Buemi: Korea ma bardzo podobny styl do innych torów Tilke

Szwajcar ma nadzieję, iż od najbliższego weekendu będzie mógł ścigać się z kanałem F w STR5
18.10.1014:53
Grzegorz Filiks
1640wyświetlenia

Złe wieści dla niektórych fanów F1 - jeżdżący w symulatorze po nowym torze w Korei Sebastien Buemi stwierdził, że Yeongam jest bardzo w stylu pozostałych obiektów zaprojektowanych przez Hermanna Tilke.

Już w najbliższy weekend zostanie rozegrane inauguracyjne Grand Prix Korei Południowej. Żaden z obecnych etatowych kierowców F1 nie ma doświadczenia z jazdy na Yeongam - wszyscy zawodnicy przygotowywali się jedynie przy pomocy symulatora. Niestety, Buemi nie ma dobrych wiadomości dla przeciwników „Tilke-dromów”.

Zaraz po Grand Prix Japonii udałem się z powrotem do Europy i cały wtorek spędziłem w symulatorze, by uzyskać pewien obraz tego, co może nas czekać w Korei - wyznał Szwajcar. Tor wygląda na całkiem interesujący, ma bardzo długą prostą, a zakręty są naprawdę przeróżne - od bardzo wolnych do bardzo szybkich.

Jadąc na symulatorze masz poczucie, że układ obiektu jest bardzo w stylu ostatnich torów zaprojektowanych przez Hermanna Tilke, gdyż udało mu się stworzyć szeroką nawierzchnię, a ogólna długość toru jest jedną z największych w kalendarzu i liczy około 5,6 km. Nie mogę się doczekać piątku by zobaczyć, jak dokładna była nasza praca wykonana w symulatorze i jak na tym torze będzie się zachowywał nasz STR5.

Mam nadzieję, że w końcu po kilku testach w ten weekend będziemy mieli do dyspozycji kanał F, ponieważ charakterystyka tego obiektu, a zwłaszcza jego długa prosta sprawia, iż technologia ta może przynieść znaczne korzyści. Inne zespoły już mają to urządzenie od jakiegoś czasu, więc dobrze będzie dołączyć do nich w tym aspekcie. Jeżeli uda nam się zmusić go do właściwej pracy, to wówczas myślę, że naprawdę możemy celować w zakwalifikowanie się na wyższych pozycjach, niż we wcześniejsze soboty.

Źródło: Planet-F1.com

KOMENTARZE

6
spiggy
18.10.2010 06:58
@jan5 kanciaste zakrety to wylacznie wina hiper-nowoczesnych LCD/plasma/LED HD tivi... ogladam F1 na rubinie i wszyskie luki sa u mnie super oble...
zgf1
18.10.2010 03:33
Dokladnie rowniez uwazam, ze tory Tilkego sa kiepskie, a nawet bardzo kiepskie. Jedyne ktore mu wyszly przyzwoicie to niezapomniany A1(cudowny tor, dlaczego nam go odebrali?!) i Malezja, trzeba przyznac, ze te dwa obiekty sa fantastyczne i Tilke z nich powinien byc dumny. Reszta obiektow to bardzo nudne i nieciekawe tory, zreszta to widac wystarczy odpalic nawet jakas gre i jazda po takim Spa czy Monza przynosi nam wiele radochy, ale jak zagramy na torze Tilkego od razu chce sie gre wylaczyc. Przede wszystkim podobne i nudne, zero zmian wysokosci, plaskie, szerokie lotniska... z asfaltowymi szerokimi poboczami. Dodatkowo Tilke zniszczyl taki piekny tor jakim byl stary Hungaro, dzien w ktorym odejdzie Tilke bedzie najszczesliwszym dniem chyba dla fanow i kierowcow F1, ile jeszcze pieknych obiektor on zniszczy, ile pieknych obiektow bedzie zastapione tymi wypocinami pana Tilkego? Ktory projektujac szajs tylko liczy gruba kase, heh...
pro
18.10.2010 02:40
Jak można zlecać projektowanie wszystkich nowych torów jednemu człowiekowi? Przecież wiadomo, że jeżeli robi to jeden gość to obiekty będą do siebie w mniejszym lub większym stopniu podobne. Troche świeżości panowie, zmieńcie go!
MaxKapsel
18.10.2010 01:51
prawda jest taka że są 3 rodzaje prawdy - święta prawda, też prawda i g... prawda. I tu mamy wszystkie 3 rodzaje - święta prawda, że ten tor jest podobny do innych Tilkedromów, też prawda, że ma doskonałą infrastrukturę (o ile już ją zbudowali...), i zapewne ta trzecia prawda, że jest ciekawy i atrakcyjny dla kibiców... Chociaż akurat w tym sezonie może być ciekawie, ale nie z powodu projektu Hermanna, tylko z powodu wykonania Koreańczyków - np. gdy w połowie wyścigu asfalt zacznie się przylepiać do kół, albo tor zacznie pękać i się rozsypywać po okolicznych polach udających trybuny - wtedy niewątpliwie będzie ciekawie i atrakcyjnie...;)
mbg
18.10.2010 01:39
prawda jest taka że tory Hermana są perfekcyjne jeśli chodzi o wszystko. Brak tu finezji, jedynie niemiecka perfekcja, ale Herman poza samą pętlą projektuje także budynki w pobliżu toru i całą infrastrukturę. Pod tym względem jest pewnie najlepszy skoro wszyscy (Bernie?) chcą by projektantem wszystkich nowych torów z homologacją F1 był właśnie Herman.
jan5
18.10.2010 01:29
prawda jest taka że tilke robi słabe tory. A głownym jego błędem jest to że robi tory które nie mają swojej charakterystyki tylko mają wszystko. Wolne zakręty, długie proste, szybkie zakręty itd. Zamiast zrobić tor z np. samymi szybkimi zakrętami czy składający się z samych prostych to łączy wszystko w jedno przez co tor nie ma charakteru, już nie mówiąc o tym że na jego torach nie ma nawet jednego spektakularnego zakrętu, który zapadłby w pamięć. A już najgorsze są te kanciaste zakręty, czy on nie ma cyrkla?