Hamilton z najlepszym czasem w 1. treningu na Silverstone

Na trzecim miejscu poranne jazdy ukończył Vettel ze stratą 0,5s do lidera tabeli.
06.07.1812:30
Nataniel Piórkowski
5169wyświetlenia
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Za nim znaleźli się Valtteri Bottas i Sebastian Vettel.

Tor Silverstone przywitał kierowców wyśmienitą pogodą. Na trybunach od samego początku sesji znajdowało się wielu kibiców, wspierających głównie Lewisa Hamiltona. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił jednak nie kierowca ze Stevenage, a Marcus Ericsson. Wiele zespołów testowało nowe rozwiązania aerodynamiczne. Ferrari sprawdzało zmodyfikowaną podłogę i tylne skrzydło w specyfikacji o niskim docisku. Force India miało do dyspozycji pierwsze duże poprawki aerodynamiczne. Stajnie Mercedesa i Toro Rosso eksperymentowały z kolei w obszarze lusterek.

Po nieco ponad dziesięciu minutach Max Verstappen ukończył pomiarowe okrążenie notując wynik 1:30,863s. Na kolejnym kółku Holender poprawił się na 1:30,009. Oprócz niego jedynymi kierowcami mającymi na swoim koncie rezultaty byli Pierre Gasly i Brendon Hartley z Toro Rosso. Po kilku minutach do pracy na torze przystąpili zawodnicy Ferrari. Raikkonen wskoczył na P2, tracąc 0,4s do Verstappena. Wtedy to w pierwszym i trzecim sektorze pojawiły się żółte flagi. Winnym ich wywieszenia okazał się Siergiej Sirotkin, który wpadł w żwirową pułapkę przejeżdżając przedostatni zakręt. Rosjanin stracił kontrolę nad swoim Williamsem po wyprzedzeniu wolno jadącego bolidu rywala.

Verstappen stopniowo podkręcał tempo i po 25 minutach od rozpoczęcia zajęć przy jego nazwisku widniał już czas 1:29,469s. W użyciu znajdowały się wszystkie dostępne w ten weekend mieszanki ogumienia. Niektórzy kierowcy rozpoczynali realizację programu na twardych oponach (Ricciardo, Ocon, Grosjean), a inni jak Sainz, Vandoorne czy Hartley od razu wyjeżdżali na tor z "żółtymi" Pirelli PZero. Bliżej końca pierwszych trzydziestu minut sesji Sebastian Vettel został nowym liderem klasyfikacji, legitymując się osiągnięciem 1:29,244s. Niemiec miał w swoim bolidzie pośrednią mieszankę.

Takie same opony wykorzystywali kierowcy Mercedesa. Hamilton znajdował się na piątym miejscu i tracił pół sekundy do swego rywala w walce o mistrzowski tytuł. Brytyjczyk nie był pod wrażeniem nowej nawierzchni Silverstone: "To najbardziej wyboisty tor po jakim jeździłem" - powiedział w rozmowie z inżynierem. Krótko po tym lider Mercedesa uzyskał wynik o trzy dziesiętne części sekundy lepszy od Vettela (1:29,908s).

Kontrowersje wzbudziła po raz kolejny zupełnie nieprzemyślana i nieodpowiedzialna jazda Kevina Magnussena, który dwukrotnie był bliski doprowadzenia do kontaktu z McLarenem MCL33 Alonso. Hiszpan poprosił o interwencję sędziów. Po czterdziestu minutach zespoły musiały oddać pierwsze komplety opon Pirelli. Stąd też doszło do krótkiej przerwy w akcji na torze. Drugi stint tego poranka pokonywał jedynie Gasly. Dziesięć minut przed godziną jedenastą czasu lokalnego Bottas opuścił pit lane na miękkich oponach po czym ustanowił nowy rekord sesji: 1:28,143s. Był to czas o sekundę lepszy od wyniku FP1 z ubiegłego roku. Hamilton szybko odpowiedział rezultatem o 0,010s gorszym. Bottas zszedł jednak na 1:27,854s.

Romain Grosjean awansował na piąte miejsce, ale tuż po tym rozbił swój bolid pokonując pierwszy zakręt. Francuz raportował swojemu zespołowi, że po najechaniu na nierówność nie był w stanie zamknąć DRS zbliżając do T1. Haas uderzył w barierę co doprowadziło do solidnych uszkodzeń zawieszenia. Zarządzono wirtualną neutralizację. Pomimo mocnego tempa Hamilton nie był zadowolony z wyczucia bolidu i postanowił pozostać na torze. Na około 20 minut przed końcem treningu rezultatu okrążenia wciąż nie miał ustanowionego Fernando Alonso.

Tymczasem Hamilton dał powód do zadowolenia swoi wiernym kibicom: pokonał kółko w tempie 1:27,487s, uzyskując 0,4-sekundową przewagę nad Bottasem. Trzeci Vettel tracił do lidera tabeli nieco ponad pół sekundy. Czwarty był Ricciardo, piąty Verstappen. Początek weekendu nie układał się za to po myśli Renault: Sainz piętnasty, Hulkenberg siedemnasty. Ciekawie przedstawiała się forma Williamsa: Stroll plasował się na dziesiątym miejscu, podczas gdy nazwisko Sirotkina znajdowało się w dole drugiej dziesiątki. Z dobrej strony prezentował się Sauber: Ericsoon był jedenasty, Leclerc trzynasty.

