Lapierre zwycięzcą prestiżowego wyścigu o Grand Prix Makau

16.11.0300:00
Marek Roczniak
4790wyświetlenia
Dosyć nieoczekiwanym zwycięzcą tegorocznej, jubileuszowej edycji prestiżowego wyścigu o Grand Prix Makau został Nicolas Lapierre. Francuz skorzystał z kłopotów głównego faworyta, mistrza japońskiej Formuły 3 - Jamesa Courtney'a, który odniósł zwycięstwo w pierwszym biegu, jednak w drugim przejechał przez odłamek jednego z bolidów i przebił oponę, co doprowadziło do zderzenia z bandą. Wówczas prowadzenie objął Lapierre, finiszując przed zdobywcą pole position i jednocześnie zespołowym partnerem - Fabio Carbone. Na najniższym stopniu podium stanął Japończyk Katsuyuki Hiranaka. Tymczasem nie uwzględniony w klasyfikacji końcowej Courtney, który w przeszłości przeprowadzał testy dla zespołu Jaguar, na pocieszenie był autorem najszybszego przejazdu jednego okrążenia.

Uliczny tor Guia jak zwykle sprawił kłopoty wielu kierowcom. Zarówno w pierwszym, jak i drugim biegu już na pierwszym okrążeniu miał miejsce karambol. W pierwszym przypadku z walki odpadli między innymi Pierre Kaffer, Nico Rosberg, Alvaro Parente i Paolo Montin. Skorzystał z tego jeden z głównych faworytów - Ryan Briscoe, jednak wkrótce zaliczył poślizg, natomiast zdobywca pole position - Carbone, który uderzył w bolid Australijczyka, uszkodził przedni spojler w swoim bolidzie. Briscoe ostatecznie zajął piąte miejsce.


W pierwszym biegu bardzo dobrze spisał się Robert Kubica, finiszując na szóstej pozycji. Niestety Polak w drugim biegu zapoczątkował karambol na pierwszym okrążeniu i ostatecznie nie został uwzględniony w klasyfikacji końcowej. "W drugim wyścigu miałem szanse na bardzo dobry wynik. Niestety, przy próbie wyprzedzenia Lewisa Hamiltona Brytyjczyk wypchnął mnie z toru. Miało to miejsce w bardzo wąskiej części trasy, wobec czego nie miałem gdzie uciec i po prostu uderzyłem w barierę. Szkoda, bo auto spisywało się naprawdę nieźle - mimo tego, że stara jednostka napędowa Opla jest wyraźnie wolniejsza na prostych. W Makau jest to szczególnie istotne, ze względu właśnie na długie proste. Na szczęście mój nowy team, Target Racing, potrafił bardzo dobrze ustawić inne parametry bolidu, dzięki czemu auto bardzo dobrze spisywało się na krętej części toru. Dobrze się czuję w zespole, choć widać, że jest to raczej team średniej klasy - nie tak dobry, jak Prema Powerteam w barwach którego startowałem na Sardynii i w F3 Euro Series" - powiedział Robert w wywiadzie dla swojej oficjalnej strony. Polak myślami jest już przy ostatnim wyścigu sezonu 2003, który odbędzie się w przyszłą niedzielę na koreańskim torze Changwon.

W tym roku Grand Prix Makau świętowało swoje 50-lecie. Z tej okazji odbył się między innymi pokazowy przejazd bolidu Formuły Jeden - Jordan EJ13, za którego kierownicą zasiadł zwycięzca tego wyścigu z 1996 roku - Ralph Firman. Brytyjczyk co prawda o mały włos uniknął zderzenia z bandą, ale na szczęście udało mu się opanować bolid.

Źródło: Macau Grand Prix Official Homepage, Oficjalna strona Roberta Kubicy
P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Nicolas Lapierre (17)Dallara F302/3 Renault150h37m00,778
2Fabio Carbone (16)Dallara F302/3 Renault15+0:05,416
3Katsuyuki Hiranaka (2g)Dallara F303 Opel-Spiess15+0:15,382
4Ronnie Quintarelli (21)Dallara F302 Opel15+0:16,611
5Pierre Kaffer (37)Dallara F303 Toyota15+0:16,666
6Paolo Montin (23)Dallara F303 Nissan15+0:22,111
7Ryan Briscoe (1g)Dallara F303 Opel-Spiess15+0:27,649
8Nelson Piquet Jr (12)Dallara F302/3 Renault15+0:41,467
9Cesar Campanico (18)Dallara F302/3 Renault15+0:45,746
10Danny Watts (30)Dallara F302 Honda-Mugen15+0:45,865
11Hiroki Yoshimoto (32)Dallara F302 Opel15+0:51,813
12Naoki Yokomizo (22)Dallara F302 Opel15+1:08,064
13Pedro Barral (31)Dallara F302 Opel15+1:47,085
14Michael Ho (38)Dallara F303 Toyota15+1:49,249
15Rob Austin (19)Dallara F302/3 Opel15+2:05,596
16Fairuz Fauzy (36)Dallara F302 Honda-Mugen15+2:11,751
17Tatsuya Kataoka (10)Dallara F302 Toyota14+1 okr.
18Kit Meng Lei (28)Dallara F302 Honda-Mugen14+1 okr.
19Jo Merszei (29)Dallara F302 Honda-Mugen14+1 okr.
20Marco Bonanomi (26)Dallara F302 Opel13+2 okr.
Niesklasyfikowani
21Robert Doornbos (20)Dallara F302/3 Opel12
22James Courtney (9)Dallara F302 Toyota10
23Nico Rosberg (6)Dallara F302/3 Honda-Mugen9
24Alvaro Parente (5)Dallara F302/3 Honda-Mugen6
25Ernesto Viso (33)Dallara F302 Honda-Mugen3
26Lewis Hamilton (27)Dallara F302 Honda-Mugen3
27Richard Antinucci (11)Dallara F302/3 Renault0
28Robert Kubica (25)Dallara F302 Opel0
29Andrew Thompson (15)Dallara F302/3 Renault0
Nie wystartowali
30Narain Karthikeyan (4)Dallara F302/3 Honda-Mugen0
Pole position: James Courtney - 5:43,212 Najszybsze okrażenie: James Courtney - 2:12,937 na 10 okrążeniu