F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
87 lat temu I. Ireland
97 lat temu L. Leston
85 lat temu H. Taylor
Zmarli:
35 lat temu C. Chapman
28 lat temu O. Galvez

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Marcus Ericsson
Kierowca zespołu Sauber<< poprzedni  |  następny >>
Narodowość:
  Szwecja
Data urodzenia:2 września 1990 (27 lat temu)
Miejsce urodzenia:Kumla
Oficjalna strona www:
marcusericsson.com, języki:
Stan cywilny:Kawaler
Imiona dzieci:-
Wzrost:180 cm
Waga:69 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2007 Brytyjska Formuła BMW
2009 Japońska Formuła 3
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Pojedyncze testy z Brawn GP (2009)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 16 marca 2014
Ostatnie zgłoszenie:GP Abu Zabi - 26 listopada 2017
Pierwsze zwycięstwo:-
Ostatnie zwycięstwo:-
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-

Kariera
2017
Kolejny rok dysponuje najwolniejszym bolidem w stawce, który dodatkowo zostaje wyposażony w silnik Ferrari w starszej specyfikacji. Drugi sezon z rzędu nie zdobywa ani jednego punktu, choć był bliski otwarcia dorobku w Azerbejdżanie, gdzie w końcówce jechał na dziesiątym miejscu, lecz przez polecenie Saubera przepuścił szybciej jadącego partnera z zespołu. W tym roku rywalizuje z Pascalem Wehrleinem, z którym przegrywa zespołowy pojedynek zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigach. Ostatecznie zajmuje dwudzieste miejsce w tabeli i po raz pierwszy odkąd jest w Formule 1 nie podpisuje nowej umowy przed zakończeniem zmagań.
2016
Sauber znajduje się w poważnych tarapatach finansowych i bolid C35 debiutuje na torze dopiero podczas finałowej sesji testowej. W pierwszej połowie mistrzostw konstrukcja w ogóle nie jest rozwijana, co ma odzwierciedlenie w wynikach osiąganych na torze. Ericsson regularnie odpada w Q1, natomiast przez cały rok nie zdobywa ani jednego punktu, co kończy się dla niego dopiero dwudziestą drugą lokatą w mistrzostwach. Latem Sauber trafia w ręce Longbow Finance, które jest powiązane z jego sponsorami, natomiast przed GP Abu Zabi podpisuje nową umowę na sezon 2017.
2015
Jego zespołowym partnerem w Sauberze zostaje Felipe Nasr i pokonuje go jedynie w kwalifikacjach, w których był od niego szybszy dziesięciokrotnie. Przez cały sezon zdobywa zaledwie dziewięć punktów za ósme miejsce w Australii, dziesiąte w Chinach, na Węgrzech i w Belgii, a także dziewiąte we Włoszech. Popełnia kilka błędów jak w Malezji, które kosztują go finisz w pierwszej dziesiątce, przez co zostaje sklasyfikowany dopiero na osiemnastym miejscu, na tym samym co przed rokiem w barwach Caterhama. Pomimo tego udaje mu się przedłużyć umowę z Sauberem i pozostaje w nim na kolejny sezon.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 201720200000006Sauber
 201622210000005Sauber
 201518199005003Sauber
 201418160000005Caterham
  Razem:76
(76)
90
(0.0%)
0
(0.0%)
5
(6.6%)
0
(0.0%)
0
(0.0%)
19
(25.0%)
2 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2017
Albert Park9Sauber C3614NSuszkodzenia z kolizji
Shanghai9Sauber C361415
Sakhir9Sauber C3619NSskrzynia biegów
Soczi9Sauber C361815
Catalunya9Sauber C361611
Monte Carlo9Sauber C3619NSwypadek
Gilles Villeneuve9Sauber C361913
Baku9Sauber C361711
Red Bull Ring 9Sauber C361915
Silverstone9Sauber C361814
Hungaroring9Sauber C362016
Spa-Francorchamps9Sauber C361716
Monza9Sauber C361118skrzynia biegów
Marina Bay9Sauber C3620NSwypadek
Sepang9Sauber C361918
Suzuka9Sauber C3616NSwypadek
Austin9Sauber C361315
Mexico City9Sauber C3612NSjednostka napędowa
Interlagos9Sauber C361713
Yas Marina9Sauber C361917
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni  |  następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca