GRAN PREMIO DE ESPANA 1974
Circuito del Járama28 kwietnia

Długość toru: 3,404 kmLiczba okrążeń: 84Pełny dystans: 285,936 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:18,430 - Jacky Ickx (Ferrari 312B2), 1972Najszybsze okrążenie wyścigu1:21,010 - Jacky Ickx (Ferrari 312B2), 1972Największa średnia prędkość wyścigu148,614 km/h - Emerson Fittipaldi (Lotus 72D), 1972
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Niki Lauda 1284 okr. 2h00m29,560
2.
Clay Regazzoni 1184 okr. +0:35,610
3.
Emerson Fittipaldi 583 okr. +1 okr.
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | = | Niki Lauda 12 | Ferrari 312B3 | 84 | 2h00m29,560 | 0 | |
2 | +1 | Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312B3 | 84 | +0:35,610 | 0 | |
3 | +1 | Emerson Fittipaldi 5 | McLaren M23 | 83 | +1 okr. | 0 | |
4 | +10 | Hans-Joachim Stuck 9 | March 741 | 82 | +2 okr. | 0 | |
5 | +4 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 82 | +2 okr. | 0 | |
6 | +2 | Denny Hulme 6 | McLaren M23 | 82 | +2 okr. | 0 | |
7 | +15 | Brian Redman 16 | Shadow DN3 | 81 | +3 okr. | 0 | |
8 | +9 | Patrick Depailler 4 | Tyrrell 006 | 81 | +3 okr. | 0 | |
9 | +9 | Mike Hailwood 33 | McLaren M23 | 81 | +3 okr. | 0 | |
10 | = | James Hunt 24 | Hesketh 308 | 81 | +3 okr. | 0 | |
11 | +5 | John Watson 28 | Brabham BT42 | 80 | +4 okr. | 0 | |
12 | +9 | Henri Pescarolo 15 | BRM P160E | 80 | +4 okr. | 0 | |
13 | +2 | Carlos Pace 18 | Surtees TS16 | 78 | +6 okr. | 0 | |
14 | +12 | Tim Schenken 23 | Trojan T103 | 76 | +8 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN3 | 73 | niesklasyfikowany | 0 | |||
Graham Hill 26 | Lola T370 | 43 | silnik | 0 | |||
Arturo Merzario 20 | Williams FW03 | 37 | wypadek | 0 | |||
Jochen Mass 19 | Surtees TS16 | 35 | skrzynia biegów | 0 | |||
Francois Migault 37 | BRM P160E | 27 | silnik | 0 | |||
Jacky Ickx 2 | Lotus 76 | 26 | hamulce | 0 | |||
Ronnie Peterson 1 | Lotus 76 | 23 | silnik | 0 | |||
Chris Amon 30 | Amon AF101 | 22 | hamulce | 0 | |||
Rikky von Opel 8 | Brabham BT44 | 14 | wyciek oleju | 0 | |||
Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44 | 12 | poślizg | 0 | |||
Jean-Pierre Beltoise 14 | BRM P201 | 2 | silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Niki Lauda (Ferrari 312B3) - 1:20,830 na 47 okr.