Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Aktualny kontrakt projektanta Red Bulla wygasa z końcem sezonu 2018
19.06.1810:53
Mateusz Szymkiewicz
3119wyświetlenia
Embed from Getty Images

Adrian Newey postanowił nie dementować spekulacji, jakoby mógł odejść do zespołu Renault.

W ostatnich dniach pojawiły się sygnały, jakoby stajnia z Enstone złożyła propozycję aktualnemu projektantowi Red Bulla, który m.in. stoi za czterema mistrzowskimi tytułami ekipy w latach 2010-2013. Spekulacje te mogą być o tyle wiarygodne, iż obecny kontrakt Newey'a wygasa z końcem sezonu 2018.

59-latek zapytany podczas wyścigu Le Mans o kwestię przejścia do Renault, odpowiedział: Wciąż pracuję z Red Bullem, a także w ramach naszego partnerstwa z Aston Martinem. Obecnie jestem na Le Mans z moim synem, który startuje dla SMP Racing i na tę chwilę nie mam nic więcej do powiedzenia.

KOMENTARZE

18
dulk
20.06.2018 01:25
bardziej mi chodzi o to czy te genialne aero bolidów to rzeczywiscie rodzi się w jego głowie czy może po prostu potrafi zbudować zespół w odpowiedni sposób i dopiero jest efekt zakładam że jednak zgrany zespół stanowi tu też krytyczny element - i jak Renault by go ewentualnie podkupiło to mogą na efekt synergii poczekać kilka lat zanim wszystko się "dotrze" a bez limitów budżetowych to mistrzostwo Neweya z Renault mogłoby nigdy nie nastąpić
viertolcia
20.06.2018 12:45
[quote="dulk"]też uważam że jeśli on rzeczywiście jest tak genialny jak się sądzi[/quote] Jego bolidy wygrały 10 mistrzostw konstruktorów, 10 mistrzostw kierowców, w trzech różnych teamach + 2 zwycięskie sezony w CART w latach 80tych. Myśle, ze akurat w przypadku Neweya jakies dywagacje czy faktycznie jest dobry sa nie na miejscu ;)
dulk
20.06.2018 12:08
f1 zawsze ma drugie dno :)
nickolas
20.06.2018 11:34
@dulk to już jest przesada. Jak idę z synem kibicować mu w jego zmaganiach, to nie rozmawiam o pracy. Koniec tematu. A tak zachowujemy się jak ba... kobiety - powiesz jej jedno, a ona szuka 2 dna ...i 3-ciego, nadinterpretuje i co gorsza wyciąga "jedynie słuszne" wnioski z tego mułu. Na końcu Ci wmówi, że tak właśnie myślisz, "i bez dyskusji, proszę"! ;-)
dulk
20.06.2018 11:28
[quote="viertolcia"]biorac pod uwagę, ze Newey jest wręcz "gwarantem" najlepszego nadwozia dziwie się, ze nie ma pensji w okolichach Ham/Vet/Alo[/quote] jeszcze nie ma - właśnie negocjuje czego dowodem jest brak "dementi" też uważam że jeśli on rzeczywiście jest tak genialny jak się sądzi to i 30-40baniek warto mu płacić - choćby po to by nie wspierał konkurencji a jak by przeszedł do Renault to naprawdę odchudzi im portfel czyżby Renault chciało wskoczyć do grupy teamów z budżetem 300 baniek?
viertolcia
20.06.2018 09:11
[quote="dulk"]ponoć w RB zarabia 10 baniek (chyba nawet tu był news że Ferrari mu dawało 20 i się nie zgodził) i ma pełną swobodę więc ciężko to przebić[/quote] W swojej książce (która polecam przy każdej okazji, bo jest to chyba najlepsza pozycja o F1 jaką czytałem) napisał, ze RedBull koniec końców dorównał swoja ofertą Ferrari i dorzucił jeszcze projekt hypecara z AM. Oczywiście kwoty żadnej nei podał, ale te 20mln € przewinęło się na paru portalach, wiec coś w tym musi być. Też uważam, ze jego pensja bardziej oscyluje wokół 20 niż 10mln € (tym bardziej, że za 10mln podobno zaczynał w RB w 2006). Choc biorac pod uwagę, ze Newey jest wręcz "gwarantem" najlepszego nadwozia dziwie się, ze nie ma pensji w okolichach Ham/Vet/Alo :)
the flying finn
20.06.2018 08:23
@bartoszcze i właśnie kluczowej sprawy Pan tutaj dotykasz. Jak Newey odchodził z McL to głośno mówiono o tym że jest znudzony, że potrzebuje nowych wyzwań, że RBR je gwarantuje, ponadto RBR nie miał przeciwwskazań dla zaangażowania Neweya w inne projekty, rzeczywiście równolegle projektował jachty. Jeśli Renault zaproponuje Neweyowi coś nowego, to kto wie co się wydarzy... Zresztą, sam zgrabnie nie potwierdza i nie zaprzecza.
