Piastri podkręca tempo w drugim treningu
Tuż za Australijczykiem Hadjar i Verstappen. Russell i Lawson z wypadkami.
03.10.2516:12
528wyświetlenia
Embed from Getty Images
Oscar Piastri okazał się najszybszym kierowcą w drugiej, nieco chaotycznej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru. Na wysokim, drugim miejscu, uplasował się Isack Hadjar, zaś czołową trójkę uzupełnił Max Verstappen.
Kierowcy nie ociągali się i już po upływie sześciu minut na torze obecna była cała dwudziestka. Jako pierwszi pomiarowe kółka przejechali Lawson, Hulkenberg i Piastri, który przez chwilę prowadził z czasem 1:33,424. Australijczyka wkrótce zdetronizowali Verstappen i Norris, a potem nieco dłużej na pozycji lidera zabawił Andrea Kimi Antonelli (1:32,883). Niemal cała stawka na początku sesji korzystała z opon pośrednich. Wyjątkiem był duet Astona Martina, który rozpoczął zajęcia na twardym ogumieniu.
Gabriel Bortoleto na początku sesji przegapił dohamowanie do 7. zakrętu i musiał skorzystać z drogi ewakuacyjnej, ale szybko kontynuował jazdę i nawet obeszło się w tym wypadku bez żółtych flag. Piastri w międzyczasie powrócił na szczyt tabeli, bijąc czas Antonellego o 0,144 sekundy. Później poprzeczkę podniósł - i to znacznie - Lando Norris, który poprawił rezultat zespołowego kolegi o ponad pół sekundy.
Tor ewoluował błyskawicznie i niebawem Piastri ponownie znalazł się na czele, urywając na swoim następnym kółku kolejne pół sekundy. Odpowiedź Norrisa nadeszła już po chwili, lecz Brytyjczyk tym razem przegrywał, choć o zaledwie 0,007 sekundy.
Po osiemnastu minutach doszło w końcu do wywieszenia żółtych flag za sprawą czołowego uderzenia George'a Russella w bandy w 16. zakręcie. Brytyjczyk stracił przednie skrzydło, ale zdołał dojechać do alei serwisowej. Po krótkiej chwili dyrekcja podjęła decyzję o wstrzymaniu sesji, którą wznowiono po około dziesięciu minutach. Na tor w ciągu kilku minut znów wyjechali wszyscy kierowcy z wyjątkiem George'a Russella, który - jak się później okazało - nie powrócił już na tor.
Tym razem spora część stawki zdecydowała się na przejazdy na miękkich oponach,co zaowocowało sporym ruchem w tabeli. Do czołówki awansowali Bearman czy Sainz, ale na pierwsze miejsce wysunął się Esteban Ocon (1:31,480). Świetne międzyczasy notował Lawson, lecz Nowozelandczyk dość mocno uderzył prawą stroną bolidu w ścianę na wyjściu z zakrętu numer 17., uszkadzając zawieszenie. Kierowca Racing Bulls nie zdołał dojechać do pit lane, przez co sesja znów musiała zostać wstrzymana.
Gdy sesję wznowiono, kierowcom do dyspozycji został niespełna kwadrans. Do nietypowej sytuacji doszło zaś jeszcze w boksach, gdzie Charles Leclerc został wypuszczony wprost pod koła Lando Norrisa i zepchnął Brytyjczyka na krawężnik. Norris został ściągnięty z powrotem na stanowisko serwisowe, gdzie wyposażono go w nowe przednie skrzydło. Na pierwsze miejsce awansował w międzyczasie Hadjar, który poprawił czas Ocona o 0,04 sekundy.
W kolejnych minutach mogliśmy obserwować ciekawy pojedynek dwóch mistrzów świata - Alonso i Verstappena. Hiszpan popisał się rekordem w pierwszym sektorze, zaś Holender w drugim. Ostatecznie minimalnie szybszy okazał się Verstappen (1:30,857), który wyprzedzał Alonso o jedynie dwie setne sekundy. Dwóch mistrzów pogodził wkrótce aktualny lider klasyfikacji - Piastri - poprawiając wynik Verstappena o 0,143 sekundy. Niemal pół sekundy do Australijczyka tracił czwarty Norris.
