FIA zmieniła wytyczne dotyczące przypadków ścinania drugiego zakrętu

W instrukcji znalazł się zapis dotyczący sytuacji zmuszenia kierowcy do wyjazdu poza tor.
16.09.1713:44
Nataniel Piórkowski
1578wyświetlenia


Międzynarodowa Federacja Samochodowa zmieniła wytyczne dotyczące postępowania kierowców w przypadku ścięcia drugiego zakrętu toru Marina Bay.

Przed startem wyścigowego weekendu dyrektor zawodów - Charlie Whiting przekazał zespołom instrukcję nakazującą kierowcom omijanie biało-czerwonego bloku ustawionego na wysokości wierzchołka T3 po każdym ścięciu zakrętu numer dwa.

W dokumencie organu zarządzającego można było przeczytać: Każdy z kierowców, któremu nie uda się pokonać zakrętu numer dwa korzystając z toru, a który całkowicie ominie po prawej stronie pomarańczowy krawężnik, musi trzymać się po prawej stronie aż do przejazdu obok polistyrenowego bloku, powracając na tor na zewnętrznej wirażu numer trzy.

Po przeanalizowaniu sytuacji oraz zebraniu opinii kierowców podczas piątkowej odprawy, Whiting zmienił wytyczne, pozwalając na ignorowanie wspomnianego wcześniej polistyrenowego bloku w sytuacji zmuszenia zawodnika do wyjazdu poza tor. Każdy z kierowców, któremu nie uda się pokonać zakrętu numer dwa korzystając z toru, musi trzymać się po prawej stronie aż do przejazdu obok polistyrenowego bloku, o ile nie doszło do całkowicie oczywistego przypadku, w którym zawodnik został zmuszony do wyjazdu poza tor, przez co nie zyskał żadnej przewagi.