Piastri zwycięzcą emocjonującego wieczornego sprintu F2 (akt.)

Świeższe opony pozwoliły Australijczykowi na udany atak na Zhou w samej końcówce.
27.03.2119:24
Maciej Wróbel
1555wyświetlenia
Embed from Getty Images

Oscar Piastri zwyciężył w obfitującym w manewry wyprzedzania drugim sprincie Formuły 2 w Bahrajnie. Tuż za Australijczykiem finiszowali Zhou i Daruvala. Kluczem do zwycięstwa juniora Alpine był postój podczas neutralizacji spowodowanej kolizją Felipe Drugovicha ze zwycięzcą pierwszego wyścigu, Liamem Lawsonem.

Ruszający z pierwszej linii Juri Vips i Lirim Zendeli obronili swoje pozycje, jednak za ich plecami doszło w pierwszym zakręcie do niemałego zamieszania - w startującego z 3. pozycji Dana Ticktuma uderzył Robert Szwarcman, przez co obaj kierowcy przedwcześnie wycofali się z rywalizacji, a na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

Neutralizacja zakończyła się po czterech kółkach. Po restarcie od razu dobre tempo zaczął prezentować Guanyu Zhou, który w przeciągu dwóch okrążeń uporał się z Zendelim i Vipsem i objął prowadzenie. Wkrótce Zendeli wypadł z pierwszej trójki po tym, jak wyprzedził go Liam Lawson, który zaliczył udany początek wyścigu po starcie z dziesiątego pola.

Na początku szóstego okrążenia szczęścia w walce z Zendelim spróbował również Christian Lundgaard. Między kierowcami doszło jednak do kontaktu, czego wynikiem była pęknięta opona u Niemca, który spadł na koniec stawki. W międzyczasie Zhou zaczął powiększać przewagę nad Vipsem, za którym bardzo blisko znajdowali się Lawson i Drugovich.

Na półmetku rywalizacji Zhou miał około dwie sekundy przewagi nad Vipsem. Na kolejnych pozycjach podróżowali Lawson, Drugovich, Lundgaard, Armstrong, Piastri i Viscaal. Tego ostatniego wkrótce zdołał wyprzedzić Pourchaire, a na trzynastym okrążeniu miejscami zamienili się Armstrong i Piastri.

Wkrótce, na 14. kółku, sędziowie potwierdzili przyznanie dziesięciu sekund kary Christianowi Lundgaardowi za spowodowanie kolizji z Lirimem Zendelim. Dla kierowcy MP Motorsport było to marne pocieszenie, jako iż w tym samym momencie ostatecznie wycofał się on z rywalizacji.

Lawson zaczął tracić dystans do Vipsa, co zamierzali wykorzystać jadący za nim Drugovich i Lundgaard. Na 15. okrążeniu cała trójka zrównała się ze sobą na wyjściu z 3. zakrętu. Po chwili świetnym manewrem w zakręcie numer 4 popisał się mający karę na koncie Lundgaard, który wyprzedził obu rywali. Pomiędzy Lawsonem i Drugovichem doszło jednak chwilę później do kolizji, która zakończyła wyścig tego pierwszego.

Konieczna była drugi wyjazd samochodu bezpieczeństwa, co postanowił wykorzystać zespół Hitecha, ściągając jadącego na drugim miejscu Juriego Vipsa po świeży komplet miękkich opon. Z Estończyka przykład wzięli wkrótce między innymi Lundgaard, Daruvala, Pourchaire i kilka okrążeń później także Piastri.

Na siedemnastym okrążeniu kierowcy powrócili do rywalizacji. Prowadził wciąż Zhou, za którego plecami plasowali się Drugovich, Armstrong i Viscaal. Cała trójka nie zmieniała jednak opon i była bezsilna wobec piątego wówczas Vipsa, a także Oscara Piastriego, którzy bardzo szybko odzyskali stracone podczas postoju pozycje i wkrótce znaleźli się tuż za liderującym Guanyu Zhou.