Na półtorej minuty przed końcem sesji błysnął Hadjar, który awansował na drugie miejsce, bijąc rekord w trzecim sektorze. Wkrótce wynik kierowcy Racing Bulls w tym sektorze poprawił Stroll, lecz Kanadyjczyk był tylko szósty. Muśnięcia o ścianę zaliczyli jeszcze Colapinto i Hamilton, zaś Bearman omal nie podzielił losu Russella w siedemnastym zakręcie, lecz w przypadku tej trójki skończyło się tylko na strachu.
Piastri zakończył zatem piątek z najlepszym czasem pojedynczego kółka z przewagą 0,132 sekundy nad drugim Hadjarem. Trzecie miejsce zajął Verstappen, a czołową dziesiątkę uzupełnili Alonso, Norris, Stroll, Ocon, Sainz, Leclerc i Hamilton.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32,6°C
Temperatura powietrza: 28,5°C
Prędkość wiatru: 2,9 km/h
Wilgotność powietrza: 73%
Sucho
Oscar Piastri okazał się najszybszym kierowcą w drugiej, nieco chaotycznej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru. Na wysokim, drugim miejscu, uplasował się Isack Hadjar, zaś czołową trójkę uzupełnił Max Verstappen.
Kierowcy nie ociągali się i już po upływie sześciu minut na torze obecna była cała dwudziestka. Jako pierwszi pomiarowe kółka przejechali Lawson, Hulkenberg i Piastri, który przez chwilę prowadził z czasem 1:33,424. Australijczyka wkrótce zdetronizowali Verstappen i Norris, a potem nieco dłużej na pozycji lidera zabawił Andrea Kimi Antonelli (1:32,883). Niemal cała stawka na początku sesji korzystała z opon pośrednich. Wyjątkiem był duet Astona Martina, który rozpoczął zajęcia na twardym ogumieniu.
Gabriel Bortoleto na początku sesji przegapił dohamowanie do 7. zakrętu i musiał skorzystać z drogi ewakuacyjnej, ale szybko kontynuował jazdę i nawet obeszło się w tym wypadku bez żółtych flag. Piastri w międzyczasie powrócił na szczyt tabeli, bijąc czas Antonellego o 0,144 sekundy. Później poprzeczkę podniósł - i to znacznie - Lando Norris, który poprawił rezultat zespołowego kolegi o ponad pół sekundy.
Tor ewoluował błyskawicznie i niebawem Piastri ponownie znalazł się na czele, urywając na swoim następnym kółku kolejne pół sekundy. Odpowiedź Norrisa nadeszła już po chwili, lecz Brytyjczyk tym razem przegrywał, choć o zaledwie 0,007 sekundy.
Po osiemnastu minutach doszło w końcu do wywieszenia żółtych flag za sprawą czołowego uderzenia George'a Russella w bandy w 16. zakręcie. Brytyjczyk stracił przednie skrzydło, ale zdołał dojechać do alei serwisowej. Po krótkiej chwili dyrekcja podjęła decyzję o wstrzymaniu sesji, którą wznowiono po około dziesięciu minutach. Na tor w ciągu kilku minut znów wyjechali wszyscy kierowcy z wyjątkiem George'a Russella, który - jak się później okazało - nie powrócił już na tor.
Tym razem spora część stawki zdecydowała się na przejazdy na miękkich oponach,co zaowocowało sporym ruchem w tabeli. Do czołówki awansowali Bearman czy Sainz, ale na pierwsze miejsce wysunął się Esteban Ocon (1:31,480). Świetne międzyczasy notował Lawson, lecz Nowozelandczyk dość mocno uderzył prawą stroną bolidu w ścianę na wyjściu z zakrętu numer 17., uszkadzając zawieszenie. Kierowca Racing Bulls nie zdołał dojechać do pit lane, przez co sesja znów musiała zostać wstrzymana.
Gdy sesję wznowiono, kierowcom do dyspozycji został niespełna kwadrans. Do nietypowej sytuacji doszło zaś jeszcze w boksach, gdzie Charles Leclerc został wypuszczony wprost pod koła Lando Norrisa i zepchnął Brytyjczyka na krawężnik. Norris został ściągnięty z powrotem na stanowisko serwisowe, gdzie wyposażono go w nowe przednie skrzydło. Na pierwsze miejsce awansował w międzyczasie Hadjar, który poprawił czas Ocona o 0,04 sekundy.
