F3: Ericsson zdobywcą pole position w Makau

Szwed okazał się najszybszym kierowcą także podczas piątkowej sesji kwalifikacyjnej
20.11.0911:50
Marek Roczniak
2010wyświetlenia

Marcus Ericsson okazał się najszybszym kierowcą także podczas piątkowej sesji kwalifikacyjnej na torze ulicznym Guia i do sobotniego wyścigu kwalifikacyjnego poprzedzającego prestiżowe Grand Prix Makau wystartuje z pole position.

Kierowca zespołu Tom's po zapewnieniu sobie wczoraj prowizorycznego pole position, w piątkowej sesji został początkowo zepchnięty na dalsze miejsce przez rywali, ale na 10 minut przed końcem sesji powrócił na szczyt tabeli czasowej.

Sprawy przybrały później zły obrót dla Szweda, gdy stracił kontrolę nad bolidem podczas hamowania przed zakrętem Matsuya i uderzył tyłem bolidu w bariery, uszkadzając tylne skrzydło. Na jego szczęście niedługo po tym wywieszona została czerwona flaga i nikt nie był już w stanie poprawić czasu Ericssona, wraz z którym z pierwszego rzędu wystartuje jutro Jean-Karl Vernay (Signature).

Po wczorajszej kraksie i zajęciu z tego powodu 10 miejsca, startujący po raz pierwszy na ulicach Makau Valtteri Bottas (ART) zaprezentował się w piątek ze znacznie lepszej strony, czego efektem jest trzecia pozycja startowa do jutrzejszego wyścigu kwalifikacyjnego. Obok Fina w drugim rzędzie ustawi się zdobywca drugiego miejsca w zeszłorocznym Grand Prix Makau - Edoardo Mortara (Signature).

Mistrz brytyjskiej F3 - Daniel Ricciardo (Carlin) musiał zadowolić się piątą pozycją startową po tym, jak zaprzepaścił swoje szanse na zdobycie pole position już podczas debiutu na torze Guia, kiedy uderzył w bariery na zakręcie Lisboa i uszkodził przednie skrzydło w swoim bolidzie. Trzeci rząd dopełni Belg Laurens Vanthoor (Signature), a w czwartym ustawią się dwaj kierowcy ART - Jules Bianchi (mistrz Euro Series awansował o osiem miejsc po nieudanej czwartkowej sesji) i Sam Bird.

Pierwszą dziesiątkę zamkną na starcie w sobotę Stefano Coletti (Prema) i Mika Maki (Hitech). Warto zauważyć, że trzy czołowe miejsca zajmują kierowcy korzystających z trzech różnych silników: Toyota, Volkswagen i Mercedes.

Wyniki piątkowej sesji kwalifikacyjnej w Makau
KierowcaNar.ZespółSilnikCzas okr.Okr.
1Marcus EricssonTom'sToyota2:10.04216
1Jean-Karl VernaySignatureVolkswagen2:10.08118
1Valtteri BottasART Grand PrixMercedes2:10.10817
1Edoardo MortaraSignatureVolkswagen2:10.23416
1Daniel RicciardoCarlinVolkswagen2:10.78017
1Laurens VanthoorSignatureVolkswagen2:11.07316
1Jules BianchiART Grand PrixMercedes2:11.27917
1Sam BirdART Grand PrixMercedes2:11.33417
1Stefano ColettiPrema PowerteamMercedes2:11.47617
1Mika MakiHitech RacingVolkswagen2:11.81217
1Takuto IguchiTom'sToyota2:12.02418
1Roberto MerhiManor MotorsportMercedes2:12.06817
1Brendon HartleyCarlinVolkswagen2:12.16815
1Alexander SimsRaikkonen RobertsonMercedes2:12.25616
1Renger van der ZandeRaikkonen RobertsonMercedes2:12.30617
1Yuji KunimotoNOW Motor SportsToyota2:12.54716
1Max ChiltonCarlinVolkswagen2:12.56818
1Wayne BoydHitech RacingVolkswagen2:12.7498
1Jake RosenzweigFortec MotorsportMercedes2:13.0008
1Kei CozzolinoToda RacingHonda2:13.05116
1Daniel ZampieriPrema PowerteamMercedes2:13.73417
1Victor GarciaFortec MotorsportMercedes2:13.78117
1Koki SagaLe Beausset MotorsportsToyota2:13.82517
1Stef DusseldorpKolles & Heinz UnionVolkswagen2:13.94616
1Alexandre ImperatoriKolles & Heinz UnionVolkswagen2:14.12416
1Carlos HuertasManor MotorsportMercedes2:14.3213
1Henry ArundelCarlinVolkswagen2:14.36217
1Daniel MckenzieFortec MotorsportMercedes2:16.21018
1Michael HoManor MotorsportMercedes2:18.48415
1Kevin ChenRaikkonen RobertsonMercedes2:18.91016
Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

4
renegade
20.11.2009 11:54
Mugen tez bylby, to najmocniejszy silnik w Europie, ale poza "biedakami" nikt go nie uzywa.
Dżejson
20.11.2009 03:28
Tom's (prawie) zawsze jest tutaj mocny...
Maraz
20.11.2009 11:17
Po czasach top 3 można sądzić, że są bardzo zbliżone.
oligator
20.11.2009 11:07
a jak stoja wzgledem siebie uzywane tam silniki? CZy ten od toyoty jest nieco lepszy?