dulk
20.06.2018 07:17
[quote="marvin"]Pytanie brzmi, czy Renault będzie potrafiło wyłożyć odpowiedni hajs :) A Newey nie weźmie mniej niż parę milionów $.[/quote] ponoć w RB zarabia 10 baniek (chyba nawet tu był news że Ferrari mu dawało 20 i się nie zgodził) i ma pełną swobodę więc ciężko to przebić a skoro nie dementuje to zapowiada się dla niego podwyżka w RB - ot subtelny sposób ponownego sprawdzenia ile RB jest skłonny mu zapłacić skoro niby jest najlepszy
al_bundy_tm
20.06.2018 06:24
[quote="marios76"]Zabrac im szefa aero, zabrac silnik i jest na pewno oczko wyzej ;) A jeszcze jakby Ricciardo z nim poszedł w pakiecie To fiu fiu...[/quote]Jestem na TAK! Jeśli Kimi przedłuży kontrakt, to RIC by się skusił na przejście do Renault WRAZ z Neweyem. Ten lubi wyzwania, a zostać najlepszym konstruktorem F1 w historii to ciekawa perspektywa. A Renault chce wrócić do wygrywania tytułów, osobiście wolałbym bić się o tytuł razem z Ricciardo, niż wracać do pięknej, choć bolesnej dla mnie przeszłości Alonso z Renault.
buran
19.06.2018 11:23
@rolnik sam w dolinie Nowe przepisy WEC zakładają, że zyski z rozwoju aerodynamiki będą ograniczone. FIA i ACO mają sprawdzać samochody (np. w tunelu aerodynamicznym), czy ilość punktów docisku i oporu mieści się w regulaminowych ramach (w zeszłym tygodniu na motorsporcie o tym pisali). Tak więc z tymi wyzwaniami w WEC to różnie może być.
bartoszcze
19.06.2018 05:34
@marvin Hajs dla Neweya to żaden problem, pytanie czy Renault ma coś, czym mogłoby Neweya zaciekawić. Ostatnio projektował jachty i samochody drogowe, bo bolidy F1 go nudziły :) Ale gdyby - łącząc wątki - równolegle pracował nad nieistniejącym jeszcze projektem Renault LMP1...
rolnik sam w dolinie
19.06.2018 02:45
Pewnie trochę mnie poniesie fantazja (ale na tej stronie limity są ustawione dosyć wysoko) ale dziwi mnie, ze nikt jeszcze nie próbował łączyć Neweya z nowymi przepisami nazwijmy to LMP1 w WEC. Te przepisy wydają się być na tyle otwarte, ze człowiek pokroju Neweya mógłby roznieść wszystkich. Ograniczenie budżetu może go trochę limitować, ale wg. mnie to byłaby jego kolejna przewaga nad konkurencją.
marios76
19.06.2018 12:46
@marvin Pytanie czy bedzie chcial zmienic zespół- na obecna chwile Renault jest na tyle za Red Bullem, ze ŻADEN kierowca tej roznicy nie zniweluje. Trzeba konkretnych dzialan w obszarach bolidu i aerodynamiki, zwazywszy, ze RB jest zdolny do zwycięstw, a Renault nie moze marzyc o pojedynczym podium. Tu bym sie nie zastanawial, bo braki maja duzo wieksze niz strata mocy silnika do Mercedesa czy Ferrari. Pare milionów? Raczej dwucyfrowa suma ;) Nie wiem ile dostaje w RB ale w dzisiejszym swiecie jest nierealne zmieniac prace na... nizej płatna, bedac u szczytu możliwości. ;)
marvin
19.06.2018 11:33
Pytanie brzmi, czy Renault będzie potrafiło wyłożyć odpowiedni hajs :) A Newey nie weźmie mniej niż parę milionów $.
viertolcia
19.06.2018 11:05
@Pavlos Le Paul Jak odchodził do RB (zespołu drugiego końca stawki) z McLarena to też było trudno uwierzyć, a jednak sie stało :)
Pavlos Le Paul
19.06.2018 10:55
Aż mi się nie chce wierzyć by do tego doszło.
agentwrogiegoukladu
19.06.2018 09:39
Red Bull z Hondą na pokładzie i bez Neweya? Byłoby to ryzykowne wejście w nowy sezon dla RB.
marios76
19.06.2018 09:28
Szeroooko! Czyzby Renault , w koncu sobie zdalo sprawe, ze z obecnymi ludzmi raczej Red Bulla nie dogonia? Zabrac im szefa aero, zabrac silnik i jest na pewno oczko wyzej ;) A jeszcze jakby Ricciardo z nim poszedłw pakiecie To fiu fiu...