Drobny problem przytrafił się Raikkonenowi, który obrócił swój bolid pokonując zakręt Brooklands. Fin wyjechał na trawiaste pobocze, ale po chwili powrócił do pracy na torze. Na piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Alonso nadal nie miał na koncie pomiarowego kółka. Wiadomo było jednak, że kierowca z Oviedo i Magnussen spotkają się z sędziami w celu omówienia wcześniejszego incydentu związanego z niebezpieczną jazdą.

Alonso pokonał w końcu szybkie okrążenie i przesunął się na piętnastą pozycję. Co ciekawe kierowcy Renault nie byli w stanie poprawić swoich rezultatów na miękkich oponach. Pięć minut przed końcem sesji Verstappen został poproszony o zatrzymanie bolidu na prostej startowej i unikanie zmiany biegów. Chwilę wcześniej zwycięzca ostatniego wyścigu w Austrii poinformował o problemie ze skrzynią biegów.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lewis Hamilton (44)Mercedes W09 EQ Power+1:27,48724
2Valtteri Bottas (77)Mercedes W09 EQ Power+1:27,8540,3670,36727
3Sebastian Vettel (5)Ferrari SF71H1:27,9980,5110,14422
4Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB141:28,1440,6570,14630
5Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF71H1:28,2180,7310,07424
6Max Verstappen (33)Red Bull RB141:28,3250,8380,10724
7Romain Grosjean (8)Haas VF-181:29,3521,8651,02712
8Sergio Perez (11)Force India VJM111:29,8122,3250,46023
9Esteban Ocon (31)Force India VJM111:29,8152,3280,00324
10Lance Stroll (18)Williams FW411:29,8782,3910,06325
11Marcus Ericsson (9)Sauber C371:29,9422,4550,06425
12Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR131:30,0042,5170,06231
13Charles Leclerc (16)Sauber C371:30,0272,5400,02327
14Kevin Magnussen (20)Haas VF-181:30,0652,5780,03820
15Fernando Alonso (14)McLaren MCL331:30,3222,8350,25719
16Carlos Sainz (55)Renault R.S.181:30,3582,8710,03622
17Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL331:30,4162,9290,05825
18Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.181:30,7013,2140,28518
19Brendon Hartley (28)Toro Rosso STR131:30,7493,2620,04831
20Siergiej Sirotkin (35)Williams FW411:31,0173,5300,26822
107% najlepszego czasu: 1:33,611

KOMENTARZE

11
Player1
06.07.2018 03:28
@up W tym sezonie RAI zgłaszał przez radio problem z DRS (nie pamiętam, w którym wyścigu) i inżynier poradził mu, żeby włączał ręcznie, więc pewna automatyzacja jest. Mniejsza o oto. Mój błąd. GRO przyznał, że na wyboju palec mu się omsknął i nie wyłączył systemu.
maciejas512
06.07.2018 12:47
@Player1 Co ty gadasz. Jak wciśniesz hamulec, ba jak puścisz gaz to się zamyka. Była mowa o tym ostatnio.
koszal
06.07.2018 12:31
[quote="Player1"][/quote] jaki zautomatyzowany? otwierany jest na przycisk i zamykany na przycisk badz wcisniecie hamulca
bartoszcze
06.07.2018 12:29
Czekam kto pierwszy przejedzie Eau Rouge z otwartym DRS ;)
Player1
06.07.2018 12:15
@up Miał wysiąść i popchnąć. DRS jest zautomatyzowany i otwiera się tylko w wyznaczonych strefach. Tyko w pierwszym roku był obsługiwany ręcznie ponieważ można było go używać na całym torze.
marios76
06.07.2018 12:00
@Player1 To dlaczego nie zamknął, ja mialem to zrbic za niego? :)
maciejas512
06.07.2018 11:59
@Player1 ayfkm? Przecież to od niego zależało czy wejść w zakręt z DRSem czy nie. Jak widać znowu popełnił błędną decyzję. Grosjean powoli lepszy niż Maldonado :D Naprawdę to nie żart. Sezon 2012 i 2018 to perełki w wykonaniu Romaina.
Player1
06.07.2018 11:42
@JuJu @marios76 Zanim kogoś skrytykujecie, sprawdźcie proszę co się stało. GRO wszedł w zakręt z otwartym DRS. widać to na powtórkach.
modlicha
06.07.2018 11:19
Robert mógłby złożyć jakąś kurtuazyjną wizytę w motorhome Haasa, ot niby pogadać, powygłupiać się, poklepać po ramieniu.... ;)
marios76
06.07.2018 11:17
@JuJu_Hound Dwa najwieksze problemy zespolu Hass to kierowcy. Choc przyznam, ze Magnussej nieco sie po zeszlym sezonie ogarnął, to jednak Grosjean gorzej niz zoltodziob. I niby ma komfort, to jednak sadze, ze miarke u Steinera przebral. Ten zespol zasluguje na konkretnego kierowce, tuz zza samego topu. Potencjal ma na pewno.
JuJu_Hound
06.07.2018 10:53
Coś niesamowitego co ten Grosjean wyprawia w tym sezonie. Rozumiem ze placi juz z wlasnej kieszeni za szkody?