Timo Glock ósmym kierowcą BMW w DTM

Niemiec bardzo szybko znalazł angaż na ten sezon
25.01.1311:46
Paweł Zając
6711wyświetlenia

Dziś BMW potwierdziło, ze Timo Glock został ich ósmym kierowcą w sezonie 2013.

Niemiec testował w tym tygodniu samochód niemieckiego producenta po tym jak został zwolniony z ekipy Marussia. Jak widać obie strony były zadowolone z jazd Glocka w BMW M3, gdyż tuż po nich podpisano kontrakt na tegoroczne starty.

Dyrektor BMW Motorsport, Jens Marquardt, powiedział: Podczas swojej kariery Timo wiele razy pokazywał, że jest bardzo wartościowym kierowcą dla każdej z ekip, dzięki swoim umiejętnościom i otwartemu podejściu. Jego przybycie do naszego zespołu jest jeszcze bardziej wyjątkowe, gdyż powraca on do rodziny BMW po sześciu latach, kiedy to był naszym testerem w F1. Jestem przekonany, że Timo od razu odnajdzie się w DTM i da fanom sporo radości.

Glock przyznał, że jest bardzo zadowolony z podpisania kontraktu i liczy na walkę o zwycięstwa. Jestem bardzo podekscytowany tym, że ponownie będę reprezentował BMW i to w dodatku w tak dobrej serii jak DTM. Czas, który spędziłem w F1 był fantastyczny, jednak teraz znów chcę walczyć o wygrane z moimi starymi przyjaciółmi z BMW. Tak będę podchodził do startów w DTM. Wiem, iż muszę popracować nad kilkoma sprawami, jak i również jestem świadomy faktu, że nie wszyscy kierowcy F1 sobie poradzili w DTM. Dla mnie jednak jest to dodatkową motywacją.

BMW już wcześniej potwierdziło szóstkę swoich zeszłorocznych kierowców, do których dołączył także kierowca testowy - Marco Wittmann. Dzięki zakontraktowaniu Glocka, producent z Monachium jest pierwszym zespołem, który podał już pełny skład kierowców.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