W kolejnych minutach mogliśmy obserwować ciekawy pojedynek dwóch mistrzów świata - Alonso i Verstappena. Hiszpan popisał się rekordem w pierwszym sektorze, zaś Holender w drugim. Ostatecznie minimalnie szybszy okazał się Verstappen (1:30,857), który wyprzedzał Alonso o jedynie dwie setne sekundy. Dwóch mistrzów pogodził wkrótce aktualny lider klasyfikacji - Piastri - poprawiając wynik Verstappena o 0,143 sekundy. Niemal pół sekundy do Australijczyka tracił czwarty Norris.
Na półtorej minuty przed końcem sesji błysnął Hadjar, który awansował na drugie miejsce, bijąc rekord w trzecim sektorze. Wkrótce wynik kierowcy Racing Bulls w tym sektorze poprawił Stroll, lecz Kanadyjczyk był tylko szósty. Muśnięcia o ścianę zaliczyli jeszcze Colapinto i Hamilton, zaś Bearman omal nie podzielił losu Russella w siedemnastym zakręcie, lecz w przypadku tej trójki skończyło się tylko na strachu.
Piastri zakończył zatem piątek z najlepszym czasem pojedynczego kółka z przewagą 0,132 sekundy nad drugim Hadjarem. Trzecie miejsce zajął Verstappen, a czołową dziesiątkę uzupełnili Alonso, Norris, Stroll, Ocon, Sainz, Leclerc i Hamilton.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32,6°C
Temperatura powietrza: 28,5°C
Prędkość wiatru: 2,9 km/h
Wilgotność powietrza: 73%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oscar Piastri (81) | McLaren MCL39 | 1:30,714 | 19 | |||
2 | Isack Hadjar (6) | Racing Bulls VCARB02 | 1:30,846 | 0,132 | 0,132 | 19 | |
3 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB21 | 1:30,857 | 0,143 | 0,011 | 19 | |
4 | Fernando Alonso (14) | Aston Martin AMR25 | 1:30,877 | 0,163 | 0,020 | 19 | |
5 | Lando Norris (4) | McLaren MCL39 | 1:31,197 | 0,483 | 0,320 | 18 | |
6 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR25 | 1:31,222 | 0,508 | 0,025 | 18 | |
7 | Esteban Ocon (31) | Haas VF-25 | 1:31,298 | 0,584 | 0,076 | 19 | |
8 | Carlos Sainz (55) | Williams FW47 | 1:31,299 | 0,585 | 0,001 | 20 | |
9 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF-25 | 1:31,466 | 0,752 | 0,167 | 18 | |
10 | Lewis Hamilton (44) | Ferrari SF-25 | 1:31,491 | 0,777 | 0,025 | 17 | |
11 | Yuki Tsunoda (22) | Red Bull RB21 | 1:31,708 | 0,994 | 0,217 | 18 | |
12 | Oliver Bearman (87) | Haas VF-25 | 1:31,711 | 0,997 | 0,003 | 18 | |
13 | Alexander Albon (23) | Williams FW47 | 1:32,060 | 1,346 | 0,349 | 19 | |
14 | Nico Hulkenberg (27) | Kick Sauber C45 | 1:32,069 | 1,355 | 0,009 | 19 | |
15 | Gabriel Bortoleto (5) | Kick Sauber C45 | 1:32,319 | 1,605 | 0,250 | 19 | |
16 | Pierre Gasly (10) | Alpine A525 | 1:32,458 | 1,744 | 0,139 | 20 | |
17 | Liam Lawson (30) | Racing Bulls VCARB02 | 1:32,645 | 1,931 | 0,187 | 10 | |
18 | Andrea Kimi Antonelli (12) | Mercedes W16 | 1:32,719 | 2,005 | 0,074 | 18 | |
19 | Franco Colapinto (43) | Alpine A525 | 1:33,139 | 2,425 | 0,420 | 20 | |
20 | George Russell (63) | Mercedes W16 | 1:33,231 | 2,517 | 0,092 | 6 |
107% najlepszego czasu: 1:37,063