Heidfeld: KERS nie daje dużej przewagi
Niemiec trzyma kciuki, aby wysiłki fabryki w Hinwil zaowocowały w Hiszpanii poprawą osiągów
07.05.0920:20
2734wyświetlenia

Nick Heidfeld przyznał w czwartek, że zespół BMW Sauber wyjął ze swoich bolidów system KERS ze względu na osiągi F1.09.
Szef zespołu Mario Theissen powiedział na początku tego tygodnia, że wybór na weekend w Barcelonie był pomiędzy pozostawieniem systemu KERS w samochodach lub wprowadzeniem znaczących modyfikacji aerodynamicznych.
Czas na dostrojenie bolidu w piątek byłby za krótki- powiedział Theissen, choć sugeruje się, że baterie systemu KERS po prostu nie mieszczą się w nowych bocznych sekcjach bolidu F1.09.
Możemy powrócić do KERS w Turcji. Z technicznego punktu widzenia rezultaty są pozytywne. System pracował do tej pory bezbłędnie.
Tymczasem Heidfeld na padoku Circuit de Catalunya wyraził inną opinię.
Odkryliśmy, że KERS nie daje tak dużej przewagi, jakiej się spodziewaliśmy- powiedział Niemiec agencji SID. Teraz, gdy zespół nie będzie używał systemu KERS, z tylnego skrzydła bolidów F1.09 zniknęły także napisy 'Active Hybrid'.
Po bardzo niekonkurencyjnym starcie sezonu, Heidfeld trzyma kciuki, aby ostatnie wysiłki fabryki w Hinwil zaowocowały w Hiszpanii wyraźną poprawą osiągów. Nawiązując do wcześniej wspomnianego nowego pakietu aerodynamicznego, 31-letni Niemiec powiedział:
Mamy nadzieję na takie same osiągi na torze, jakie widzieliśmy w komputerowych symulacjach i w tunelu aerodynamicznym.
Źródło: F1-Live.com
KOMENTARZE