Na trzy kółka przed końcem Vips tracił już niecałą sekundę do Zhou, jednak zamieszanie wywołał Alessio Deledda, który zatrzymał swój bolid w trzecim zakręcie i wywołał wirtualny samochód bezpieczeństwa. Po jednym okrążeniu doszło do restartu, a Vips i Piastri mogli wrócić do walki z kierowcą UNI-Virtuosi.

Pogoń Vipsa została jednak na 22. okrążeniu brutalnie zakończona przez problemy z samochodem - kierowca Hitecha bardzo zwolnił w 11. zakręcie, przez co stracił pozycję na rzecz Piastriego i Lundgaarda, a potem zaczął spadać w głąb stawki. Na dramacie Estończyka skorzystał Piastri, który na prostej startowej odebrał prowadzenie zmagającemu się z coraz większym zużyciem opon Zhou. Chińczyka zdołał wyprzedzić również Lundgaard, jednak ten na swoim koncie miał karę czasową.

Piastri wpadł na metę jako pierwszy z przewagą 1,3 sekundy nad Zhou i po raz drugi z rzędu w tym sezonie ze zwycięstwa w F2 cieszył się debiutant. Podium uzupełnił Daruvala, a na kolejnych punktowanych pozycjach finiszowali Verschoor, Pourchaire, Beckmann, Sato i Nannini. Dziesięciosekundowa kara wypchnęła Lundgaarda tuż za punktowaną strefę, na dziewiąte miejsce.

Po dwóch wyścigach liderem klasyfikacji jest Jehan Daruvala, który oba dzisiejsze wyścigi ukończył na podium. Jedno oczko straty do Hindusa ma Oscar Piastri, a czołową trójkę uzupełnia Guanyu Zhou, który do jutrzejszego, głównego wyścigu wyruszy z pole position.

Aktualizacja: Sędziowie orzekli, iż Christian Lundgaard odbył swoją karę czasową podczas postoju w boksach - z tego względu Duńczyk utrzymał wywalczoną na torze drugą pozycję. Wobec takiego werdyktu sędziów Guanyu Zhou spada na trzecią pozycję, a poza podium wypada Jehan Daruvala. Z punktowanej strefy wypadł z kolei Matteo Nannini.

Utrzymanie drugiej pozycji w wieczornym sprincie przez Lundgaarda oznacza również zmiany w klasyfikacji generalnej. Liderem został Oscar Piastri, który o punkt wyprzedza Jehana Daruvalę. Na trzeciej pozycji ex aequo plasują się Lundgaard i Zhou, a czołową piątkę uzupełnia Lawson.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Oscar Piastri (2)Dallara F2 2018230h46m19,61015
2Christian Lundgaard (9)Dallara F2 201823+0:00,77412
3Guanyu Zhou (3)Dallara F2 201823+0:02,07610
4Jehan Daruvala (6)Dallara F2 201823+0:02,4948
5Richard Verschoor (11)Dallara F2 201823+0:02,9666
6Theo Pourchaire (10)Dallara F2 201823+0:03,7594
7David Beckmann (14)Dallara F2 201823+0:06,3872
8Marino Sato (25)Dallara F2 201823+0:08,0961
9Matteo Nannini (22)Dallara F2 201823+0:09,733
10Marcus Armstrong (17)Dallara F2 201823+0:12,180
11Guilherme Samaia (15)Dallara F2 201823+0:12,442
12Bent Viscaal (24)Dallara F2 201823+0:16,744
13Gianluca Petecof (20)Dallara F2 201823+0:16,744
14Felipe Drugovich (4)Dallara F2 201823+0:24,547
15Roy Nissany (16)Dallara F2 201823+0:27,471
16Jüri Vips (8)Dallara F2 201823+0:36,980
17Ralph Boschung (21)Dallara F2 201823+0:48,466
Niesklasyfikowani
18Alessio Deledda (23)Dallara F2 201819
19Liam Lawson (7)Dallara F2 201814
20Lirim Zendeli (12)Dallara F2 201812
21Dan Ticktum (5)Dallara F2 20180
22Robert Szwarcman (1)Dallara F2 20180
Najszybsze okrażenie: Ralph Boschung - 1:45,507 na 21 okrążeniu