FIA: Korzystanie z bimetali przy chłodzeniu hamulców jest nielegalne
Red Bull poprosił o doprecyzowanie zasad związanych z hamulcami
02.11.1222:28
3213wyświetlenia

FIA poinformowała zespoły F1, że korzystanie ze sztuczki, dzięki której układ hamulcowy reagował na temperaturę i poprawiał chłodzenie podczas wyścigu, jest nielegalne.
Magazyn Autosport poinformował, że Red Bull poprosił przed GP Abu Zabi o doprecyzowanie przepisów związanych z użyciem urządzeń wykorzystujących energię cieplną w kanałach chłodzenia hamulców.
Austriacka ekipa stwierdziła, że użycie bimetalowego paska, który zmieniałby kształt kanału chłodzenia hamulców w zależności od temperatury materiału ciernego, lub siłownika termicznego, byłoby złamaniem przepisów.
W liście przesłanym do ciała zarządzającego sportem Red Bull argumentował:
Użycie takiej technologii poprzez wykorzystanie wspomnianych lub podobnych urządzeń wpłynęłoby na układ hamulcowy, w tym kanał powietrzny, bez bezpośredniego działania kierowcy, a także bez pełnej kontroli nad nim, co jest wymagane w Artykule 11.1.4. RBR uważa, że byłoby to naruszeniem tegorocznego Regulaminu Technicznego F1 i prosi o opinie w tej sprawie.
FIA, odpowiadając na wątpliwości Red Bulla, przesłała list do wszystkich zespołów, w którym stwierdziła, że korzystanie z takiego rozwiązania jest sprzeczne z regulaminem.
W naszej opinii ruch bimetalu lub siłownika termicznego w obrębie kanału chłodzenia hamulców odbywałby się bez bezpośredniej akcji kierowcy, dlatego uważamy, iż taki system byłby sprzeczny z Artykułem 11.1.4 Regulaminu Technicznego F1.
Działania mistrzowskiej ekipy mają wynikać z podejrzeń, że przynajmniej jedna z ekip korzysta z takiego rozwiązania, jednak dobrze poinformowane źródła w jednym z zespołów rywalizujących z Red Bullem ujawniły, że nigdy nie korzystali z takiego rozwiązania i zgadzają się, że byłoby to naruszenie zasad.
Źródło: autosport.com
KOMENTARZE