Hadjar wygrywa główny wyścig F2 w Melbourne

Trzeci na mecie Maloney powiększa przewagę w klasyfikacji. Hauger rozbija bolid.
24.03.2402:43
Maciej Wróbel
1023wyświetlenia


Isack Hadjar zwyciężył w głównych zmaganiach F2 na torze Albert Park. Junior Red Bulla wykorzystał zamieszanie związane z neutralizacją i pewnie zarządzał tempem w drugiej fazie rywalizacji, dowożąc do mety swoją upragnioną, pierwszą wygraną w serii. Tuż za kierowcą Camposa finiszowali Paul Aron i Zane Maloney.

Hauger, Antonelli i Verschoor świetnie wystartowali i utrzymali swoje pozycje na dojeździe do pierwszego zakrętu. Gorzej spisał się czwarty Maini, który spadł na szóstą pozycję, za Maloneya i Martiego. Jeszcze na pierwszym kółku pozycję lidera Haugerowi odebrał Antonelli. W tę walkę bezskutecznie próbował wmieszać się także Verschoor, co wykorzystał Maloney, wyprzedzając Holendra. Już na drugim kółku Hauger odzyskał jednak prowadzenie, wyprzedzając Antonellego w 11. zakręcie. Warto w tym miejscu podkreślić znakomite starty Bearmana i Martinsa, którzy zyskali odpowiednio po siedem i jedenaście miejsc względem ich pozycji z czasówki.

Hauger dość szybko zaczął narzekać na zużycie opon, co widoczne było w różnicach czasowych w tabeli. Norweg nie był w stanie odskoczyć od Antonellego i Maloneya, którzy znajdowali się w granicach jednej sekundy za kierowcą MP Motorsport. Na szóstym kółku błąd popełnił Maloney, który nie zmieścił się na torze na wyjściu z 12. zakrętu i stracił jedną pozycję na rzecz Kusha Mainiego. Hindus wkrótce podkręcił tempo, wyprzedził Antonellego i był już drugi.

Na siódmym kółku konieczne było z kolei wprowadzenie wirtualnej neutralizacji. Powodem była kolizja Zaka O'Sullivana z Joshuą Durksenem, w wyniku której ten drugi wypadł z toru i nie był w stanie powrócić już do rywalizacji. O'Sullivan, który już wcześniej otrzymał karę doliczenia dziesięciu sekund za uderzenie w Romana Stanka na początku wyścigu, wycofał się natomiast chwilę później, po zjeździe do alei serwisowej.

Wznowienie rywalizacji nastąpiło na 9. kółku. Maini, który realizował alternatywną strategię, był zdecydowanie najszybszy na torze i błyskawicznie uporał się z prowadzącym Haugerem, zostając już trzecim liderem wyścigu. Już pod koniec tego samego okrążenia do boksów zjechała cała grupa kierowców, którzy rozpoczęli zmagania na miękkim ogumieniu, a byli to: Hauger, Antonelli, Aron, Maloney, Verschoor, czy Martins. Prowadził teraz oczywiście Maini przed Hadjarem, Correą, Fittipaldim i Crawfordem.

Tuż po pierwszej turze postojów w boksach doszło do kolejnego, tym razem dużo poważniejszego zwrotu akcji: rozgrzewający pośrednie opony Dennis Hauger roztrzaskał bowiem samochód na wyjściu z szóstego zakrętu i tym samym zdobywca pole position - i jeden z pretendentów do tytułu - był poza wyścigiem. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a moment pełnej neutralizacji na postój wykorzystali m. in. Hadjar, Miyata i Villagomez. Ten pierwszy po swojej wizycie w boksach znalazł się przed Antonellim, będąc zatem najwyżej plasującym się kierowcą z zaliczonym postojem.

