F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu

Rob Smedley został konsultantem technicznym Formula One Group

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA rezygnuje z zakazania ogrzewaczy opon w sezonie 2009

Powodem tego jest brak dobrego sposobu na egzekwowanie minimalnego ciśnienia opon.
Marek Roczniak, 27 czerwca 2008, wyświetlenia: 5147<< | lista | T- | T+ | >>
Jak donosi serwis autosport.com, ogrzewacze do opon pozostaną w Formule Jeden w przyszłym roku po tym, jak FIA zgodziła się zrezygnować w tym tygodniu z wprowadzenia zakazu ich stosowania począwszy od sezonu 2009.

Tak zwane 'koce grzewcze' miały być zakazane wraz z przywróceniem gładkich opon typu slick w F1, co miało spowodować poprawę widowiskowości wyścigów i zmniejszenie wydatków. Jednakże po testach bez ogrzewaczy niektórzy kierowcy zaczęli obawiać się o bezpieczeństwo, gdyż według nich różnica w prędkości pomiędzy bolidami na rozgrzanych oponach i tymi na zimnych tuż po wyjeździe z boksów jest zbyt duża.

Firma Bridgestone zapewniła co prawda, że przygotowywane przez nią opony na sezon 2009 umożliwią bezpieczne ściganie i poinformowała FIA, że nie ma powodu, aby rezygnować z zakazu stosowania ogrzewaczy opon. Wymagałoby to jednak wprowadzenia przez japońskiego producenta minimalnego ciśnienia opon i tu właśnie pojawił się problem, ponieważ zespoły nie znalazły satysfakcjonującego sposobu na egzekwowanie takiego limitu.

Szef zespołu Honda Racing – Ross Brawn powiedział: „Techniczna Grupa Robocza orzekła, że opowiada się za utrzymaniem ogrzewaczy opon, ponieważ nie była w stanie dostrzec rozwiązania, które pozwoliłoby kontrolować minimalne ciśnienie opon, co stanowiło duży powód do obaw. Najłatwiejszym wyjściem z tej sytuacji było więc pozostawienie ogrzewaczy. Co ciekawe, ogrzewacze nie miały być zakazane podczas testów, tak więc z pewnością używalibyśmy ich wtedy”.

FIA zgodziła się, że problemu z minimalnym ciśnieniem opon nie da się rozwiązać w krótkim czasie, co w połączeniu z faktem, że oszczędność wynikająca z zakazania ogrzewaczy opon tylko w wyścigach byłaby niewielka, skoro nadal byłyby ona używane podczas testów, skłoniło Światową Radę Sportów Motorowych do rezygnacji z tego zakazu.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.02.2019  Kaski niektórych kierowców wciąż nie mają homologacji FIA
06.02.2019  FIA opublikowała oficjalną listę zgłoszeń F1 na sezon 2019
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
Tagi:
FIA
Przepisy
Brawn R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal2111, 27.06.2008 13:03[!]
Nawet dobra decyzja. Choć z drugiej strony zakazanie używania koców, wpłynęłoby na atrakcyjność wyścigów, ale ja nie narzekam.
nikifor, 27.06.2008 13:11[!]
nick chyba jest w siódmym niebie : )
Rob3rt, 27.06.2008 13:15[!]
Osobiście przedkładam bezpieczeństwo nad widowiskowość. Można powiedzieć że wypadek Roberta Też był dla niektórych widowiskowy. Dla mnie osobiście nie i dlatego ta zmiana jest w mojej ocenie jest lepszym rozwiązaniem. Mniej wypadków i tyle. A tak bolid z rozgrznymi oponami w szybkim zakręcie nie będzie prowadził walki z jadącym bolidem w nierozgżanych oponach. Do czego to może prowadzić jak nie do wypadków?.
owca, 27.06.2008 13:39[!]
no i dobrze! nie bylo sensu tego zakazywac.
patgaw, 27.06.2008 14:00[!]
Nick ma radoche, ale ta zmiana mogla by byc kolejnym atutem Kubicy.
Banditto, 27.06.2008 14:07[!]
... i Hamiltona. ;-) A ja powiem tak: no trudno...
rafaello85, 27.06.2008 14:30[!]
Wielu kierowców odetchnęło z ulgą;) Może to i lepiej, że za rok zostaną jeszcze te koce grzewcze? Bridgestone jeszcze lepiej dopracuje to ogumienie, zespoły ustalą minimalne ciśnienie w oponach i wtedy dopiero FIA zakaże stosowania kocy grzewczych.
Speedster, 27.06.2008 14:30[!]
no i niektóre królewny z F1 będą się cieszyć z tego faktu - prawdziwym kierowcom F1 było wszystko jedno, zauważcie...
adams, 27.06.2008 14:34[!]
co mieliby zrobić z tym całym oprzyrządowaniem - chyba spalić i obciążyć rachunkiem Mosleya
im9ulse, 27.06.2008 15:02[!]
i bardzo dobrze - skutki niedogzanych opon moglismy ogladac na Lauzitsringu (dobrze napisałem :) ) w wypadku Alexa
sneer, 27.06.2008 15:48[!]
Bez sensu. Kierwocy najlepszej serii wyścigowej boją się tego co obowiązuje w niższych seriach wyścigowych. Cóż, niektórzy będą mieli łatwiej i primadonny się cieszą.
Ferdynand Trąbka, 27.06.2008 16:05[!]
Wołowe dupy nie kierowcy F1. Jeżeli to mają być najlepsi piloci na świecie, a nie potrafią zwolnić, bo nie czują limitu możliwości, to tym samym degradują siebie do poziomu małpki, która tańczy jak zagrają inżynierowie. Kontrolowanie ciśnienia? Co za problem - żaden. Przecież są dostępne pompy, które przestają dmuchać przy danej ilości barów, a i też nie widzę problemu, by to ciśnienie kontrolować, gdyż w trakcie jazdy nikt nie zmienia nic w oponach.
Jankes, 27.06.2008 16:17[!]
niższe serie = niższe prędkości = mniejszy problem, nie wiem tylko jak tam wygląda sprawa dostawców opon :P
F1 + brak konkurencji wśród dostawców opon i problem faktycznie może być poważny, jeśli wrócą Michałki to koce mogą zabrać
adams, 27.06.2008 18:15[!]
sprawiedliwiej byłoby bez - to technika jazdy powinna rozgrzewać
Leo_kr, 27.06.2008 19:21[!]
@Ferdynand Trąbka im chodzi o minimalne ciśnienie
barteks2, 28.06.2008 14:55[!]
No to Heidfeld zadowolony... ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca