JOHN PLAYER SPECIAL GRANDE PREMIO DO BRASIL 1985
Jacarepaguá, Autódromo Nelson Piquet07 kwietnia

Długość toru: 5,031 kmLiczba okrążeń: 61Pełny dystans: 306,891 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne1:28,392 - Elio de Angelis (Lotus 95T), 1984Najszybsze okrążenie wyścigu1:36,499 - Alain Prost (McLaren MP4/2), 1984Największa średnia prędkość wyścigu179,512 km/h - Alain Prost (McLaren MP4/2), 1984
REZULTATY WYŚCIGU
1.
Alain Prost 261 okr. 1h41m26,115
2.
Michele Alboreto 2761 okr. +0:03,259
3.
Elio de Angelis 1160 okr. +1 okr.
| P. | Z. | Kierowca (Nr) | Bolid | Op. | Ok. | Czas/strata/powód nieukończ. | B |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | +5 | Alain Prost 2 | McLaren MP4/2B | 61 | 1h41m26,115 | 0 | |
| 2 | -1 | Michele Alboreto 27 | Ferrari 156/85 | 61 | +0:03,259 | 0 | |
| 3 | = | Elio de Angelis 11 | Lotus 97T | 60 | +1 okr. | 0 | |
| 4 | +3 | Rene Arnoux 28 | Ferrari 156/85 | 59 | +2 okr. | 0 | |
| 5 | +6 | Patrick Tambay 15 | Renault RE60 | 59 | +2 okr. | 0 | |
| 6 | +9 | Jacques Laffite 26 | Ligier JS25 | 59 | +2 okr. | 0 | |
| 7 | +16 | Stefan Johansson 4 | Tyrrell 012 | 58 | +3 okr. | 0 | |
| 8 | +13 | Martin Brundle 3 | Tyrrell 012 | 58 | +3 okr. | 0 | |
| 9 | +11 | Philippe Alliot 10 | RAM 03 | 58 | +3 okr. | 0 | |
| 10 | = | Derek Warwick 16 | Renault RE60 | 57 | +4 okr. | 0 | |
| 11 | +1 | Thierry Boutsen 18 | Arrows A8 | 57 | +4 okr. | 0 | |
| 12 | +10 | Piercarlo Ghinzani 24 | Osella FA1F | 57 | +4 okr. | 0 | |
| 13 | +3 | Manfred Winkelhock 9 | RAM 03 | 57 | +4 okr. | 0 | |
| Niesklasyfikowani | |||||||
| Gerhard Berger 17 | Arrows A8 | 51 | zawieszenie | 0 | |||
| Ayrton Senna 12 | Lotus 97T | 48 | elektryka | 0 | |||
| Eddie Cheever 23 | Alfa Romeo 185T | 42 | silnik | 0 | |||
| Pierluigi Martini 29 | Minardi M185 | 41 | silnik | 0 | |||
| Niki Lauda 1 | McLaren MP4/2B | 27 | układ paliwowy | 0 | |||
| Andrea de Cesaris 25 | Ligier JS25 | 26 | kolizja z Arnoux | 0 | |||
| Riccardo Patrese 22 | Alfa Romeo 185T | 20 | pęknięta opona | 0 | |||
| Keke Rosberg 6 | Williams FW10 | 10 | turbo | 0 | |||
| Francois Hesnault 8 | Brabham BT54 | 9 | wypadek | 0 | |||
| Nigel Mansell 5 | Williams FW10 | 8 | wypadek/układ wydechowy | 0 | |||
| Mauro Baldi 21 | Spirit 101D | 7 | turbo | 0 | |||
| Nelson Piquet 7 | Brabham BT54 | 2 | układ przeniesienia napędu | 0 | |||
Najszybsze okrażenie: Alain Prost (McLaren MP4/2B) - 1:36,702 na 34 okr.