Bottas kończy piątek na Hungaroringu z najlepszym czasem
Drugi Hamilton z minimalną stratą, trzeci Verstappen walczący z podsterownością.
30.07.2116:02
3372wyświetlenia
Embed from Getty Images
Valtteri Bottas zakończył piątkowe jazdy na Hungaroringu z najlepszym czasem okrążenia. W drugim treningu pierwszą trójkę uzupełnili Hamilton (+0,027) oraz Verstappen (+0,298).
Pierwsze minuty treningu były bardzo pracowite, ponieważ na torze mieliśmy niemal całą stawkę. W garażu pozostał jedynie duet Red Bulla oraz Yuki Tsunoda z AlphaTauri, który pod koniec pierwszej sesji roztrzaskał swój bolid. Z kolei tabelę wyników otworzył Carlos Sainz, który okrążył Hungaroring na twardym zestawie w 1:21,084.
Po upływie dziesięciu minut liderem był Valtteri Bottas z czasem 1:18,376 na pośrednich oponach, natomiast pięć minut później Fin został przeskoczony przez partnera na identycznym zestawie. Lewis Hamilton podniósł poprzeczkę do 1:18,140, mając zapas 0,108 sekundy nad Bottasem i 0,213 nad Verstappenem.
Wkrótce do akcji wkroczyli zawodnicy na miękkich Pirelli. Pozycję lidera przejął Pierre Gasly z wynikiem 1:18,113, trzeci był Sebastian Vettel (+0,115), natomiast piąty jego partner z Astona Martina - Lance Stroll (+0,207). Na półmetku drugiego treningu najszybsze opony otrzymali zawodnicy Mercedesa i znów na czele pojawił się Valtteri Bottas (1:17,012) przed Lewisem Hamiltonem (+0,027).
Po dłuższej chwili do urzędujących mistrzów świata dołączył Max Verstappen, jednakże jego czas na ogumieniu z czerwonym paskiem wystarczył tylko na trzecie miejsce ze stratą 0,298 sekundy do Bottasa. Holender w komunikacie radiowym mocno narzekał na podsterowność Red Bulla RB16B.
Ostatnie dwadzieścia minut sesji stało pod znakiem symulacji wyścigu. Kierowcy tradycyjnie przeznaczyli końcówkę piątkowych jazd na okrążenia z wysokim poziomem paliwa. Tym samym nie doszło już do żadnych przetasowań i z najlepszym czasem utrzymał się na czele Valtteri Bottas. Za nim widnieją w tabeli Hamilton (+0,027), Verstappen (+0,298), Ocon (+0,747), Perez (+0,812), Gasly (+1,101), Alonso (+1,157), Vettel (+1,216), Norris (+1,301) oraz Stroll (+1,308).
W samej końcówce przejazd wykonał Yuki Tsunoda, którego AlphaTauri było naprawiane przez mechaników niemal cały drugi trening. Japończyk wykonał jedno mierzone kółko i z czasem 1:19,671 wbił się na siedemnaste miejsce.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 58°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho
Valtteri Bottas zakończył piątkowe jazdy na Hungaroringu z najlepszym czasem okrążenia. W drugim treningu pierwszą trójkę uzupełnili Hamilton (+0,027) oraz Verstappen (+0,298).
Pierwsze minuty treningu były bardzo pracowite, ponieważ na torze mieliśmy niemal całą stawkę. W garażu pozostał jedynie duet Red Bulla oraz Yuki Tsunoda z AlphaTauri, który pod koniec pierwszej sesji roztrzaskał swój bolid. Z kolei tabelę wyników otworzył Carlos Sainz, który okrążył Hungaroring na twardym zestawie w 1:21,084.
Po upływie dziesięciu minut liderem był Valtteri Bottas z czasem 1:18,376 na pośrednich oponach, natomiast pięć minut później Fin został przeskoczony przez partnera na identycznym zestawie. Lewis Hamilton podniósł poprzeczkę do 1:18,140, mając zapas 0,108 sekundy nad Bottasem i 0,213 nad Verstappenem.
Wkrótce do akcji wkroczyli zawodnicy na miękkich Pirelli. Pozycję lidera przejął Pierre Gasly z wynikiem 1:18,113, trzeci był Sebastian Vettel (+0,115), natomiast piąty jego partner z Astona Martina - Lance Stroll (+0,207). Na półmetku drugiego treningu najszybsze opony otrzymali zawodnicy Mercedesa i znów na czele pojawił się Valtteri Bottas (1:17,012) przed Lewisem Hamiltonem (+0,027).
Po dłuższej chwili do urzędujących mistrzów świata dołączył Max Verstappen, jednakże jego czas na ogumieniu z czerwonym paskiem wystarczył tylko na trzecie miejsce ze stratą 0,298 sekundy do Bottasa. Holender w komunikacie radiowym mocno narzekał na podsterowność Red Bulla RB16B.
Ostatnie dwadzieścia minut sesji stało pod znakiem symulacji wyścigu. Kierowcy tradycyjnie przeznaczyli końcówkę piątkowych jazd na okrążenia z wysokim poziomem paliwa. Tym samym nie doszło już do żadnych przetasowań i z najlepszym czasem utrzymał się na czele Valtteri Bottas. Za nim widnieją w tabeli Hamilton (+0,027), Verstappen (+0,298), Ocon (+0,747), Perez (+0,812), Gasly (+1,101), Alonso (+1,157), Vettel (+1,216), Norris (+1,301) oraz Stroll (+1,308).
W samej końcówce przejazd wykonał Yuki Tsunoda, którego AlphaTauri było naprawiane przez mechaników niemal cały drugi trening. Japończyk wykonał jedno mierzone kółko i z czasem 1:19,671 wbił się na siedemnaste miejsce.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 58°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:17,012 | 29 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:17,039 | 0,027 | 0,027 | 27 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:17,310 | 0,298 | 0,271 | 24 | |
4 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:17,759 | 0,747 | 0,449 | 29 | |
5 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:17,824 | 0,812 | 0,065 | 23 | |
6 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:18,113 | 1,101 | 0,289 | 31 | |
7 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:18,169 | 1,157 | 0,056 | 27 | |
8 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:18,228 | 1,216 | 0,059 | 31 | |
9 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:18,313 | 1,301 | 0,085 | 25 | |
10 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:18,320 | 1,308 | 0,007 | 30 | |
11 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:18,370 | 1,358 | 0,050 | 30 | |
12 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:18,441 | 1,429 | 0,071 | 32 | |
13 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:18,737 | 1,725 | 0,296 | 26 | |
14 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C41 | 1:19,277 | 2,265 | 0,540 | 21 | |
15 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:19,292 | 2,280 | 0,015 | 29 | |
16 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:19,479 | 2,467 | 0,187 | 30 | |
17 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:19,671 | 2,659 | 0,192 | 3 | |
18 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:19,817 | 2,805 | 0,146 | 29 | |
19 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:20,186 | 3,174 | 0,369 | 28 | |
20 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | 1:21,881 | 4,869 | 1,695 | 28 |
107% najlepszego czasu: 1:22,402