Vettel: Bardzo ciężko ocenić formę zespołów
Niemiec nie przejmuje się jednak stosunkowo słabymi czasami Red Bulla
15.02.1110:11
1874wyświetlenia

Sebastian Vettel uważa, że niemal niemożliwym jest ustalenie, na jakiej pozycji znajduje się jego zespół Red Bull Racing, patrząc tylko na czasy uzyskiwane w przedsezonowych testach.
Po dominującym zeszłym sezonie, w którym Vettel oraz Red Bull zdobyli obydwa tytuły w klasyfikacjach generalnych, są oni nadal faworytami przed nadchodzącym sezonem 2011. Taka opinia jednak nie do końca pokrywa się z czasami uzyskiwanymi podczas trwających właśnie przedsezonowych testów.
Podczas siedmiu dni testów Red Bull uzyskał najlepszy czas dnia tylko raz, podczas pierwszego dnia w Walencji. Od tego czasu zespół z Milton Keynes spadł w tabelach czasowych, jako że Vettel ukończył ostatni dzień w Jerez na ósmym miejscu, tracąc do najszybszego Rubensa Barrichello 2,3 sekundy. Jednakże Niemiec nie przejmuje się tym twierdząc, że niewiele można wydedukować z czasów okrążeń, ponieważ każdy zespół przeprowadza inny program, na innych oponach i z różnym obciążeniem paliwa.
To niemal niemożliwe, by ocenić gdzie się znajdujemy- powiedział oficjalnej stronie F1.
Szczególnie podczas dnia jest prawie niemożliwym, by odgadnąć, jaki kto obrał program i na jakich jeździ oponach, więc definitywnie skupiamy się na naszej pracy. Pod koniec dnia, kiedy testy się kończą, z pewnością spoglądasz na informacje od innych zespołów, jednak nie robisz tego praktycznie w ogóle w trakcie trwania sesji.
Pierwsze dwie sesje testowe dały kierowcom przedsmak nadchodzących nowych regulacji, włączając w to KERS, ruchome tylne skrzydło oraz nowe opony Pirelli. Kierowca Red Bulla przyznaje, że trzeba będzie się nieco przystosować, ponieważ zawodnicy w tym roku będą mieli więcej do kontrolowania niż kiedykolwiek wcześniej.
Raczej łatwo jest się do tego przyzwyczaić, jednak oczywiście w tym roku masz więcej pracy, niż w poprzednich latach i musisz sprawdzać kiedy i jak najlepiej ich użyć. Podczas degradacji opon zachowanie bolidu się zmienia, więc musisz zrozumieć, kiedy najlepiej użyć tylnego skrzydła, ponieważ nie ma sensu używanie go zawsze automatycznie w tym samym miejscu.
Źródło: planet-f1.com
KOMENTARZE