GROSSER PREIS DER SCHWEIZ 1982
Circuit Dijon-Prenois29 sierpnia

Długość toru: 3,8 kmLiczba okrążeń: 80Pełny dystans: 304,000 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:05,950 - Rene Arnoux (Renault RE30), 1981Najszybsze okrążenie wyścigu1:09,140 - Alain Prost (Renault RE30), 1981Największa średnia prędkość wyścigu191,315 km/h - Jean-Pierre Jabouille (Renault RS11), 1979
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Keke Rosberg 680 okr. 1h32m41,087
2.
Alain Prost 1580 okr. +0:04,442
3.
Niki Lauda 880 okr. +1:00,343
P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | +7 | Keke Rosberg 6 | Williams FW08 | 80 | 1h32m41,087 | 0 | |
2 | -1 | Alain Prost 15 | Renault RE30B | 80 | +0:04,442 | 0 | |
3 | +1 | Niki Lauda 8 | McLaren MP4/1B | 80 | +1:00,343 | 0 | |
4 | +2 | Nelson Piquet 1 | Brabham BT50 | 79 | +1 okr. | 0 | |
5 | -2 | Riccardo Patrese 2 | Brabham BT50 | 79 | +1 okr. | 0 | |
6 | +9 | Elio de Angelis 11 | Lotus 91 | 79 | +1 okr. | 0 | |
7 | +5 | Michele Alboreto 3 | Tyrrell 011 | 79 | +1 okr. | 0 | |
8 | +18 | Nigel Mansell 12 | Lotus 91 | 79 | +1 okr. | 0 | |
9 | -2 | Derek Daly 5 | Williams FW08 | 79 | +1 okr. | 0 | |
10 | -5 | Andrea de Cesaris 22 | Alfa Romeo 182 | 78 | +2 okr. | 0 | |
11 | +7 | Brian Henton 4 | Tyrrell 011 | 78 | +2 okr. | 0 | |
12 | -3 | Bruno Giacomelli 23 | Alfa Romeo 182 | 78 | +2 okr. | 0 | |
13 | -2 | John Watson 7 | McLaren MP4/1B | 77 | +3 okr. | 0 | |
14 | +11 | Eliseo Salazar 10 | ATS D5 | 77 | +3 okr. | 0 | |
15 | -1 | Marc Surer 29 | Arrows A5 | 76 | +4 okr. | 0 | |
16 | -14 | Rene Arnoux 16 | Renault RE30B | 75 | +5 okr. | 0 | |
Niesklasyfikowani | |||||||
Eddie Cheever 25 | Ligier JS19 | 70 | prowadzenie bolidu | 0 | |||
Manfred Winkelhock 9 | ATS D5 | 55 | podwozie | 0 | |||
Jean-Pierre Jarier 31 | Osella FA1C | 44 | silnik | 0 | |||
Jacques Laffite 26 | Ligier JS19 | 33 | prowadzenie bolidu | 0 | |||
Teo Fabi 36 | Toleman TG181C | 31 | silnik | 0 | |||
Raul Boesel 18 | March 821 | 31 | wyciek wody | 0 | |||
Rupert Keegan 17 | March 821 | 25 | poślizg | 0 | |||
Derek Warwick 35 | Toleman TG181C | 24 | silnik | 0 | |||
Roberto Guerrero 14 | Ensign N181 | 4 | silnik | 0 |
Najszybsze okrażenie: Alain Prost (Renault RE30B) - 1:07,477 na 2 okr.