BANG & OLSEN GRAND PRIX DE BELGIQUE 1974

Nivelles-Baulers Circuit12 maja
track
Długość toru: 3,724 kmLiczba okrążeń: 85Pełny dystans: 316,540 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:11,430 - Emerson Fittipaldi (Lotus 72D), 1972Najszybsze okrążenie wyścigu1:12,120 - Chris Amon (Matra MS120C), 1972Największa średnia prędkość wyścigu182,423 km/h - Emerson Fittipaldi (Lotus 72D), 1972

REZULTATY WYŚCIGU

1. Emerson Fittipaldi 585 okr. 1h44m20,570
2. Niki Lauda 1285 okr. +0:00,350
3. Jody Scheckter 385 okr. +0:45,610
P.Z.Kierowca (Nr)BolidOp.Ok.Czas/strata/powód nieukończ.B
1 +3Emerson Fittipaldi 5McLaren M23851h44m20,5700
2 +1Niki Lauda 12Ferrari 312B385+0:00,3500
3 -1Jody Scheckter 3Tyrrell 00785+0:45,6100
4 -3Clay Regazzoni 11Ferrari 312B385+0:52,0200
5 +2Jean-Pierre Beltoise 14BRM P20185+1:08,0800
6 +6Denny Hulme 6McLaren M2385+1:10,5400
7 +6Mike Hailwood 33McLaren M2384+1 okr.0
8 +21Graham Hill 26Lola T37083+2 okr.0
9 +22Vittorio Brambilla 10March 74183+2 okr.0
10 +13Tim Schenken 41Trojan T10383+2 okr.0
11 +8John Watson 28Brabham BT4283+2 okr.0
12 +9Guy Edwards 27Lola T37082+3 okr.0
13 +4Jean-Pierre Jarier 17Shadow DN382+3 okr.0
14 +16Gijs van Lennep 21Williams FW0282+3 okr.0
15 -1Vern Schuppan 22Ensign N17482+3 okr.0
16 +9Francois Migault 37BRM P160E82+3 okr.0
17 +10Teddy Pilette 34Brabham BT4281+4 okr.0
18 =Brian Redman 16Shadow DN380+5 okr.0
Niesklasyfikowani
Jacky Ickx 2Lotus 7672przegrzanie0
Tom Pryce 42Token RJ0266kolizja z Scheckterem0
Carlos Reutemann 7Brabham BT4462silnik/wypadek0
Ronnie Peterson 1Lotus 7656wyciek paliwa0
Patrick Depailler 4Tyrrell 00753hamulce0
Jochen Mass 19Surtees TS1653zawieszenie0
Gerard Larrousse 43Brabham BT4253opona0
Carlos Pace 18Surtees TS1650opony/prowadzenie bolidu0
Rikky von Opel 8Brabham BT4449silnik0
James Hunt 24Hesketh 30845tylne zawieszenie0
Arturo Merzario 20Williams FW0329układ przeniesienia napędu0
Henri Pescarolo 15BRM P160E12wypadek0
Hans-Joachim Stuck 9March 7416sprzęgło0
Najszybsze okrażenie: Denny Hulme (McLaren M23) - 1:11,310 na 37 okr.