McLareny na czele w pierwszym treningu na Hungaroringu
W dobrej formie prezentowało się rownież Ferrari.
01.08.2514:33
1531wyświetlenia
.jpg)
W tym roku tor Hungaroring gości fanów Formuły 1 po sporej renowacji. Różnica jest naprawdę kolosalna i ciężko ją przeoczyć. Cieszy odświeżenie infrastruktury, jak również spore zainteresowanie rundą. Podobnym zainteresowaniem wykazali się kierowcy w kwestii wyjazdu na tor i już od pierwszym minut mieliśmy spory ruch na trasie.
Oprócz etatowych kierowców za kierownicą znaleźli się również zawodnicy testowi. W Aston Martinie jeździł Felipe Drugovich (tutaj akurat z powodów problemów zdrowotnych Alonso), a w Sauberze Paul Aron. Tymczasem w tabeli początkowo tempo nadawali kierowcy McLarena i Charles Leclerc. Na czele tasowali się Piastri z Norrisem, a ich czasy szybko spadły poniżej granicy 1:18. Nieco więcej tracił Lewis Hamilton, który dopytywał inżyniera gdzie traci czas do Lando Norrisa. W użyciu w czołówce mieliśmy pośrednie opony. Dalej w stawce korzystano również z twardego ogumienia.
Tor pod Budapesztem szybko ewoluował wraz z nanoszoną gumą, co udowodnił Alon, wskakując na drugie miejsce na twardych oponach. Chwilę później na pierwszym miejscu zameldował się Leclerc z czasem 1:17,420. Norris jednak nie odpuścił i kolejne mierzone kółko pojechał pół sekundy szybciej od Monakijczyka, co pokazuje jak spore rezerwy osiągów posiadały zespoły.
W połowie sesji rozpoczęły się klasycznie przejazdy na miękkich oponach, co miało odsłonić nieco więcej w kwestii czystych osiągów samochodów. Pierwszy z czołówki na czerwonych Pirelli okrążenie przejechał Leclerc, chwilę po nim Verstappen, który zaskakująco tracił do rywala z Ferrari niemal pół sekundy. Norris zaprezentował mały pokaz siły McLarena i wyprzedził Leclerca o 0,7 sekundy. Partner Norrisa pojechał wolniej o 0,142 sekundy.
Dla Leclerca jednak nie był to koniec nadziei, gdyż opony pozwalały na kolejne szybkie mierzone kółka. Tym sposobem Ferrari znacznie zbliżyło się do McLarena. a Ferrari meldowali się Hadjar (który chwilę później przedzielił zawodników Ferrari), Bearman i Russell, przed Verstappenem.
Końcówka sesji obfitowała w przejazdy z większym zapasem paliwa. Czasy już się nie poprawiły, a zawodnicy skupili się na przygotowaniach do wyścigu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 10,0 km/h
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:16,052 | 26 | |||
2 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:16,071 | 0,019 | 0,019 | 30 | |
3 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:16,269 | 0,217 | 0,198 | 28 | |
4 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:16,681 | 0,629 | 0,412 | 31 | |
5 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:16,734 | 0,682 | 0,053 | 28 | |
6 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:16,878 | 0,826 | 0,144 | 26 | |
7 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:16,880 | 0,828 | 0,002 | 26 | |
8 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:16,925 | 0,873 | 0,045 | 26 | |
9 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:16,940 | 0,888 | 0,015 | 25 | |
10 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:16,958 | 0,906 | 0,018 | 25 | |
11 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:16,984 | 0,932 | 0,026 | 28 | |
12 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:17,004 | 0,952 | 0,020 | 26 | |
13 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:17,123 | 1,071 | 0,119 | 27 | |
14 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:17,184 | 1,132 | 0,061 | 29 | |
15 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:17,195 | 1,143 | 0,011 | 31 | |
16 | Felipe Drugovich (34) | Aston Martin AMR25 | 1:17,269 | 1,217 | 0,074 | 26 | |
17 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:17,393 | 1,341 | 0,124 | 27 | |
18 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:17,464 | 1,412 | 0,071 | 29 | |
19 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:17,652 | 1,600 | 0,188 | 17 | |
20 | Paul Aron (97) | Kick Sauber C45 | 1:19,788 | 3,736 | 2,136 | 9 |
107% najlepszego czasu: 1:21,375