Pierwszy egzemplarz Ferrari 458 Italia GT2 dla Broniszewskiego

Publikujemy zdjęcia nowego Ferrari 458 Italia przygotowanego w klasie GT2
07.12.1017:37
Inf. prasowa
4450wyświetlenia
Za zgodą firmy Ferrari, Michał Broniszewski i jego ekipa jako pierwsi, właśnie dzisiaj, we wtorek 7 grudnia 2010, o godzinie 17.00 opublikowali zdjęcia nowego Ferrari 458 Italia przygotowanego w klasie GT2. Już w roku 2011 zastąpi on na torach wyścigowych dotychczasową broń firmy spod znaku skaczącego konia - model 430, produkowany od ponad 5 lat.

Dla polskich kibiców mamy wspaniałą informację - pierwszy egzemplarz produkcyjny noszący numer 28.2 trafi do zespołu Kessel Racing, a w przyszłym roku jeździć nim będą Michał Broniszewski i Philipp Peter. Jest to dowód wielkiego uznania dla postępów, klasy i wyników polsko-austriackiej pary.



W miniony piątek, 3 grudnia podczas spotkania z dziennikarzami w warszawskiej restauracji Boathouse Michał Broniszewski ujawnił swoje plany na przyszły rok. Sezon rozpocznie się dla warszawskiego kierowcy bardzo wcześnie, startem w 24-godzinnym wyścigu na torze w Dubaju w dniach 14 - 15 stycznia, a jego partnerami w załodze będą znakomici włoscy kierowcy Marco Cioci i Piergiuseppe Perazzini.

Polak pojedzie samochodem Ferrari 430 włoskiego zespołu AF Corse i będzie to zapewne pożegnanie kierowcy z tym modelem. Dalsze plany obejmują starty w parze z Philippem Peterem w serii International GT Open, już nowym samochodem. Jeżeli uda się pozyskać dodatkowych sponsorów, możliwe są także starty w serii Le Mans, a być może także w legendarnym wyścigu 24 h Le Mans. W ciągu dosłownie kilku dni powinna wyjaśnić się kwestia startów w zimowej serii Le Mans.

Michał Broniszewski jest podekscytowany perspektywą ścigania się nowym samochodem. Oglądałem samochód kilka dni temu podczas nieoficjalnego pokazu w fabryce. To po prostu kosmos! Samochód zupełnie nowej generacji, wygląda jak z innej planety. Nie ma nic wspólnego z poprzednim modelem. Inżynierowie położyli ogromny nacisk na aerodynamikę, co zresztą widać na pierwszy rzut oka. Nie mogę jeszcze zdradzić wszystkich szczegółów technicznych, ale samochód jest wyposażony we wszystkie dostępne nowości technologiczne, niektóre przeniesione żywcem z F1.

Moc silnika będzie wynosić około 520 KM, a inżynierom udało się uzyskać zbliżony do ideału, niemal płaski przebieg momentu obrotowego. Samochód otrzyma zupełnie nową skrzynię biegów, sterowaną manetkami przy kierownicy.
Według inżynierów firmy Michelotto - partnera Ferrari przygotowującego samochody wyścigowe, samochód ma być wyraźnie szybszy od poprzednika i powinien zapewnić przewagę nad konkurencją
.

Kiedy zobaczymy samochód po raz pierwszy na torze? Pierwsze testy odbędziemy wiosną przyszłego roku - mówi Michał Broniszewski. Samochód powinniśmy dostać od producenta pod koniec lutego 2011, a zaraz potem czeka nas mnóstwo pracy. Cały zespół musi poznać wszystkie jego sekrety.

Czy polscy kibice będą mieli szansę obejrzeć wyścigowe Ferrari 458 Italia? Na torze zapewne nie - mówi kierowca, ale zrobimy wszystko, aby zorganizować pokaz nowego Ferrari dla polskich kibiców wiosną przyszłego roku. Ogromnie chcielibyśmy zaprezentować nowy samochód polskiej publiczności. Chyba nie muszę dodawać, że z nowym samochodem wiążemy wielkie nadzieje na najbliższą przyszłość. Dzięki niemu zainteresowanie naszymi startami w Polsce powinno być jeszcze większe. Chcielibyśmy także, aby nowy samochód zainteresował potencjalnych sponsorów - zakończył Michał Broniszewski.



Kalendarz serii International GT Open 2011*



^pre,start
29 kwietnia - 1 maja: Imola (Włochy)
13 - 15 maja: Magny-Cours (Francja)
24 - 26 czerwca: Spa (Belgia)
1 - 3 lipca: Nürburgring (Niemcy)
22 - 24 lipca: Brands Hatch (Wielka Brytania)
26 - 28 sierpnia: Red Bull Ring (Austria)
30 września - 2 października: Monza (Włochy)
28 - 30 października: Barcelona (Hiszpania)
^pre,koniec

*Uwaga: kalendarz może ulec mianie

Źródło: Informacja prasowa MB Racing

KOMENTARZE

15
NEO86
28.12.2010 03:46
Ferrari 430 było dużo ładniejsze ale w wyścigach chodzi o to aby samochód był szybki a nie ładny.
bass001
09.12.2010 08:48
Lukas jest seryjne. Ale sprawdzę czy jest GT2.
wojtas19
08.12.2010 02:52
super furka
Lukas
08.12.2010 08:51
bass001 - już dawno jest w forzie 3 jako klasa A czy nawet S :)
bass001
08.12.2010 07:05
cacuszko, ciekawe czy będzie jako dlc w forzie 3. W klasie A może być niezły
ICEman
07.12.2010 11:24
Wygląda groźnie, ale felga old style l, gdyby takie w F1 wprowadzili :)
Lukas
07.12.2010 10:59
Co nie zmienia faktu, że po rozesłaniu komunikatów opublikowaliśmy je raczej jako pierwsi :)
Aeromis
07.12.2010 08:16
Zmieniam zdanie. Bryka może jednak wydłużyć członka :)
Maraz
07.12.2010 07:51
Te fotki zostały chyba dzisiaj rozesłane do wielu redakcji, wraz z komunikatem prasowym. Pierwszy akapit może być mylący, ale tak dokładnie zaczynał się komunikat prasowy. Poprawiłem to teraz trochę.
SirKamil
07.12.2010 07:36
Cudo. Oddałbym jedno jajo za taką Italie, cysternę benzyny i tor;)
ahn
07.12.2010 07:21
Można zapytać jak doszło do tego, że redakcja zdobyła te zdjęcia jako pierwsza? Kontakt z biurem prasowym Ferrari albo jakieś większe znajomości? Oczywiście pytam z czystej ciekawości :) No i dlatego, że to pierwsze zdanie robi wrażenie ;)
damian27
07.12.2010 06:51
cacuszko. 430 podomała mi się szalenie, ale to ... :D aby był jeszcze szybszy. a ma ktoś info czy Fisco nadal będzie jeździć w AF Corse i czy także zmienią model?
plastic
07.12.2010 05:36
Hoooot! ;) Gratulacje dla redakcji zdobycie pierwszeństwa do publikacji zdjęć. Coraz bardziej mi imponujecie ostatnimi czasy a wywiady z Robertem Lukasem oraz moim idolem, Markiem Suttonem to wisienka na torcie. Keep up the good work! :) Michał szuka sopnsorów do LMS. Może logo f1wm.pl pojawi się na jego nowej, wściekłej wyścigówce? :D
Ferrarif1
07.12.2010 05:21
ach cudo chce go polizać
szczawek
07.12.2010 04:44
takie sztuczne te zdjęcia, jakby to makieta w skali była