McLareny na czele w pierwszym treningu na Hungaroringu

W dobrej formie prezentowało się rownież Ferrari.
01.08.2514:33
Łukasz Godula
1531wyświetlenia

W tym roku tor Hungaroring gości fanów Formuły 1 po sporej renowacji. Różnica jest naprawdę kolosalna i ciężko ją przeoczyć. Cieszy odświeżenie infrastruktury, jak również spore zainteresowanie rundą. Podobnym zainteresowaniem wykazali się kierowcy w kwestii wyjazdu na tor i już od pierwszym minut mieliśmy spory ruch na trasie.

Oprócz etatowych kierowców za kierownicą znaleźli się również zawodnicy testowi. W Aston Martinie jeździł Felipe Drugovich (tutaj akurat z powodów problemów zdrowotnych Alonso), a w Sauberze Paul Aron. Tymczasem w tabeli początkowo tempo nadawali kierowcy McLarena i Charles Leclerc. Na czele tasowali się Piastri z Norrisem, a ich czasy szybko spadły poniżej granicy 1:18. Nieco więcej tracił Lewis Hamilton, który dopytywał inżyniera gdzie traci czas do Lando Norrisa. W użyciu w czołówce mieliśmy pośrednie opony. Dalej w stawce korzystano również z twardego ogumienia.

Tor pod Budapesztem szybko ewoluował wraz z nanoszoną gumą, co udowodnił Alon, wskakując na drugie miejsce na twardych oponach. Chwilę później na pierwszym miejscu zameldował się Leclerc z czasem 1:17,420. Norris jednak nie odpuścił i kolejne mierzone kółko pojechał pół sekundy szybciej od Monakijczyka, co pokazuje jak spore rezerwy osiągów posiadały zespoły.

W połowie sesji rozpoczęły się klasycznie przejazdy na miękkich oponach, co miało odsłonić nieco więcej w kwestii czystych osiągów samochodów. Pierwszy z czołówki na czerwonych Pirelli okrążenie przejechał Leclerc, chwilę po nim Verstappen, który zaskakująco tracił do rywala z Ferrari niemal pół sekundy. Norris zaprezentował mały pokaz siły McLarena i wyprzedził Leclerca o 0,7 sekundy. Partner Norrisa pojechał wolniej o 0,142 sekundy.

Dla Leclerca jednak nie był to koniec nadziei, gdyż opony pozwalały na kolejne szybkie mierzone kółka. Tym sposobem Ferrari znacznie zbliżyło się do McLarena. a Ferrari meldowali się Hadjar (który chwilę później przedzielił zawodników Ferrari), Bearman i Russell, przed Verstappenem.

Końcówka sesji obfitowała w przejazdy z większym zapasem paliwa. Czasy już się nie poprawiły, a zawodnicy skupili się na przygotowaniach do wyścigu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 10,0 km/h
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 1

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Lando Norris (4)McLaren MCL391:16,05226
2Oscar Piastri (81)McLaren MCL391:16,0710,0190,01930
3Charles Leclerc (16)Ferrari SF-251:16,2690,2170,19828
4Isack Hadjar (6)Racing Bulls VCARB021:16,6810,6290,41231
5Lewis Hamilton (44)Ferrari SF-251:16,7340,6820,05328
6Oliver Bearman (87)Haas VF-251:16,8780,8260,14426
7Andrea Kimi Antonelli (12)Mercedes W161:16,8800,8280,00226
8George Russell (63)Mercedes W161:16,9250,8730,04526
9Max Verstappen (1)Red Bull RB211:16,9400,8880,01525
10Lance Stroll (18)Aston Martin AMR251:16,9580,9060,01825
11Alexander Albon (23)Williams FW471:16,9840,9320,02628
12Esteban Ocon (31)Haas VF-251:17,0040,9520,02026
13Pierre Gasly (10)Alpine A5251:17,1231,0710,11927
14Liam Lawson (30)Racing Bulls VCARB021:17,1841,1320,06129
15Carlos Sainz (55)Williams FW471:17,1951,1430,01131
16Felipe Drugovich (34)Aston Martin AMR251:17,2691,2170,07426
17Yuki Tsunoda (22)Red Bull RB211:17,3931,3410,12427
18Franco Colapinto (43)Alpine A5251:17,4641,4120,07129
19Gabriel Bortoleto (5)Kick Sauber C451:17,6521,6000,18817
20Paul Aron (97)Kick Sauber C451:19,7883,7362,1369
107% najlepszego czasu: 1:21,375