17
bombka
25.01.2013 07:11
@MairJ23,oj uwierz mi że "debil"nie raz jest nie zastąpiony. [quote="MairJ23"]kazdy wie jak jest ale rozmiar tego typu praktyk w Polsce poraża w porownaniu do tego co sie tu dzieje[/quote] Na swoim podwórku zawsze widać więcej,tam gdzie jesteś może tego tak nie widzisz,ale uwierz mi że jest tak samo,to po prostu ludzka natura. Skończmy w końcu z robieniem w swoje gniazdo(nie twierdze że jest u nas idealnie,wręcz przeciwnie),ale wychwalając wszystko co zachodnie robimy z siebie właśnie takich [quote="MairJ23"]debili[/quote]
MairJ23
25.01.2013 06:52
nie mowie o nieskazitelnosci - kazdy wie jak jest ale rozmiar tego typu praktyk w Polsce poraża w porownaniu do tego co sie tu dzieje. Mam nadzieje ze jest o wiele lepiej niz kiedy ja wyjeżdżałem z Polski. Bardziej chodziło mi o to ze jak w gre wchodza miliony do zaplaty i miliony do zarobienia to sie debila nie zatrudnia, nieważne kogo on by znał.
bombka
25.01.2013 05:37
@MairJ23 to dałeś czadu,hehehe. Czy Ty naprawdę wierzysz w nieskazitelność moralną zachodu??? No proszę cię........
MairJ23
25.01.2013 04:55
@Simi sa ludzie co mysla caly czas po polsku mowiac o zachodzie i o wielkich biznesach.... NIKT ZADNEGO NIEUDACZNIKA NIE ZATRUDNI BO ON KOGOS ZNA !!!! W tym biznesie zatrudniani sa ludzie co cos potrafia.... albo ciagna za soba kase ale nawet w takim wypadku cos potrafia.... Nikt na zachodzienie zatrudnia "krewnych i znajomych królika" tylko ludzi odpowiednich na dane stanowisko.
Gregur
25.01.2013 01:51
Dobra wiadomość. Jeszcze jakby Robert mógł startować to by było ciekawie.
Kamikadze2000
25.01.2013 01:25
BMW stało się potęgą DTM - wreszcie znaleźli swoje miejsce... :) Samochód DTM to jednak zupełnie coś innego. Jedyne, co je łączy, to mocny docisk aero. Pozostałe aspekty, jak hamulce, przyspieszenie, jazda w zakrętach i ogólnie inny styl jazdy i konstrukcja pojazdu robią zasadniczą różnicę. Tak jak @mbg napisał - wiek robi różnice i im starszy kierowca, tym trudniej mu się przystosować. Wielu kierowców DTM było obiecującymi juniorami - Jamie Green, Alexandre Premat, Robert Wickens czy Roberto Merhi. Ciężko jest powiedzieć, jakby spisali się w F1, ale na pewno te nazwiska są znaczące dla historii juniorki w nowym wieku. :) @katinka - dr Mario Theissen stwierdził, że "samochodom DTM bliżej do GT, niż do tourning car". Za jego kadencji BMW nie miało zamiaru wchodzić do niemieckiej serii. Dużo w tym prawdy jest - porównując docisk pojazdów WTCC i pokrewnych z DTM, to jak porównywać bolid GP2 i F1. ;) Pzdr @Simi - do 40-stki spokojnie może tam śmigać. :)
mbg
25.01.2013 01:12
Karol24 można to także tłumaczyć tym, że Ci ludzie z F1 byli w wieku kiedy nauka jazdy jest trudniejsza (Frentzen,Alesi,R.Schumacher,Hakkinen,Schneider) a styl jazdy jest bez wątpienia conajmniej inny. W szczególności brakowało im regularności. Można też tłumaczyć tym że stawka DTM jest lepsza niż F1. Jest to śmiała teza ale kierowcy DTM tak samo jak F1 byli w większości liederami serii juniorskich tylko ich drogi w pewnym momencie się rozeszły.
Karol24
25.01.2013 12:55
Kolejny kierowca z F1 w DTM. Do tej pory ich rezultaty w DTM były albo bardzo słabe, albo przeciętne.
No70
25.01.2013 12:39
@Ralph1537 A co pokazał taki Kubica (pomijając aspekt związany z rehabilitacją po wydarzeniach A.D. 2011)? To wiedzą tylko sami zaangażowani. Czasy na testach nie mają wielkiego znaczenia, dlatego słusznie się ich w tym przypadku nie publikuje. Poza tym RK wciąż ma wybór i nie pali mu się do konkretnego kokpiitu. A rajdy nie są wcale takie złe wbrew niektórym.
mbg
25.01.2013 12:35
Świetna decyzja ze strony BMW i Timo. DTM się zbroi z roku na rok się rozwija. Może swojego czasu stanie się równym konkurentem F1. Łapanie dobrych wyrzutków, wspieranie młodych kierowców świezo wyjętych z serii juniorskich i przyszłe "romanse" z Super GT. Kiedyś DTM może na tym zyskać gdyby pojawił się jakiś kryzys w F1 może być ciekawie. Robert mógłby dołączyć do DTM. Miałby wielu kolegów z czasów "szkolnych" ;p po roku lub dwóch może jakiś awansik do F1 by dostał wrazie jakby Nico zachciało się Ferrari.
katinka
25.01.2013 12:22
No to BMW w DTM uzbrojone i w komplecie, więc liczę na kolejny udany sezon aut ze śmigiełkiem :) Ale się pospieszyli z tym kontraktem Glocka, jakby już dawno mieli dla niego coś przygotowane. Ciekawe jak Timo sobie poradzi w tym swoim pierwszym sezonie, ale nie liczę na jakieś fajerwerki na torze z jego strony, podobnie jak w F1. No a przypadek i jazda trzykrotnego mistrza WTCC pokazuje, że DTM nie jest chyba też dla każdego i potrzeba czasu na dostosowanie się do tych aut i wyścigów.
Simi
25.01.2013 12:11
A po trzecie piszesz takie farmazony, że nie chce się czytać. Nic nie pokazał? Rozumiem, że byłeś na tych testach? Bo z tego co mi wiadomo, to Glock zaimponował szefostwu i choćby dlatego dostał tą posadę.
nij0
25.01.2013 11:55
@Ralph1537 Robert cały czas jest w trakcie rehabilitacji, sprawdza czy "da radę". Przeciążenia itp. A po drugie zapomniałeś, że Glock jest Niemcem.
Rashad
25.01.2013 11:42
http://sokolimokiem.tv/?p=5637 Dobry wpis dotyczacy Timo.
Simi
25.01.2013 11:41
No i bardzo dobrze, że tak się stało. Nie było dla niego lepszej możliwej opcji. Powinien zostawić F1 daleko w tyle i na poważnie zacząć myśleć o jakichś sukcesach w DTM. Miejmy nadzieję, że nie skończy się zbyt szybko. Ma jeszcze czas na to, by trochę namieszać, zobaczymy jak szybko zacznie robić jakieś poważniejsze wyniki.
Ralph1537
25.01.2013 11:38
nie rozumiem tego, ten od tak zostal kierowca w dtm od tak mimo ze nie pokazal nic, a kubica musi jezdzic i jedzic i nic z tego nie wynika mimo ze dobrze mu idze
Sir Wolf
25.01.2013 11:01
Niemiec w końcu może mówić o zwycięstwach nie wywołując przy tym głupich uśmieszków.