TEXACO SVERIGES GRAND PRIX 1974
Scandinavian Raceway09 czerwca

Długość toru: 4,018 kmLiczba okrążeń: 80Pełny dystans: 321,440 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:23,810 - Ronnie Peterson (Lotus 72E), 1973Najszybsze okrążenie wyścigu1:26,146 - Denny Hulme (McLaren M23), 1973Największa średnia prędkość wyścigu165,169 km/h - Denny Hulme (McLaren M23), 1973
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Jody Scheckter 380 okr. 1h58m31,391
2.
Patrick Depailler 480 okr. +0:00,380
3.
James Hunt 2480 okr. +0:03,325
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | Jody Scheckter 3 | Tyrrell 007 | 80 | 1h58m31,391 | 0 | |
2 | -1 | Patrick Depailler 4 | Tyrrell 007 | 80 | +0:00,380 | 0 | |
3 | +3 | James Hunt 24 | Hesketh 308 | 80 | +0:03,325 | 0 | |
4 | +5 | Emerson Fittipaldi 5 | McLaren M23 | 80 | +0:53,507 | 0 | |
5 | +3 | Jean-Pierre Jarier 17 | Shadow DN3 | 80 | +1:16,403 | 0 | |
6 | +9 | Graham Hill 26 | Lola T370 | 79 | +1 okr. | 0 | |
7 | +11 | Guy Edwards 27 | Lola T370 | 79 | +1 okr. | 0 | |
8 | +13 | Tom Belso 21 | Williams FW02 | 79 | +1 okr. | 0 | |
9 | +11 | Rikky von Opel 8 | Brabham BT44 | 79 | +1 okr. | 0 | |
10 | +7 | Vittorio Brambilla 10 | March 741 | 78 | +2 okr. | 0 | |
11 | +3 | John Watson 28 | Brabham BT42 | 77 | +3 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Niki Lauda 12 | Ferrari 312B3 | 70 | skrzynia biegów | 0 | |||
Reine Wisell 9 | March 741 | 59 | zawieszenie | 0 | |||
Denny Hulme 6 | McLaren M23 | 56 | zawieszenie | 0 | |||
Jochen Mass 19 | Surtees TS16 | 53 | zawieszenie | 0 | |||
Carlos Reutemann 7 | Brabham BT44 | 30 | wyciek oleju | 0 | |||
Jacky Ickx 2 | Lotus 72E | 27 | ciśnienie oleju/silnik | 0 | |||
Clay Regazzoni 11 | Ferrari 312B3 | 24 | skrzynia biegów | 0 | |||
Carlos Pace 18 | Surtees TS16 | 15 | prowadzenie bolidu | 0 | |||
Ronnie Peterson 1 | Lotus 72E | 8 | półoś napędowa | 0 | |||
Leo Kinnunen 23 | Surtees TS16 | 8 | elektryka | 0 | |||
Mike Hailwood 33 | McLaren M23 | 5 | wyciek paliwa | 0 | |||
Jean-Pierre Beltoise 14 | BRM P201 | 3 | silnik | 0 | |||
Bertil Roos 16 | Shadow DN3 | 2 | skrzynia biegów | 0 | |||
Henri Pescarolo 15 | BRM P201 | 0 | pożar | 0 | |||
Zdyskwalifikowani | |||||||
Vern Schuppan 22 | Ensign N174 | 77 | 0 |
Najszybsze okrażenie: Patrick Depailler (Tyrrell 007) - 1:27,262 na 72 okr.