F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Zmarli:
26 lat temu G. Abecassis
23 lata temu H. Banks
24 lata temu H. Glöckler

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Lewis Hamilton  (Mistrz Świata: 2008, 2014, 2015, 2017)
Kierowca zespołu Mercedes<< poprzedni  |  następny >>
Narodowość:
  Wielka Brytania
Data urodzenia:7 stycznia 1985 (32 lata temu)
Miejsce urodzenia:Stevenage
Miejsce zamieszkania:Monte Carlo (Monako)
Oficjalna strona www:
www.lewishamilton.com, języki:
Stan cywilny:Kawaler
Imiona dzieci:-
Wzrost:174 cm
Waga:68 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2003 Brytyjska Formuła Renault
2005 F3 Euro Series
2006 GP2 Series
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
McLaren (2006)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 18 marca 2007
Ostatnie zgłoszenie:GP Abu Zabi - 26 listopada 2017
Pierwsze zwycięstwo:GP Kanady - 10 czerwca 2007
Ostatnie zwycięstwo:GP Stanów Zjednoczonych - 22 października 2017
Pierwsze pole position:GP Kanady - 10 czerwca 2007
Ostatnie pole position:GP Stanów Zjednoczonych - 22 października 2017

Kariera
2017
Mercedes po zmianie przepisów traci sporą część swojej przewagi, przez co do walki o mistrzowskie tytuły włącza się Ferrari. W pierwszej połowie sezonu Hamilton musi uznać wyższość Vettela, który od pierwszego wyścigu przewodzi klasyfikacji kierowców. Model W08 prezentuje bardzo niespójne osiągi, a w kilku rundach ma sporego pecha, przez którego traci szanse na dobre wyniki. Mimo to po letniej przerwie łapie wiatr w żagle i po tryumfie na Monzy wskakuje na pierwsze miejsce w tabeli, a po serii katastrofalnych występów Ferrari w Azji drastycznie wzrasta jego przewaga. Ostatecznie w Meksyku przypieczętowuje czwarty tytuł mistrza świata z dorobkiem dziewięciu zwycięstw. Ponadto po Grand Prix Włoch odbiera Michaelowi Schumacherowi rekord największej liczby zdobytych pole position, zostając samodzielnym liderem tego zestawienia.
2016
Sezon 2016 jest jednym z najbardziej pechowych w jego karierze. Wygrywa dziesięć wyścigów, lecz to nie wystarcza do zdobycia czwartego tytułu mistrza świata Formuły 1, który trafia w ręce Nico Rosberga. Jego Mercedesa trapią liczne usterki jak w Chinach czy Malezji, gdzie po defekcie silnika spalinowego traci pewne zwycięstwo, natomiast w Belgii po przekroczeniu dozwolonej liczby podzespołów rusza z ostatniej linii. W Hiszpanii bierze udział w kolizji z zespołowym partnerem, do której doszło podczas walki o pozycję lidera, natomiast w Abu Zabi celowo go spowalnia, by podtrzymać swoje szanse na tytuł. Ostatecznie jest drugi z dorobkiem 380 punktów.
2015
W sezonie 2015 całkowicie dominuje swojego zespołowego partnera - Nico Rosberga. Zdobywa aż jedenaście pole position, najwięcej w karierze, natomiast w wyścigach tryumfuje dziesięciokrotnie, co przy bardzo skutecznej jeździe pozwala mu na przypieczętowanie tytułu mistrza świata na trzy rundy przed końcem w Stanach Zjednoczonych. W trzech ostatnich wyścigach mając zapewniony końcowy sukces notuje spadek formy, o czym świadczą trzy porażki z Rosbergiem podczas wyścigów. Ponadto decyduje się na przedłużenie umowy z Mercedesem do końca 2018 roku.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 2017120363913201170Mercedes
 20162213801017191232Mercedes
 20151193811017181181Mercedes
 2014119384111616773Mercedes
 20134191891517511Mercedes
 20124201904714715McLaren
 20115192273616133McLaren
 20104192403915153McLaren
 200951749258403McLaren
 20081189851014711McLaren
 200721710941215621McLaren
  Razem:208
(208)
261062
(29.8%)
117
(56.2%)
172
(82.7%)
72
(34.6%)
38
(18.3%)
23
(11.1%)
2 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2017
Albert Park44Mercedes W08 EQ Power+12
Shanghai44Mercedes W08 EQ Power+11 (naj. okr.)
Sakhir44Mercedes W08 EQ Power+22 (naj. okr.)
Soczi44Mercedes W08 EQ Power+44
Catalunya44Mercedes W08 EQ Power+11 (naj. okr.)
Monte Carlo44Mercedes W08 EQ Power+137
Gilles Villeneuve44Mercedes W08 EQ Power+11 (naj. okr.)
Baku44Mercedes W08 EQ Power+15
Red Bull Ring 44Mercedes W08 EQ Power+84 (naj. okr.)
Silverstone44Mercedes W08 EQ Power+11 (naj. okr.)
Hungaroring44Mercedes W08 EQ Power+44
Spa-Francorchamps44Mercedes W08 EQ Power+11
Monza44Mercedes W08 EQ Power+11
Marina Bay44Mercedes W08 EQ Power+51 (naj. okr.)
Sepang44Mercedes W08 EQ Power+12
Suzuka44Mercedes W08 EQ Power+11
Austin44Mercedes W08 EQ Power+11
Mexico City44Mercedes W08 EQ Power+39
Interlagos44Mercedes W08 EQ Power+PL4
Yas Marina44Mercedes W08 EQ Power+22
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni  |  następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca