Grupa Strategiczna za zmianami procedury startów deszczowych wyścigów

Po okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa rywalzacja rozpoczynałaby się z pól startowych.
28.07.1620:50
Nataniel Piórkowski
1187wyświetlenia


Grupa Strategiczna zgodziła się w czwartek na wprowadzenie od sezonu 2017 zmian w procedurze startowej wyścigów rozpoczynających się na mokrym torze za samochodem bezpieczeństwa.

Po krytyce obserwatorów i fanów rozczarowanych pierwszymi okrążeniami Grand Prix Wielkiej Brytanii, jakie zostały pokonane za samochodem bezpieczeństwa, władze sportu oceniały w czwartek możliwości dostosowania przepisów, tak by nie odbierały one fanom na trybunach i przed telewizorami możliwości doświadczenia emocji związanych z tradycyjnym rozpoczęciem zmagań z pól startowych.

Propozycja zmian w procedurze startowej została zaakceptowana przez menedżerów zespołów, a w czwartek ratyfikowana przez Grupę Strategiczną. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami plany zakładają, że po kilku okrążeniach pokonanych za samochodem bezpieczeństwa nie będzie dochodziło do lotnego startu, a kierowcy - jak ma to miejsce na suchym torze - ustawią się na swoich polach, gdzie zostanie przeprowadzone odliczanie czerwonymi światłami i tradycyjny początek rywalizacji.

Chociaż nie zostało to oficjalnie potwierdzone, wielce prawdopodobne jest, iż zawodnicy nie będą mieli możliwości zjechania na wymianę ogumienia przed startem "z miejsca". Każdy z nich będzie musiał pokonać co najmniej jedno okrążenie wyścigowe na oponach deszczowych.

Chociaż procedury startowe mają umocowanie w przepisach, pojawiły się sugestie, iż proponowane zmiany mogą zostać wprowadzone bez potrzeby wprowadzania poprawek w konkretnych artykułach. Jednakże jeśli FIA uzna to za stosowne, może zastosować standardową procedurę decyzyjną, obejmującą głosowanie w Komisji F1 i ratyfikację przez Światową Radę Sportu Motorowego.

Propozycja zakazu pracy przy bolidach w okresie wstrzymania wyścigu



Grupa Strategiczna prowadziła także rozmowy nad wprowadzeniem od kolejnego sezonu przepisu zakazującego pracy przy bolidach w okresie wstrzymania wyścigu czerwonymi flagami. Obostrzenia miałyby także obejmować możliwość wymiany ogumienia. Celem tych modyfikacji byłoby uniemożliwienie wykorzystywania przez kierowców i zespoły przewagi płynącej ze zdarzeń losowych.

KOMENTARZE

3
VJM02
29.07.2016 03:52
Już widzę ten start na suchym torze na full-wetach i chaos w pit-lane na 1 okrążeniu z połową kierowców poszkodowanych, bo mechanicy nie mogą obsłużyć dwóch bolidów na raz.
enstone
28.07.2016 10:13
chociaż coś, bo te lotne starty były kompromitujące, zwłaszcza jak połowa kierowców zjechała po przejściówki .....
lordfryta
28.07.2016 07:15
Takie zmiany zdecydowanie popieram. Będzie ciekawiej ;)