Hülkenberg rozpoczął pierwsze symulacje z Audi przed sezonem 2026
Według Niemca bolidy będą prowadzić się inaczej.
16.10.2510:24
124wyświetlenia
Embed from Getty Images
Nico Hülkenberg potwierdził, że rozpoczął już pierwsze jazdy w symulatorze Audi, testując wirtualny koncept bolidu na sezon 2026. Niemiec podkreśla jednak, że to dopiero początek przygotowań i jest za wcześnie, by wyciągać konkretne wnioski.
Przygotowania do nowej ery Formuły 1 trwają. Według informacji Auto Motor und Sport Mercedes prowadzi prace rozwojowe nad bolidem 2026 już od kilku miesięcy. Tymczasem kierowcy Saubera, który w przyszłym roku oficjalnie stanie się zespołem Audi, odbyli swoje pierwsze sesje w nowym symulatorze dopiero w połowie września.
Symulacje są częścią coraz szerszego programu integracji Audi z zespołem z Hinwil, który w 2026 roku w pełni przejdzie pod kontrolę niemieckiego producenta. Inżynierowie zbierają pierwsze opinie kierowców, pracując równolegle nad aerodynamiką, systemem odzyskiwania energii oraz nową jednostką napędową zgodną z przyszłymi regulacjami.
Jak donoszą niemieckie media, pierwsza jednostka napędowa Audi osiąga już konkurencyjne wartości. Zespół z Neuburga miał uzyskać z silnika spalinowego około 400 kW (540 koni mechanicznych), a wstępne dane wskazują, że Mercedes wciąż pozostaje punktem odniesienia, z przewagą rzędu 20-30 koni mechanicznych.
Nico Hülkenberg potwierdził, że rozpoczął już pierwsze jazdy w symulatorze Audi, testując wirtualny koncept bolidu na sezon 2026. Niemiec podkreśla jednak, że to dopiero początek przygotowań i jest za wcześnie, by wyciągać konkretne wnioski.
Przygotowania do nowej ery Formuły 1 trwają. Według informacji Auto Motor und Sport Mercedes prowadzi prace rozwojowe nad bolidem 2026 już od kilku miesięcy. Tymczasem kierowcy Saubera, który w przyszłym roku oficjalnie stanie się zespołem Audi, odbyli swoje pierwsze sesje w nowym symulatorze dopiero w połowie września.
To był tylko mały przedsmak. Przed nami jeszcze sporo pracy- przyznał Hülkenberg.
Można już jednak zauważyć, że bolidy nowej generacji nadal są prawdziwymi samochodami wyścigowymi, choć prowadzą się nieco inaczej. Na razie jednak zbyt wcześnie, by mówić o czymkolwiek konkretnym.
Symulacje są częścią coraz szerszego programu integracji Audi z zespołem z Hinwil, który w 2026 roku w pełni przejdzie pod kontrolę niemieckiego producenta. Inżynierowie zbierają pierwsze opinie kierowców, pracując równolegle nad aerodynamiką, systemem odzyskiwania energii oraz nową jednostką napędową zgodną z przyszłymi regulacjami.
Jak donoszą niemieckie media, pierwsza jednostka napędowa Audi osiąga już konkurencyjne wartości. Zespół z Neuburga miał uzyskać z silnika spalinowego około 400 kW (540 koni mechanicznych), a wstępne dane wskazują, że Mercedes wciąż pozostaje punktem odniesienia, z przewagą rzędu 20-30 koni mechanicznych.