Safety car opuścił tor na 16. okrążeniu, a na czele znajdowała się grupa kierowców realizujących alternatywną strategię: Maini, Correa, Fittipaldi, Crawford, Stanek i Barnard. Siódmy natomiast był Hadjar przed Antonellim, Aronem i Miyatą. Maini i Correa zaliczyli dobry restart, co z kolei nie udało się Fittipaldiemu, który szybko spadł za Crawforda oraz Stanka, a po kolejnym kółku musiał uznać wyższość Isacka Hadjara. Maini tymczasem podkręcił tempo i zaczął oddalać się od drugiego Correi.

Pod kątem strategicznym, dla prowadzących Mainiego, Correi i Crawforda neutralizacja nadeszła zbyt wcześnie i w efekcie nie byli oni w stanie zbudować zbyt dużej przewagi nad resztą stawki, która dysponowała świeższym pośrednim ogumieniem. Na dziesięć kółek przed metą najszybszym kierowcą na torze został zaś Hadjar, który konsekwentnie redukował stratę do trzeciego Crawforda. Skutecznie przez stawkę przebijali się także Aron, Antonelli i Maloney - tercet ten na 24. kółku uporał się z Romanem Stankiem i Enzo Fittipaldim.

Ostatnie okrążenia miały dość spokojny przebieg i było niemal pewne, że do kolejnej neutralizacji już nie dojdzie. Maini, Crawford i Correa po odbyciu swoich obowiązkowych postojów wypadli z czołowej dziesiątki. Na prowadzeniu znalazł się zatem Hadjar, który miał niemal pięć sekund przewagi nad Paulem Aronem. Trzy sekundy za Estończykiem podążał Maloney i w takiej właśnie kolejności wspomniana trójka dojechała już do mety. Hadjar w najlepszy możliwy sposób powetował więc sobie utratę zwycięstwa w sobotnim sprincie, wygrywając wyścig główny.

Aron i Maloney uzupełnili pierwszą trójkę, a na kolejnych pozycjach finiszowali Antonelli, Miyata, Verschoor, Colapinto, Villagomez, Martins i Bearman, który wreszcie otwiera swój dorobek punktowy w sezonie 2024.

Klasyfikacje generalne

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Isack Hadjar (20)Dallara F2 2024330h56m42,11625
2Paul Aron (17)Dallara F2 202433+0:04,45418
3Zane Maloney (5)Dallara F2 202433+0:09,64915
4Andrea Kimi Antonelli (4)Dallara F2 202433+0:12,99012
5Ritomo Miyata (6)Dallara F2 202433+0:13,65210
6Richard Verschoor (22)Dallara F2 202433+0:18,0598
7Rafael Villagomez (15)Dallara F2 202433+0:23,6006
8Victor Martins (1)Dallara F2 202433+0:25,0804
9Oliver Bearman (3)Dallara F2 202433+0:29,4422
10Jak Crawford (7)Dallara F2 202433+0:31,1991
11Amaury Cordeel (16)Dallara F2 202433+0:33,841
12Kush Maini (9)Dallara F2 202433+0:34,041
13Josep Maria Marti (21)Dallara F2 202433+0:34,594
14Juan Manuel Correa (8)Dallara F2 202433+0:41,772
15Roman Stanek (23)Dallara F2 202433+0:58,194
16Taylor Barnard (25)Dallara F2 202433+0:59,319
17Enzo Fittipaldi (14)Dallara F2 202433+1:09,169
Niesklasyfikowani
18Dennis Hauger (11)Dallara F2 20249
19Gabriel Bortoleto (10)Dallara F2 20246
20Zak O'Sullivan (2)Dallara F2 20245
21Joshua Durksen (24)Dallara F2 20245
Zdyskwalifikowani
22Franco Colapinto (12)Dallara F2 202433
Pole position: Dennis Hauger - 1:28,694 (+2 pkt.)Najszybsze okrażenie: Jak Crawford - 1:30,961 na 33 okrążeniu (+1 pkt.)