego to może prowadzić jak nie do wypadków?.
owca, 27.06.2008 13:39[!]
no i dobrze! nie bylo sensu tego zakazywac.
patgaw, 27.06.2008 14:00[!]
Nick ma radoche, ale ta zmiana mogla by byc kolejnym atutem Kubicy.
Banditto, 27.06.2008 14:07[!]
... i Hamiltona. ;-) A ja powiem tak: no trudno...
rafaello85, 27.06.2008 14:30[!]
Wielu kierowców odetchnęło z ulgą;) Może to i lepiej, że za rok zostaną jeszcze te koce grzewcze? Bridgestone jeszcze lepiej dopracuje to ogumienie, zespoły ustalą minimalne ciśnienie w oponach i wtedy dopiero FIA zakaże stosowania kocy grzewczych.
Speedster, 27.06.2008 14:30[!]
no i niektóre królewny z F1 będą się cieszyć z tego faktu - prawdziwym kierowcom F1 było wszystko jedno, zauważcie...
adams, 27.06.2008 14:34[!]
co mieliby zrobić z tym całym oprzyrządowaniem - chyba spalić i obciążyć rachunkiem Mosleya
im9ulse, 27.06.2008 15:02[!]
i bardzo dobrze - skutki niedogzanych opon moglismy ogladac na Lauzitsringu (dobrze napisałem :) ) w wypadku Alexa
sneer, 27.06.2008 15:48[!]
Bez sensu. Kierwocy najlepszej serii wyścigowej boją się tego co obowiązuje w niższych seriach wyścigowych. Cóż, niektórzy będą mieli łatwiej i primadonny się cieszą.
Ferdynand Trąbka, 27.06.2008 16:05[!]
Wołowe dupy nie kierowcy F1. Jeżeli to mają być najlepsi piloci na świecie, a nie potrafią zwolnić, bo nie czują limitu możliwości, to tym samym degradują siebie do poziomu małpki, która tańczy jak zagrają inżynierowie. Kontrolowanie ciśnienia? Co za problem - żaden. Przecież są dostępne pompy, które przestają dmuchać przy danej ilości barów, a i też nie widzę problemu, by to ciśnienie kontrolować, gdyż w trakcie jazdy nikt nie zmienia nic w oponach.
Jankes, 27.06.2008 16:17[!]
niższe serie = niższe prędkości = mniejszy problem, nie wiem tylko jak tam wygląda sprawa dostawców opon :P
F1 + brak konkurencji wśród dostawców opon i problem faktycznie może być poważny, jeśli wrócą Michałki to koce mogą zabrać
adams, 27.06.2008 18:15[!]
sprawiedliwiej byłoby bez - to technika jazdy powinna rozgrzewać
Leo_kr, 27.06.2008 19:21[!]
@Ferdynand Trąbka im chodzi o minimalne ciśnienie
barteks2, 28.06.2008 14:55[!]
No to Heidfeld zadowolony... ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca