Verstappen tuż przed Piastrim w ostatnim treningu

Lawson znów rozbija bolid, Hamilton pod lupą sędziów.
04.10.2512:38
Maciej Wróbel
1033wyświetlenia
Embed from Getty Images

Max Verstappen uzyskał najlepszy czas w trzeciej sesji treningowej przed Grand Prix Singapuru. Holender okazał się minimalnie szybszy od Oscara Piastriego, George'a Russella, Andrei Kimiego Antonellego oraz Lando Norrisa - cała ta piątka zmieściła się w jednej dziesiątej sekundy.

Mocno okrojony drugi trening sprawił, że dziś, na początku treningu, ponownie nie trzeba było długo czekać, aż kierowcy wyjadą na tor. Jako pierwszy z boksów wyjechał Oliver Bearman, a w ślad za nim ruszyli Ocon, Colapinto, Tsunoda, Lawson i Bortoleto. Bearman był również pierwszym kierowcą, który zaliczył pomiarowe kółko (1:33,986, pośrednie opony). Przez kilka kolejnych chwil prowadził Tsunoda, później Lawson, a po sześciu minutach do akcji wkroczył Norris, który poprawił czas Nowozelandczyka o ponad 1,2 sekundy.

Czasy Norrisa, a także Piastriego, odbiegały jednak od wyników uzyskiwanych w drugim treningu, co sugerowało próby symulacji wyścigowych. Na czele stawki po jedenastu minutach znalazł się tymczasem duet Williamsa, który jako jedyny rozpoczął sesję na miękkich oponach - prowadził Sainz (1:31,960) z przewagą 0,3 sekundy nad Albonem. Na chwilę wywieszenie żółtych flag spowodował Colapinto, który przestrzelił dohamowanie do 14. zakrętu, ale Argentyńczyk błyskawicznie powrócił na tor.

Wkrótce nadeszła mocna odpowiedź Norrisa, który pobił czas Sainza aż o 0,939 sekundy, korzystając wciąż z opon pośrednich. Po upływie kwadransa konieczne było jednak wstrzymanie sesji, ponieważ doszło do kolejnego już w ten weekend wypadku Liama Lawsona. Jeden z bohaterów GP Azerbejdżanu tym razem roztrzaskał bolid w siódmym zakręcie po zbyt agresywnym zaatakowaniu tarki, kończąc przedwcześnie udział w sesji, jednocześnie tracąc cenny czas na przygotowania do czasówki.

Po dziewięciu minutach oczekiwania ustawieni w długiej kolejce kierowcy powrócili na tor. Na torze pojawili się niemal wszyscy zawodnicy, w tym Max Verstappen, który wyruszył na tor dopiero po upływie 27 minut sesji. Pierwsze pomiarowe kółko dało Verstappenowi czwartą pozycję w tabeli. Holender tracił nieco ponad pół sekundy do pierwszego Norrisa. Czas Brytyjczyka poprawił dopiero na 24 minuty przed końcem Andrea Kimi Antonelli (1:30,760, miękkie opony).

Ostatnie dwadzieścia minut większość zespołów postanowiła wykorzystać na symulację kwalifikacji. Charles Leclerc od razu uzyskał najlepszy czas weekendu (1:30,651), ale niebawem został on pobity przez Norrisa (1:30,292). Brytyjczyka nie zdołał poprawić zespołowy partner, Oscar Piastri, który tracił 0,335 sekundy. Po krótkiej chwili duet McLarena przedzielił Hamilton, awansując na drugie miejsce.

Na dziesięć minut przed końcem sesji wszystkich pogodził jednak Verstappen. Holender, który wcześniej narzekał na zachowanie tylnej osi, wyprzedził Norrisa o 0,144 sekundy. Do końca sesji nikt już nie poprawił czasu mistrza świata, a najbliżej tej sztuki był Oscar Piastri, który na swoim ostatnim kółku stracił 0,017 sekundy do Verstappena.

Tuż za Piastrim uplasował się duet Mercedesa - Russell tylko cztery setne sekundy przed Antonellim - a czołową piątkę zamknął Norris z identycznym czasem, jak Włoch. Na kolejnych pozycjach znaleźli się Sainz, Hadjar, Hamilton, Hulkenberg i Leclerc.

Po zakończeniu sesji sędziowie przyjrzą się z kolei sytuacji z udziałem Hamiltona, do której doszło w okresie czerwonej flagi - z powtórki z kamery pokładowej zamontowanej w bolidzie Brytyjczyka wynika, iż prawdopodobnie jechał on ze zbyt wysoką prędkością w trzecim sektorze.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39,5°C
Temperatura powietrza: 30,9°C
Prędkość wiatru: 6,5 km/h
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 3

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Max Verstappen (1)Red Bull RB211:30,14816
2Oscar Piastri (81)McLaren MCL391:30,1650,0170,01726
3George Russell (63)Mercedes W161:30,1970,0490,03218
4Andrea Kimi Antonelli (12)Mercedes W161:30,2370,0890,04019
5Lando Norris (4)McLaren MCL391:30,2370,0890,00026
6Carlos Sainz (55)Williams FW471:30,3920,2440,15523
7Isack Hadjar (6)Racing Bulls VCARB021:30,4890,3410,09725
8Lewis Hamilton (44)Ferrari SF-251:30,5590,4110,07023
9Nico Hulkenberg (27)Kick Sauber C451:30,6370,4890,07822
10Charles Leclerc (16)Ferrari SF-251:30,6510,5030,01423
11Alexander Albon (23)Williams FW471:30,6680,5200,01723
12Gabriel Bortoleto (5)Kick Sauber C451:30,6970,5490,02925
13Esteban Ocon (31)Haas VF-251:30,7840,6360,08723
14Oliver Bearman (87)Haas VF-251:30,7990,6510,01524
15Fernando Alonso (14)Aston Martin AMR251:30,9230,7750,12422
16Franco Colapinto (43)Alpine A5251:31,0470,8990,12423
17Lance Stroll (18)Aston Martin AMR251:31,2601,1120,21324
18Yuki Tsunoda (22)Red Bull RB211:31,4401,2920,18025
19Pierre Gasly (10)Alpine A5251:31,6431,4950,20323
20Liam Lawson (30)Racing Bulls VCARB021:33,6283,4801,9857
107% najlepszego czasu: 1:36,458