BANG & OLSEN GRAND PRIX DE BELGIQUE 1974
Nivelles-Baulers Circuit12 maja

Długość toru: 3,724 kmLiczba okrążeń: 85Pełny dystans: 316,540 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:11,430 - Emerson Fittipaldi (Lotus 72D), 1972Najszybsze okrążenie wyścigu1:12,120 - Chris Amon (Matra MS120C), 1972Największa średnia prędkość wyścigu182,423 km/h - Emerson Fittipaldi (Lotus 72D), 1972
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Emerson Fittipaldi 585 okr. 1h44m20,570
2.
Niki Lauda 1285 okr. +0:00,350
3.
Jody Scheckter 385 okr. +0:45,610
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +3 | Emerson Fittipaldi 5 | McLaren M23 | 85 | 1h44m20,570 | 0 | |
2 | +1 | Niki Lauda 12 | Ferrari 312B3 | 85 | +0:00,350 | 0 | |
3 | -1 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 85 | +0:45,610 | 0 | |
4 | -3 | Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312B3 | 85 | +0:52,020 | 0 | |
5 | +2 | Jean-Pierre Beltoise 14 | BRM P201 | 85 | +1:08,080 | 0 | |
6 | +6 | Denny Hulme 6 | McLaren M23 | 85 | +1:10,540 | 0 | |
7 | +6 | Mike Hailwood 33 | McLaren M23 | 84 | +1 okr. | 0 | |
8 | +21 | Graham Hill 26 | Lola T370 | 83 | +2 okr. | 0 | |
9 | +22 | Vittorio Brambilla 10 | March 741 | 83 | +2 okr. | 0 | |
10 | +13 | Tim Schenken 41 | Trojan T103 | 83 | +2 okr. | 0 | |
11 | +8 | John Watson 28 | Brabham BT42 | 83 | +2 okr. | 0 | |
12 | +9 | Guy Edwards 27 | Lola T370 | 82 | +3 okr. | 0 | |
13 | +4 | Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN3 | 82 | +3 okr. | 0 | |
14 | +16 | Gijs van Lennep 21 | Williams FW02 | 82 | +3 okr. | 0 | |
15 | -1 | Vern Schuppan 22 | Ensign N174 | 82 | +3 okr. | 0 | |
16 | +9 | Francois Migault 37 | BRM P160E | 82 | +3 okr. | 0 | |
17 | +10 | Teddy Pilette 34 | Brabham BT42 | 81 | +4 okr. | 0 | |
18 | = | Brian Redman 16 | Shadow DN3 | 80 | +5 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Jacky Ickx 2 | Lotus 76 | 72 | przegrzanie | 0 | |||
Tom Pryce 42 | Token RJ02 | 66 | kolizja z Scheckterem | 0 | |||
Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44 | 62 | silnik/wypadek | 0 | |||
Ronnie Peterson 1 | Lotus 76 | 56 | wyciek paliwa | 0 | |||
Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 53 | hamulce | 0 | |||
Jochen Mass 19 | Surtees TS16 | 53 | zawieszenie | 0 | |||
Gerard Larrousse 43 | Brabham BT42 | 53 | opona | 0 | |||
Carlos Pace 18 | Surtees TS16 | 50 | opony/prowadzenie bolidu | 0 | |||
Rikky von Opel 8 | Brabham BT44 | 49 | silnik | 0 | |||
James Hunt 24 | Hesketh 308 | 45 | tylne zawieszenie | 0 | |||
Arturo Merzario 20 | Williams FW03 | 29 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Henri Pescarolo 15 | BRM P160E | 12 | wypadek | 0 | |||
Hans-Joachim Stuck 9 | March 741 | 6 | sprzęgło | 0 |
Najszybsze okrażenie: Denny Hulme (McLaren M23) - 1:11,310 na 37 okr.