GRANDE PREMIO DO BRASIL 1979
Autódromo José Carlos Pace04 lutego

Długość toru: 7,874 kmLiczba okrążeń: 40Pełny dystans: 314,960 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne2:29,880 - Jean-Pierre Jarier (Shadow DN5), 1975Najszybsze okrążenie wyścigu2:34,160 - Jean-Pierre Jarier (Shadow DN5), 1975Największa średnia prędkość wyścigu180,615 km/h - Emerson Fittipaldi (McLaren M23), 1974
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Jacques Laffite 2640 okr. 1h40m09,640
2.
Patrick Depailler 2540 okr. +0:05,280
3.
Carlos Reutemann 240 okr. +0:44,140
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | = | Jacques Laffite 26 | Ligier JS11 | 40 | 1h40m09,640 | 0 | |
| 2 | = | Patrick Depailler 25 | Ligier JS11 | 40 | +0:05,280 | 0 | |
| 3 | = | Carlos Reutemann 2 | Lotus 79 | 40 | +0:44,140 | 0 | |
| 4 | +4 | Didier Pironi 3 | Tyrrell 009 | 40 | +1:25,880 | 0 | |
| 5 | = | Gilles Villeneuve 12 | Ferrari 312T3 | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 6 | = | Jody Scheckter 11 | Ferrari 312T3 | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 7 | +12 | Jochen Mass 30 | Arrows A1B | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 8 | +6 | John Watson 7 | McLaren M28 | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 9 | +7 | Riccardo Patrese 29 | Arrows A1B | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 10 | -3 | Jean-Pierre Jabouille 15 | Renault RS01 | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 11 | -2 | Emerson Fittipaldi 14 | Copersucar F5A | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 12 | +8 | Elio de Angelis 18 | Shadow DN9 | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 13 | +10 | Derek Daly 22 | Ensign N177 | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 14 | +7 | Jan Lammers 17 | Shadow DN9 | 39 | +1 okr. | 0 | |
| 15 | +2 | Clay Regazzoni 28 | Williams FW06 | 38 | +2 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| Alan Jones 27 | Williams FW06 | 33 | układ paliwowy | 0 | |||
| Hans-Joachim Stuck 9 | ATS D2 | 31 | układ kierowniczy | 0 | |||
| Rene Arnoux 16 | Renault RS01 | 28 | poślizg | 0 | |||
| James Hunt 20 | Wolf WR7 | 7 | układ kierowniczy | 0 | |||
| Patrick Tambay 8 | McLaren M26 | 7 | kolizja z Regazzonim | 0 | |||
| Niki Lauda 5 | Brabham BT48 | 5 | skrzynia biegów | 0 | |||
| Nelson Piquet 6 | Brabham BT48 | 5 | kolizja z Reutemannem | 0 | |||
| Mario Andretti 1 | Lotus 79 | 2 | wyciek paliwa/pożar | 0 | |||
| Jean-Pierre Jarier 4 | Tyrrell 009 | 0 | elektryka na okr. formującym | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: Jacques Laffite (Ligier JS11) - 2:28,760 na 23 okr.