Brazylijska federacja samochodowa chce wprowadzić zmiany na Interlagos

Wszystko za sprawą kolejnego śmiertelnego wypadku na szybkim łuku Curva do Cafe
06.04.1114:02
Grzegorz Filiks
2080wyświetlenia

Brazylijska federacja samochodowa - Confederacao Brasileira de Automobilismo (CBA) zwróciła się z prośbą do FIA o pomoc w poprawieniu standardów bezpieczeństwa na torze Interlagos, gdzie w zeszły weekend doszło do śmiertelnego wypadku.

W ostatnią niedzielę w deszczowych warunkach został rozegrany w Sao Paulo wyścig samochodów stock car. Gustavo Sondermann stracił kontrolę nad swoim autem pod koniec okrążenia w Curva do Cafe. W jego samochód, który odbił się od bariery, uderzył z wielką siłą jeden z nadjeżdżających rywali. Sondermann doznał poważnych obrażeń głowy i zmarł później w szpitalu. W 2007 roku w podobnych okolicznościach życie stracił również Rafael Sperafico.

Śmierć Sondermanna od razu wywołała falę nawoływań do rozbiórki trybun stojących w miejscu jego wypadku i zrobienia na ich miejscu stref bezpieczeństwa. Dziś rozmawiałem z FIA, by przysłano do nas inspektora - powiedział prezydent CBA Clayton Pinteiro agencji prasowej Agencia Estado. Nie znaleźliśmy dotychczas rozwiązania problemu, więc na razie wyścigi będą się rozpoczynać z żółtą flagą na tym odcinku.

Po wspomnianym wypadku Sperafico sprzed 3 lat na Interlagos zdecydowano się zamontować tzw. 'miękkie' barierki na najszybszej części toru, ale jak przyznał teraz Pinteiro, pomysł ten nie spełnił oczekiwań. Myślę, że nie ma innego wyjścia, jak poszerzenie stref bezpieczeństwa na tym zakręcie - stwierdził. Według niego wprowadzenie takiego rozwiązania w życie wiąże się z potrzebą udzielenia akceptacji na nie zarówno przez władze Sao Paulo, jak i FIA ze względu na przepisy dotyczące homologacji.

Źródło: en.espnf1.com

KOMENTARZE

14
renegade
06.04.2011 11:01
Jesli jest niebezpiecznie to trzeba zmienic. Jesli ktos nadal zyje historia, i twierdzi, ze w latach 60-tych i 70-tych tez sie zabijali, niech oglada wyscigi z lat szescdziesiatych albo pogra sobie na playstation. Tutaj chodzi o bezpieczenstwo tych zawodnikow, zrobienie wszystkiego, aby do takiej tragedii nie doszlo w przyszlosci. Latwo sie mowi, gdy sie przed telewizorkiem albo monitorkiem i pisze madrosci.
benethor
06.04.2011 06:28
Jeśli tych zmian nie będzie projektował Tilke, to nie powinno być źle.
zemanek
06.04.2011 05:54
a no psuja, zna ktos jakas szykane zbudowana dla zachowania bezpieczenstwa , ktora by urozmaicila widowisko? ja nie :) dobra szykana to byla na Spa - Bus stop!
marrcus
06.04.2011 04:19
generał blużnierco, szykany to są dla dzieci, szykany tylko psują tor
ExiooPL
06.04.2011 04:11
Bardzo szkoda Sondermanna :/
General
06.04.2011 03:44
Czemu ma ucierpiec widowisko przez taka szykane? Jak teraz na tej prostej start-meta bolidy maja 305-315 km/h v-max to po modyfikacji moga miec np. 260-280 km/h, jak do tego dodamy opcje z KERS-em i DRS to tak czy siak bedzie ciekawie.
zemanek
06.04.2011 03:14
Z historii wiemy ze szykany polepsza bezbpieczenstwo ale nie widowisko! Pamietacie szykane w Barcelonie zbudowana na wyscig w 1994 ? albo to cos na Spa w srodku Eau Rouge - tez w tym roku! Tor powinien zostac taki sam - wedlug mnie.
Masio
06.04.2011 02:43
Oby poprawili standardy bezpieczeństwa jak najszybciej.
Karol26
06.04.2011 02:06
Tor fajny ale w tym fragmencie niebezpieczny :( Mam nadzieję, że uporają się z problemem. Na pobocza za wiele miejsc nie ma ;/
Mac1602
06.04.2011 01:58
Kurcze, taki fajny tor, jakoś wcześniej się tak tam często nie zabijali... a przynajmniej nie było o tym głośno. Swoją drogą, sporty motorowe nigdy nie były w pełni bezpieczne i śmierć była wpisana w karierę.
General
06.04.2011 01:37
Wiem i o tym napisalem przeciez:) Po wiadomym zakrecie 90 stopni mamy dluuuuuuga prosta zlozona z dwoch lukow i po prostu mozna by wpakowac szykane w okolicach pierwszego luku. Samochody beda miec wtedy w feralnym miejscu mniejsza predkosc (drugi luk, przy wjezdzie do boksow), wiec nawet jak ktos poleci na barierki, to zostanie skutecznie przez nie wchloniety i nie wroci na tor.
Maraz
06.04.2011 12:39
Ale tu chodzi o przedostatni zakręt na torze, w okolicy wjazdu do boksów.
General
06.04.2011 12:22
Albo szykana naprzeciwko "esek" na pierwszym luku, dzieki czemu na drugim luku (tym wypadkowym), samochody beda miec znacznie mniejsza predkosc.
Sar trek
06.04.2011 12:10
Mam nadzieję, że wyrobią się przed GP Brazylii. Trzeba działać szybko, to miejsce stało się zbyt niebezpieczne, ale pomysł wydaje się być sensowny.