Kierowcy Brawn GP przed Grand Prix Monako
Liderzy w obydwu klasyfikacjach generalnych udają się na wyścig w Monte Carlo jako faworyci
19.05.0921:48
1828wyświetlenia

Jenson Button:
Grand Prix Monako jest zawsze szczególnym weekendem, a jako że jestem mieszkańcem księstwa, będzie to mój pierwszy domowy wyścig w tym sezonie, przed Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone w przyszłym miesiącu. Przybycie na wyścig w Monako na prowadzaniu w obydwu klasyfikacjach jest fantastycznym uczuciem, ale widzieliśmy w Barcelonie, że przeciwnicy są już bardzo blisko.
W ten weekend będzie wiele konkurencyjnych samochodów walczących ze sobą. Zazwyczaj mój styl jazdy jest dość gładki, ale tutaj będę go musiał zmienić w celu wyciągnięcia najlepszych osiągów z bolidu. W Monako musisz być agresywny i oczywiście musisz uważać na bariery okalające tor. Za każdym razem, gdy wyjeżdżasz na tor, musisz zmierzyć się z nieprzerwanym wyzwaniem, które wymaga całkowitego skupienia, koncentracji i precyzji. Myślę, że w sobotę będziemy świadkami bardzo interesującej sesji kwalifikacyjnej, ponieważ pozycja startowa jest niezwykle ważna w Monako. Wyprzedzanie podczas wyścigu jest prawie niemożliwe, więc dobra pozycja startowa jest kluczem do sukcesu.

Rubens Barrichello:
Prowadzenie bolidu Formuły 1 w Monako jest fantastycznym wyzwaniem. To będzie moje 17. Grand Prix Monako, lecz wyścig ten nie stracił przez ten czas nic ze swojego uroku i jest jednym z moich ulubionych w kalendarzu. Doświadczenie liczy się bardzo w Monako i zapowiada się fascynujący weekend, ponieważ stawka jest bardzo ciasna. Kwalifikacje tutaj są jednym z największych wyzwań roku, aby zapewnić sobie jak największe szanse na dobry wynik w wyścigu.
Unikalna natura toru w Monako stawia kilka wyzwań technicznych. Ulice są ciasne i kręte, lecz nie są tak nierówne, jak można by się tego spodziewać po ostatnich zmianach nawierzchni. Będziemy używać w naszych bolidach tak dużego docisku, jak to tylko możliwe, a dobra przyczepność mechaniczna i prowadzenie bolidu przy niskich prędkościach będą kluczowe. Trzeba także pamiętać o barierach, które okalają znaczną część tego toru. Podczas jazdy w Monako, gdy bariery są tak blisko, można naprawdę poczuć prędkość, mimo iż jest to najwolniejszy tor, na jakim się ścigamy.
Źródło: BrawnGP.com
KOMENTARZE