Informacja Pirelli po wyścigu o GP Rosji

Najpopularniejsza wśród kierowców okazała się strategia jednego postoju.
30.04.1718:42
Informacja prasowa
2031wyświetlenia


Soczi, 30 kwietnia 2017 - W Grand Prix Rosji swoje pierwsze zwycięstwo w karierze, po jeździe na jeden pit stop, wywalczył Valtteri Bottas z Mercedesa. Strategia pojedynczego zjazdu została zastosowana przez prawie wszystkich kierowców, jak to z reguły ma miejsce w Soczi. Fiński kierowca objął prowadzenie w pierwszym zakręcie, po starcie z trzeciego pola na ultramiękkich oponach. Zjechał po supermiękkie ogumienie przed swoim głównym rywalem, Sebastianem Vettelem z Ferrari. Niemiec zatrzymał się siedem okrążeń później i na świeżym ogumieniu dogonił Bottasa w końcówce wyścigu. Pierwsza ósemka zastosowała strategię ultramiękkie/supermiękkie.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Przebieg Grand Prix Rosji był zgodny z naszymi oczekiwaniami strategicznymi, mimo neutralizacji na początku oraz najwyższej temperatury podczas tego weekendu. U niektórych kierowców pojawiło się trochę pęcherzy na lewej przedniej oponie. To zjawisko, spowodowane długim Zakrętem 3, nie miało wpływu na osiągi. Gładka nawierzchnia oznaczała jazdę na jeden pit stop w przypadku większości zawodników, przy zgodnym z oczekiwaniami niskim poziomie degradacji. Zespoły podejmowały różne decyzje odnośnie momentu zjazdu na pit stop - zwłaszcza w przypadku Bottasa i Vettela, którzy zadbali o emocjonującą końcówkę.

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
SUPERMIĘKKA - Magnussen, Kwiat - 30
ULTRAMIĘKKA - Hulkenberg - 40

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Od strony strategicznej wyścig potoczył się zgodnie z oczekiwaniami. Naszym zdaniem najszybszą strategią był jeden pit stop, ze zmianą z mieszanki ultramiękkiej na supermiękką po 26. okrążeniu. Bottas zjechał na 27. okrążeniu, a Vettel pozostał na torze jeszcze przez siedem okrążeń. Wpływ na moment zjazdu miała neutralizacja, ogłoszona na początku wyścigu.