GRANDE PREMIO DO BRASIL 1974
Autódromo José Carlos Pace27 stycznia

Długość toru: 7,96 kmLiczba okrążeń: 32Pełny dystans: 254,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne2:30,500 - Ronnie Peterson (Lotus 72D), 1973Najszybsze okrążenie wyścigu2:35,000 - Emerson Fittipaldi (Lotus 72D), 1973Największa średnia prędkość wyścigu183,822 km/h - Emerson Fittipaldi (Lotus 72D), 1973
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Emerson Fittipaldi 532 okr. 1h24m37,060
2.
Clay Regazzoni 1132 okr. +0:13,970
3.
Jacky Ickx 231 okr. +1 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Emerson Fittipaldi 5 | McLaren M23 | 32 | 1h24m37,060 | 0 | |
2 | +6 | Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312B3 | 32 | +0:13,970 | 0 | |
3 | +2 | Jacky Ickx 2 | Lotus 72E | 31 | +1 okr. | 0 | |
4 | +8 | Carlos Pace 18 | Surtees TS16 | 31 | +1 okr. | 0 | |
5 | +2 | Mike Hailwood 33 | McLaren M23 | 31 | +1 okr. | 0 | |
6 | -2 | Ronnie Peterson 1 | Lotus 72E | 31 | +1 okr. | 0 | |
7 | -5 | Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44 | 31 | +1 okr. | 0 | |
8 | +8 | Patrick Depailler 4 | Tyrrell 005 | 31 | +1 okr. | 0 | |
9 | +9 | James Hunt 24 | March 731 | 31 | +1 okr. | 0 | |
10 | +7 | Jean-Pierre Beltoise 14 | BRM P160E | 31 | +1 okr. | 0 | |
11 | +10 | Graham Hill 26 | Lola T370 | 31 | +1 okr. | 0 | |
12 | -1 | Denny Hulme 6 | McLaren M23 | 31 | +1 okr. | 0 | |
13 | +1 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 006 | 31 | +1 okr. | 0 | |
14 | +8 | Henri Pescarolo 15 | BRM P160E | 30 | +2 okr. | 0 | |
15 | +9 | Richard Robarts 8 | Brabham BT44 | 30 | +2 okr. | 0 | |
16 | +7 | Francois Migault 37 | BRM P160E | 30 | +2 okr. | 0 | |
17 | -7 | Jochen Mass 19 | Surtees TS16 | 30 | +2 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
John Watson 28 | Brabham BT42 | 27 | sprzęgło | 0 | |||
Hans-Joachim Stuck 9 | March 741 | 24 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN1 | 21 | hamulce | 0 | |||
Arturo Merzario 20 | Williams FW01 | 20 | przepustnica | 0 | |||
Peter Revson 16 | Shadow DN3 | 10 | przegrzanie | 0 | |||
Howden Ganley 10 | March 741 | 8 | zapłon | 0 | |||
Niki Lauda 12 | Ferrari 312B3 | 2 | silnik | 0 | |||
Guy Edwards 27 | Lola T370 | 2 | podwozie | 0 |
Najszybsze okrażenie: Clay Regazzoni (Ferrari 312B3) - 2:36,050 na 26 okr.