Pomysł rozszerzenia kwalifikacji o Q4 nie znalazł poparcia zespołów

Liberty Media proponuje wprowadzenie dodatkowego segmentu czasówki od sezonu 2019
04.10.1809:44
Mateusz Szymkiewicz
1396wyświetlenia
Embed from Getty Images

Propozycja rozszerzenia kwalifikacji o Q4 od sezonu 2019 nie znalazła poparcia wśród ekip środka stawki.

Od nadchodzących zmagań Liberty Media zamierza wprowadzić czasówkę z dodatkowym segmentem, chcąc w ten sposób zaostrzyć rywalizację o pozycje startowe do wyścigu. Według propozycji, Q4 trwałoby przez dziesięć minut, a walka o pole position rozstrzygałaby się między ośmioma kierowcami.

W przypadku Q1, Q2 oraz Q3 czas miałby zostać drastycznie skrócony, co wpłynęłoby na ilość przejazdów oraz wyeliminowanie marginesu błędu. Jak informuje Auto Motor und Sport, z tego powodu nowa propozycja władz Formuły 1 spotkała się ze sprzeciwem ekip środka stawki, które są przekonane, iż nowy format będzie dla nich niekorzystny.

To będzie pomocne tylko dla dużych zespołów. Najmniejsi potrzebują czas na co najmniej dwie próby w każdym segmencie - powiedział Beat Zehnder, menedżer ekipy Sauber.

Z kolei dyrektor ds. sportowych Formuły 1 - Ross Brawn, liczy na wypracowanie kompromisu. Mimo, że nie udało nam się jeszcze dojść do porozumienia, to cały czas prowadzimy dyskusję. Mamy nadzieję, iż ta sprawa będzie rozwojowa.

KOMENTARZE

7
marios76
05.10.2018 02:10
@Mariusz Od lat, to Red Bull staje na podium kilka razy wiecej w sezonie, niz ekipy z drugiej ligi, gdzie go umiesciles; ba wygrywa wyscigi czy startuje z PP! Absolutnie wiec sie nie zgadzam i jak juz robimy jakis podzial klas, to top stanowia 3 zespoly Ferr, Merc i RB. 2 liga to obecnie Ren, FI i Haas- ktore to zespoly dosc regularnie wchodza do Q3 lub punktuja dwoma zespolami, Reszta to trzecia liga- pokazuja to punkty. @F1V0 Tym razem zupelnie bez sensu... skoro tak dokladnie liczysz punkty, to jakim cudem McLaren ktory zdobywa ponad 90% punktow wskazanych zespolow 2 ligi jest w 3 lidze, gdzie Williams ma tylko 1/3 punktow McLarena? Patrzcie Panowie, na klasyfikacje sezonu, a nie aktualna forme w kilku wyscigach, bo mk wycodzi, ze w ostatnich czterech, to TR wypada gorzej niz Mc Laren, Sauber, czy nawet Williams :) A drugoligowy Red Bull, ma niemal tyle samo punktow co Ren, Haas, FI, TR, McL, Sau, i Wil razem wziete... :/ Statystka pokazuje, bez wzgledu na jednorazowe strzaly czy awarie/zdarzenia, ze faktyczny podzial mozliwy jest na 3 ligi (oczywiscie umowne) gdzie pierwzza tworza Ferr Merc i RB, druga FI, Haas i Ren, pozosale mimo aspiracji tworza lige trzecia. Niby sa blisko, ale w McLarenie chyba tylko geniusz Alonso, w Sauberze Leclerca i w TR Gasly'ego powoduja ze sa pretendentami do drugiej. Warto aazaczyc, ze gdybysmy chcieli to nieco naciagnac, to tylko Williams powinien tworzyc trzecia lige ;) Zycze udanych przemyslen.
ymru
04.10.2018 10:58
W tej 3-ciej lidze to już Williams jest osamotniony ewidentnie. Sauber systematycznie zwyżkuje i widać, że współpraca pod szyldem AR im służy. A to, co wyprawia Leclerc to już w ogóle. Verstapen przy nim to cienias, jak się okazuje.
F1V0
04.10.2018 09:44
@Mariusz Jeśli już to w trzeciej jest Williams i McLaren. Sauber w rękach Leclerca tak źle nie wypada. Z ostatnich 6 wyścigów: Toro Rosso 11 punktów Sauber 11 punktów McLaren 10 punktów Williams 3 punkty
Mariusz
04.10.2018 09:39
Merdeces, pomyliłem się, to oczywiste.
mbwrobel
04.10.2018 09:24
[quote="Mariusz"]Aktualnie w pierwszej jest Ferrari i Williams, trzecią tworzą Sauber i Williams[/quote] O, to są dwa teamy Williamsa? Do tego w dwóch ligach...
Mariusz
04.10.2018 09:06
W F1 od lat istnieje podział na 3 ligi. Aktualnie w pierwszej jest Ferrari i Williams, trzecią tworzą Sauber i Williams, a druga to wszystkie pozostałe ekipy. Dodatkowa sesja kwalifikacyjna podzieliłaby drugą ligę na dwie kolejne. Nikt nie chce być "gorszy od średniaków" czy "najlepszym wśród najsłabszych".
marios76
04.10.2018 08:24
Dla 3 najlepszych ekip nie zmienilo by sie nic, dla czwartej i dalej byla by walka nie o szybkosc, a niepopelnienie bledu... ciesze sie, ze zespoly na to nie pozwola.